X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Passat Altrack dane techniczne, osiągi, spalanie

Strona główna -> Volkswagen -> Passat Altrack

 



2.0 TSI o mocy 155 kW/210 KM. Ta jednostka TSI uzyskuje maksymalną moc 155 kW między 5.300 a 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest dostępny od 1.700 do 5.200 obr./min. Napędzany zawsze na wszystkie koła Passat Alltrack 2.0 TSI rozwija prędkość 212 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,8 sekundy. Seryjnie montowana jest w tym modelu 6-biegowa DSG. Najmocniejszy Passat Alltrack zużywa średnio 8,5 l/100 km paliwa (199 g/km CO2) i może holować przyczepę o masie 2.200 kg (z hamulcem, przy pochyleniu 8 procent).

Dwa silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem o mocy 140 KM i 170 KM
TDI o mocy 103 kW/140 KM. „Mniejszy” silnik TDI w Passacie Alltrack to czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka o pojemności 1.968 cm3, dysponująca mocą 103 kW/140 KM (przy 4.200 obr./min). Już od 1.750 obr./min (do 2.500 obr./min) ten cichy TDI rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Dzięki tak wysokiemu momentowi obrotowemu Passat Alltrack z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h tylko 10,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Jak na takie osiągi, średnie zużycie paliwa jest zaskakująco niskie – tylko 5,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 135 g/km. Oszczędny jest także opcjonalny wariant 4MOTION: rozwijający 198 km/h Alltrack z napędem na wszystkie koła zużywa tylko 5,7 l/100 km (150 g/km CO2). Wersja z napędem na przód może holować przyczepę o masie 2.000 kg, wersja 4MOTION – aż 2.200 kg (z hamulcem najazdowym, przy nachyleniu 8 procent).

TDI o mocy 125 kW/170 KM. Od momentu zastosowania w aktualnym Golfie GTD tego 2-litrowego, czterocylindrowego i czterozaworowego silnika rozwijającego maksymalną moc 125 kW/170 KM przy 4.200 obr./min, jego osiągi uchodzą za legendarne. W Passacie Alltrack silnik ten również pokazuje swój sportowy charakter i zachwyca spokojną pracą. Maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny między 1.750 a 2.500 obr./min. Ta siła wystarcza, aby przyspieszyć napędzanego na wszystkie koła Varianta od zera do 100 km/h w 8,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 211 km/h. Także ten TDI zużywa niezwykle mało paliwa: średnio 5,9 l/100 km (155 g/km CO2), co szczególnie w połączeniu z napędem na wszystkie koła jest doskonałym wynikiem. Alltrack o mocy 170 KM może holować również przyczepę o masie 2.200 kg (przy pochyleniu 8 procent).

Funkcja swobodnego toczenia i BlueMotion Technology. Wersja 170 KM z DSG jest wyposażona seryjnie w funkcję swobodnego toczenia. Odłącza ona silnik od przekładni podczas jazdy bez wciskania pedału gazu i w ten sposób obniża zużycie paliwa. Wszystkie silniki TDI posiadają rozwiązania z pakietu BlueMotion Technology – między innymi systemy Start-Stop i rekuperacji. Ponadto modele te mają dodatkowy moduł sterowania pracą akumulatora (do rejestrowania aktualnego stanu naładowania), mocniejszy rozrusznik, przetwornicę napięcia (gwarantuje stabilność napięcia wewnętrznej instalacji elektrycznej) oraz wyjątkowo odporny na cykle ładowania akumulator włókninowy.

System Start-Stop. Kierowca zbliża się do czerwonego światła, zatrzymuje auto, przełącza na luz i zdejmuje nogę ze sprzęgła (przy DSG wystarczy noga trzymana na hamulcu). W tym momencie silnik wyłącza się. Na wyświetlaczu komputera pokładowego ukazuje się informacja „Start (A)Stop”. Gdy tylko światło zmieni się na żółte, kierowca wciska sprzęgło (przy DSG po prostu zdejmuje nogę z hamulca), silnik uruchamia się automatycznie, informacja „Start(A)Stop” gaśnie, wystarczy wrzucić bieg i ruszyć (przy DSG tylko nacisnąć na pedał gazu). Kierowca nie musi wykonywać żadnej operacji więcej, niż w tradycyjnym samochodzie, ale dzięki systemowi Start-Stop zaoszczędza w mieście nawet do 0,2 l/100 km paliwa.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > »