W sierpniu 1991 roku przyszła kolej na Volkswagena Golfa III. Owalne reflektory i zaokrąglona linia całkowicie zmieniły wygląd pojazdu, którego charakter był teraz znacznie bliższy samochodom o większych gabarytach.
W specjalnych crash testach VW Golf III wypadł znakomicie, a jeszcze lepsze wyniki osiągnął po wyposażeniu go w sierpniu 1992 w poduszki powietrzne dla kierowcy i siedzącego obok niego pasażera. Wśród bogatej oferty silników największe zainteresowanie wzbudzał Golf VR6, posiadający zamontowany poprzecznie silnik sześciocylindrowy o bardziej zwartej budowie. Zapoczątkował on nowy trend w klasie samochodów kompaktowych.
Od 1993 roku można już było kupić VW Golfa III z napędem Syncro. Równocześnie przedstawiono nowy silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa (DI). W sierpniu światło dzienne ujrzał VW Golf III Cabriolet, natomiast w miesiąc później pojawił się Golf Variant, czyli wersja kombi.
VW Golf III produkowany był przez sześć lat. W tym czasie sprzedano 4.834.800 egzemplarzy tego samochodu.
źródło: Volkswagen