X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



TDI o mocy 180 KM. Najmocniejszą jednostką jest nowy silnik 2.0 l biturbo o mocy 132 kW / 180 KM, uzyskujący najwyższą moc przy 4.000 obr./min. Już od 1.500 obr./min ten biturbo generuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm i utrzymuje go na tym poziomie do 2.000 obr./min. Zależnie od wariantu nadwozia i napędu, T5 z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 191 km/h.


Na przyspieszenie 0-100 km/h w napędzanym na przednią oś Transporterze potrzebnych jest 11,3 sekundy. Mimo tak dobrych osiągów średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 7,5 litra oleju napędowego. Jak już wspomniano, TDI 180 KM może być zamawiany z napędem na przednią oś, manualną skrzynią biegów lub przekładnią DSG. Oba rodzaje przekładni mogą być również połączone z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

TDI o mocy 140 KM. Także ten TDI o mocy 140 KM z wtryskiem Common Rail rozwija doskonały moment obrotowy 340 Nm, i w porównaniu ze swoim poprzednikiem (96 kW / 131 KM i również 340 Nm) dysponuje znacznie lepszą charakterystyką momentu obrotowego. Oba silniki uzyskują swój maksymalny moment obrotowy przy 2.000 obr./min, lecz nowy TDI utrzymuje taki moment do 2.500 obr./min, a nie do 2.300 obr./min, jak poprzednia wersja. Prędkość maksymalna Transportera z 140-konnym TDI wynosi 173 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h przy seryjnej 6-biegowej skrzyni manualnej zajmuje 13,1 sekundy – i to przy średnim zużyciu paliwa 7,4 litra oleju napędowego (CO2: 195 g/km), czyli na poziomie silników o mniejszej mocy. Poprawa w stosunku do pięciocylindrowego poprzednika: 0,9 litra oraz 24 g/km CO2 mniej. Volkswagen oferuje nowy silnik TDI 140 KM dla wszystkich wersji T5 również z napędem na wszystkie koła 4MOTION lub z DSG. DSG w porównaniu z tradycyjną automatyczną skrzynią biegów pozwala na zaoszczędzenie 1,6 litra paliwa. Emisja CO2 obniżaja się przy tym o 40 g/km.

TDI o mocy 102 KM. Jeszcze oszczędniej pracuje silnik TDI o mocy 75 kW / 102 KM połączony z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Pozwala on na rozwinięcie maksymalnej prędkości 157 km/h. Bezpośredni wtrysk podaje do komór spalania średnio zaledwie 7,2 litra na 100 km (emisja CO2 wynosi 190 g/km). W porównaniu z poprzednią wersją spalanie obniżyło się o 0,7 litra (emisja dwutlenku węgla – o 18 g/km).

Tak jak silnik 1.9 TDI poprzedniego modelu o takiej samej mocy, także ten TDI dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 250 Nm, który jest jednak dostępny już od 1.500 obr./min i nie zmniejsza się do 2.500 obr./min. W silniku, którego zastąpił nowy TDI, maksymalny moment obrotowy był dostępny tylko w zakresie od 1.900 do 2.000 obr./min. Także w tym przypadku dostrojenie dostosowane do dużej siły ciągu pozwala na jazdę bez częstej zmiany biegów oraz osiągnięcie minimalnych wartości spalania i emisji.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »