X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



TDI o mocy 84 KM. Najsłabszy silnik 2.0 TDI rozwija moc 62 kW / 84 KM (przy 3.500 obr./min), czyli identyczną moc, jak jego poprzednik o pojemności 1,9 litra. Postęp widać wyraźnie, gdy porówna się maksymalny moment obrotowy. Nowy silnik dysponuje o 10 procent wyższym momentem, czyli 220 Nm zamiast 200 Nm i utrzymuje go między 1.250 a 2.500 obr./min. Prędkość maksymalna 146 km/h robi wrażenie, jak na samochód o tej mocy i tej wielkości.

Idealna charakterystyka momentu obrotowego i związane z tym niskie prędkości obrotowe mają pozytywny wpływ na zużycie paliwa i emisje spalin: średnio ten TDI zadowala się 7,2 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, co oznacza poprawę o 0,8 litra. W przeliczeniu na emisje CO2 odpowiada to 190 g/km czyli redukcji o 21 gramów na kilometr.

DSG i nowa generacja napędu na wszystkie koła 4MOTION.
• Przekładania DSG będzie oferowana w połączeniu z silnikami TDI 140 i 180 KM
• Po raz pierwszy możliwa jest kombinacja DSG i napędu na wszystkie koła (4MOTION)

Równocześnie z nowymi, 2-litrowymi silnikami TDI premierę w T5 będzie miała również dwusprzęgłowa przekładnia (DSG). 7-biegowa DSG łączy w sobie komfort tradycyjnej przekładni automatycznej z wysokim stopniem sprawności i efektywności przekładni manualnej. Nowa DSG została opracowana przez Volkswagena i jest wytwarzana w niemieckich zakładach produkujących podzespoły w Kassel. Montowana jest w samochodach z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła.

W seriach lekkich samochodów użytkowych będzie ona stosowana w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi o mocy 103 kW/ 140 KM i 132 kW / 180 KM. Zgodnie z życzeniami wielu kierowców, po raz pierwszy Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował model Caravelle, Multivan i Transporter także z kombinacją automatycznej skrzyni biegów (DSG) i napędu na wszystkie koła (4MOTION).

Ekonomiczna i komfortowa DSG pozwala na uzyskanie nowych standardów prędkości zmiany przełożenia. Zmiana biegu następuje w ciągu kilku setnych sekundy i bez przerwania siły ciągu. Bardziej konsekwentnie niż jakakolwiek inna przekładnia automatyczna, DSG sprowadza do wspólnego mianownika takie zagadnienia, jak ekologiczność, sportowy charakter i komfort. Żadna inna skrzynia automatyczna nie pracuje tak oszczędnie, szybko i precyzyjnie.

Siódmy bieg nowej DSG został przewidziany jako „overdrive”, tzn. ma wyjątkowo długie przełożenie. Obniża to prędkość obrotową, przede wszystkim na autostradzie, a tym samym zużycie paliwa, emisję i hałas. Prędkość maksymalna osiągana jest na szóstym stopniu przełożenia. Redukcja spalania w porównaniu z dotychczasowym, 5-cylindrowym TDI robi wrażenie. W przypadku silnika o mocy 140 KM, zużycie oleju napędowego zmniejsza się do 7,9 litra, czyli o 1,6 litra. Silnik biturbo o mocy 180 KM spala tylko 7,8 litra – o 1,9 litra mniej, niż wcześniej. Emisja CO2 zmniejsza się analogicznie o 52 g/km.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »