Volkswagen Polo IV – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

VW Polo czwartej generacji zyskało swoją drugą wersję. Zaprezentowano ją w 2005 roku.

Całkowicie nowy przód o wyraźnie trójwymiarowej formie powoduje, że Polo wydaje się masywniejsze i mocniejsze niż dotychczas. Polo jest po Passacie drugim Volkswagenem prezentującym nowe oblicze marki. Stylistyka ta wysuwa na pierwszy plan dynamikę oraz emocje i oferuje przy tym duże możliwości interpretacji.

Decydujący wpływ na oblicze nowego Polo mają reflektory. Stanowią one trapezowy element, podkreślony okrągłymi reflektorami głównymi.

Nowy przód przedłużył całe nadwozie w stosunku do poprzednika o 19 milimetrów do 3.916 milimetrów. Szerokość (1.650 mm) i wysokość (1,465 mm) są takie same, jak w oferowanym dotychczas modelu.

Kolejne dynamiczne akcenty znajdziemy w części tylnej auta. Tutaj tylna szyba ma wyraźny wykrój w kształcie litery V, który nadaje oglądanemu od tyłu Polo lekkości. Niepowtarzalność i dynamiczny charakter cechują także nowe tylne światła, czerpiące w swoim rysunku z okrągłych elementów przedniej części nadwozia i stawiające wyraźne akcenty w tylnej partii nowego Polo.

Bagażnik może przewieźć każdy bagaż. Polo doskonale sprawdza się w życiu codziennym, także wtedy, gdy chodzi o transport bagażu. Bagażnik Polo ma pojemność 270 litrów, którą kilkoma ruchami można zwiększyć do 1.030 litrów.

Polo 1.2 2V o mocy 40 kW / 55 KM. Podstawowa jednostka napędowa nowego Polo zużywa średnio tylko 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów.

Polo 1.2 4V o mocy 47 kW / 65 KM. Zużywa średnio tylko 5,9 litra benzyny na 100 kilometrów.

Polo 1.4 4V o mocy 55 kW / 75 KM. Już od 2.200 1/min silnik oddaje 90 procent swojego maksymalnego momentu obrotowego 126 Nm. Oprócz spontanicznego rozwijania mocy, jednostka 1,4 litrowa imponuje niezwykle niskim zużyciem paliwa w obszarze obciążeń częściowych, a całkowite zużycie paliwa o średniej wartości 6,4 litra benzyny na 100 kilometrów również nie zwiększa znacząco kosztów utrzymania nowego Polo wyposażonego w ten silnik.

Polo 16V o mocy 74 kW / 100 KM. Maksymalna prędkość 188 km/h i jest to znana jednostka z poprzedniej wersji Polo czwartej generacji.

Polo 1.4 FSI o mocy 63 kW / 86 KM.
Polo FSI konsumuje średnio tylko 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów.

Polo 1.4 TDI o mocy 51 kW / 70 KM.
Już przy 1.600 1/min rozwija on dumne 155 Nm. Dynamicznemu przyspieszaniu towarzyszy znaczna wstrzemięźliwość w spożyciu oleju napędowego. Nowy diesel zużywa go przeciętnie tylko 4,5 litra na 100 kilometrów.

Polo 1.4 TDI o mocy 59 kW / 80 KM. Moment obrotowy o wartości 195 Nm przy 2.200 1/min gwarantuje dynamiczne ruszanie z miejsca i imponujące przyspieszanie. Nowe Polo osiąga z tym silnikiem prędkość maksymalną 174 km/h i potrafi być – co jest jedną z typowych zalet TDI – niezwykle oszczędne: zaledwie 4,4 litry oleju napędowego wystarczy średnio temu TDI na pokonanie dystansu 100 kilometrów.

Polo 1.9 TDI o mocy 74 kW / 100 KM.
Uzyskanie prędkości maksymalnej 188 km/h nie stanowi dla tego silnika trudności, a średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Silnik ten, dzięki momentowi obrotowemu o maksymalnej wartości 240 Nm, oferuje nowemu Polo znakomite wartości przyspieszeń.

Polo 1.9 TDI o mocy 96 kW / 130 KM. Niezwykle duży moment obrotowy, osiągający maksymalną wartość 310 Nm przy obrotach tylko 1900 1/min, przyczynia się w znacznej mierze do imponujących osiągów Polo. Kompaktowy, wysokoprężny sportowiec potrzebuje tylko 9,2 sekundy do wykonania sprintu z postoju do 100 km/h, a na autostradzie uzyskuje on prędkość maksymalną 206 km/h. Do sportowego charakteru tego silnika pasuje sześciobiegowa manualna skrzynia przekładniowa, w którą seryjnie jest wyposażone Polo ze swym najmocniejszym dieslem.

źródło: Volkswagen