X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw passat b7 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Passat -> B7 (2010-dziś)

 



Lepsze wyciszenie. Passat B7 jest ekstremalnie cichy. Materiały wygłuszające, wbudowane w kokpit i drzwi, tłumią odgłosy zewnętrzne oraz odgłosy silnika. Ponadto w przedniej szybie, i opcjonalnie w przednich szybach bocznych, zastosowano nową folię izolującą akustycznie, która jeszcze lepiej wygłusza wnętrze.

Większe bezpieczeństwo. Postęp widać również w dziedzinie bezpieczeństwa. Już poprzednik nowego Passata otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym EuroNCAP.


TECHNOLOGIA - WYBRANE ROZWIĄZANIA

Side Assist. Kolejnym nowym systemem wspomagającym kierowcę Passata jest Side Assist. Migające diody w lusterkach zewnętrznych sygnalizują obecność samochodów w martwym polu lub zbliżanie się innego pojazdu z dużą prędkością od tyłu. Przy użyciu czujników radarowych w tylnym zderzaku, asystent zmiany pasa ruchu od prędkości 30 km/h obserwuje strefę za Passatem i obok niego i informuje diodami o ewentualnym niebezpieczeństwie kolizji. Zakres działania czujników pracujących z częstotliwością 24 GHz obejmuje odległość około 100 metrów za Volkswagenem.

Jeżeli Side Assist stwierdzi krytyczną sytuację z prawej lub lewej strony Passata, a kierowca nie włączy kierunkowskazu sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu, zapalone diody w obudowie lusterka informują o potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. Jeśli jednak kierowca włączy kierunkowskaz, a sąsiedni pas będzie zajęty, diody zaczną migać. Natężenie światła diod ostrzegawczych można regulować wielostopniowo za pomocą komputera pokładowego. Ciekawym rozwiązaniem jest sprzężenie ze sobą kilku systemów: określone przez czujnik deszczu i światła oświetlenie otoczenia wpływa automatycznie na natężenie światła emitowanego przez diody.

Park Assist, generacja II. Nowego Passata, podobnie jak Tourana i Sharana, Volkswagen wyposażył w Park Assist drugiej generacji. W przeciwieństwie do systemu pierwszej generacji, który pomagał wyłącznie w parkowaniu wzdłuż jezdni, najnowszy asystent parkowania ułatwia również parkowanie prostopadłe do jezdni. System włączany jest przyciskiem na konsoli środkowej, jeżeli prędkość jazdy jest niższa niż 40 km/h przy parkowaniu równoległym i 20 km/h przy parkowaniu prostopadłym. Kierowca kierunkowskazem wybiera stronę, po której chce zaparkować.

Gdy Park Assist przy pomocy swoich 12 czujników ultradźwiękowych (4 z przodu, 4 z tyłu, 2 z prawej strony, 2 z lewej strony / zasięg 4,5 metra) znajdzie wystarczająco dużą lukę, można rozpocząć parkowanie: kierowca włącza wsteczny bieg i musi tylko dodawać gazu i hamować. Kierowaniem zajmuje się Passat. Kierowcy pomagają akustyczne sygnały i wskazówki wizualne na wskaźniku wielofunkcyjnym. Przy parkowaniu Park Assist redukuje prędkość do siedmiu km/h. Po raz pierwszy system może także zahamować samochód w przypadku grożącej kolizji. Kierowca generalnie jest odpowiedzialny tylko za hamowanie, ponieważ nowa funkcja hamowania przez Park Assist nie w każdym przypadku zapobiega uderzeniu w przeszkodę.

« < 1 2 3 4 5 > »