X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

vw caravelle t5 dane techniczne

Strona główna -> Volkswagen -> Caravelle -> T5 (2009-dziś)

 



TDI – nawet o 20 procent oszczędniejsze. Wszystkie cztery TDI po raz pierwszy zostały zastosowane w serii modeli samochodów użytkowych Volkswagena. Czterocylindrowe silniki z Common Rail zastępują dotychczasowe cztero- i pięciocylindrowe jednostki z pompowtryskiwaczami. W porównaniu z poprzednimi silnikami zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 20 procent. Średnia wartość redukcji emisji CO2 i spalania dla całej serii wynosi 10 procent. Zużycie paliwa i emisja CO2 dla wariantów z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś (na przykładzie Transportera w wersji furgon) wynoszą od 7,2 litra / 190 g/km CO2 (dla silników o mocy 84 KM i 102 KM) przez 7,4 litra / 195 g/km CO2 (140 KM) do 7,5 litra / 197 g/km CO2 (180 KM). Jest to nawet o 0,9 litra mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Redukcja paliwa jest jeszcze wyraźniejsza, gdy T5 zostanie wyposażony, w zastosowaną po raz pierwszy w samochodzie dostawczym Volkswagena, dwusprzęgłową przekładnię (DSG). W porównaniu do poprzednika o mocy 174 KM z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie paliwa w wersji 180 KM obniżyło się do 7,8 litra (205 g/km CO2), czyli o 1,9 litra (52 g/km CO2).

W celu redukcji emisji tlenków azotu (NOx) i cząsteczek stałych zastosowano niskotemperaturowy układ recyrkulacji spalin. Ponadto we wszystkich wersjach nadwozia i napędu spaliny oczyszczane są przez katalizator oksydacyjny i filtr cząsteczek stałych.

Dynamika TDI. Przy konstruowaniu silników TDI w centrum uwagi, oprócz ograniczenia zużycia i emisji, znalazła się wyczuwalna poprawa reakcji na pedał przyspieszenia. Cel ten został osiągnięty dzięki kompletnej zmianie charakterystyki momentu obrotowego. Już najmniejszy TDI o mocy 84 KM maksymalny moment obrotowy 220 Nm rozwija od 1.250 obr./min i utrzymuje go do 2.500 obr./min.

Takie ostro wznoszące się w górę i utrzymujące się na jednym poziomie przez szeroki zakres prędkości obrotowych przebiegi momentu obrotowego charakteryzują także trzy mocniejsze TDI. W wariancie 102 KM maksymalny moment 250 Nm jest dostępny między 1.500 a 2.500 obr./min. Silnik TDI - 140 KM uzyskuje 340 Nm już przy 1.750 obr./min i utrzymuje je również do 2.500 obr./min. Silnik TDI - 180 KM przekazuje na wał korbowy od 1.500 obr./min całe 400 Nm. Wartość ta nie zmienia się aż do 2.000 obr./min. 90 procent maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji do 5.000 obr./min. Generalnie wszystkie silniki dzięki bardziej dynamicznemu przebiegowi momentu obrotowego umożliwiają uzyskanie znacznie lepszej elastyczności.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »