Dach CSC wpuszcza światło do wnętrza nawet w pochmurne dni. Wyjątkową atmosferę wnętrza tworzy m.in. dach CSC. Nawet przy złej pogodzie wnętrze Eosa jest przepełnione światłem dzięki rozsuwanemu i uchylanemu szklanemu dachowi. I tak już przestronne wnętrze zdaje się być jeszcze większe. Przed zbyt ostrym słońcem chroni nieprzepuszczająca światła żaluzja.
VW Eos jest naturalnie przede wszystkim kabrioletem, a dopiero w drugiej kolejności – gdy pogoda jest nieodpowiednia – coupé. Doskonała aerodynamika wyraźnie redukuje turbulencje powietrza w otwartym Eosie. Przy podniesionych bocznych szybach nie trzeba nawet montować opcjonalnej osłony przeciwwiatrowej za tylnymi siedzeniami, aby skierować wiatr ponad przednimi fotelami. Z tyłu wiatr jest mocniej odczuwalny, przy opuszczonych szybach naturalnie również z przodu.
Jeżeli łatwa do montażu osłona przeciwwiatrowa jest podniesiona, kierowca i pasażer mogą komfortowo podróżować z dużą szybkością na autostradzie. Podczas jazdy z mniejszą szybkością wszyscy czterej pasażerowie nie muszą obawiać się, że wiatr zwieje im czapki z głów.
Nowy VW Eos jako jedyny samochód na świecie posiada pięcioczęściowy składany twardy dach z wbudowanymi szklanymi elementami - rozsuwanymi i uchylanymi.
W trakcie zaledwie 25 sekund można otworzyć lub zamknąć cały dach. Tak zwany dach CSC (Cabriolet-, Schiebe und Coupe-Dach) ma wiele zalet nie tylko wizualnych, ale również praktycznych.
Dach ten waży dwanaście kilogramów i swoimi wymiarami – szerokość 1125 mm, długość 605 mm – wyraźnie przewyższa tradycyjnie stosowane dachy. Po całkowitym wsunięciu powstaje otwarta przestrzeń o szerokości 1035 mm i długości 390 mm. Wbudowany w hartop rozsuwany dach szklany można ponadto uchylić na wysokość 35 milimetrów. Jest on uruchamiany osobnym czarnym przyciskiem, znajdującym się na srebrnej dźwigience do otwierania i zamykania całego dachu.
Dach CSC nie wywołuje uciążliwego hałasu, nawet przy dużych prędkościach i gdy jest zamknięty. Twarda skorupa utrudnia życie wandalom i złodziejom.
Dach ten został skonstruowany wspólnie z niemiecką firmą Webasto.
1.6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM. Nowoczesny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa pozwala na uzyskanie dobrych osiągów przy niskim zużyciu paliwa. W 11,9 sekundy Eos 1,6 FSI przyspiesza do 100 km/h; jego prędkość maksymalna to 192 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,6 litra na 100 km. Ten silnik FSI uzyskujący 155 Nm przy 4.000 obr./min współpracuje seryjnie z sześciobiegową skrzynię biegów. Maksymalną moc 85 kW / 115 KM osiąga przy 6.000 obr./min. Pojemność skokowa wynosi dokładnie 1.598 cm3.