X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw passat variant b6 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Passat -> B6 (2005-2010)

 



Volkswagen Passat B6 (2005-2010)

Szósty Passat to samochód, który jest zarówno stylowy, jak i funkcjonalny, komfortowy i przemyślany w każdym detalu. Bowiem nie tylko nadrzędne podzespoły, jak znów montowane poprzecznie silniki, zawieszenie, nadwozie zostały skonfigurowane od nowa. Równocześnie wprowadzonych zostało wiele elementów funkcyjnych, których celem było poprawienie komfortu życia „za kółkiem”. Na przykład sportowo-komfortowe siedzenia przystosowane do długich podróży, nowy system otwierania/zamykania i uruchamiania silnika, elektroniczny hamulec postojowy, automatyczna regulacja odległości czy pozbawiona wyczuwalnych strumieni powietrza klimatyzacja Climatronic.

Jego wyjątkowy design charakteryzował się stylowymi liniami, niepowtarzalnością oraz nowym znakiem szczególnym marki – chromowaną osłoną chłodnicy w kształcie tarczy herbowej.

Stylistyka. Elegancka sylwetka, niepowtarzalna stylistyka i nowoczesny przód z chromowaną, dużą osłoną chłodnicy – oto jego nowe oblicze. Stylistyczny kierunek dla niego wytyczyły przyjęte z wielkim uznaniem modele studyjne Concept R (roadster) i Concept C (kabriolet – coupé). Passat jest pierwszym samochodem seryjnym czerpiącym z zaprezentowanych wówczas rozwiązań.
Z tyłu Passata umieszczono diodowe światła o krótkim czasie reakcji z okrągłą częścią główną nawiązującą stylistycznie do reflektorów przednich.

Wymiary. Tradycją Passatów jest zapewnienie komfortu i przestronności wnętrza niemalże, jak w wyższej klasie samochodów. Dzięki poprzecznie umieszczonym silnikom i trochę zwiększonym wymiarom nadwozia nowy Passat jest jeszcze przestronniejszy, niż poprzednie generacje. Ma on teraz 4,77 metra długości (+ 62 mm), 1,82 m szerokości (+ 74 mm) i 1,47 m wysokości (+ 10 mm). Rozstaw osi jest o 6 mm większy i wynosi 2,71 metra, a bagażnik ma pojemność maksymalną 565 litrów (+ 90 litrów). Jednak najciekawszą cechą nadwozia jest jego sztywność statyczna, która wzrosła o 57 procent w stosunku do i tak już doskonałej sztywności poprzednika. Dzięki temu jest najlepszą w tej klasie samochodów.

Silniki benzynowe. Poza najmniejszym motorem 75 kW / 102 KM wszystkie pozostałe silniki benzynowe pojawiły się po raz pierwszy w ofercie Passata. Czterocylindrowe jednostki FSI z homogenicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponują mocą 85 kW / 115 KM, 100 kW / 150 KM i 147 kW / 200 KM. W czwartym kwartale 2005 roku ofertę jednostek napędowych uzupełnił silnik 3,2 litra V6-FSI o mocy 184 kW / 250 KM.

« < 1 2 3 > »