Skoda Octavia IV – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Trzecia generacja najlepiej sprzedającego się modelu z gamy marki to auto kompaktowe, ustanawia wzorzec w segmencie. Nowa Octavia jest o 9 cm dłuższa (465,9 cm) i 4,5 cm szersza (181,4 cm)
w porównaniu do swojej poprzedniczki. Rozstaw osi, większy o 11 cm (268,6 cm), zapewnia większą stabilność jazdy.

Jest to pierwszy model ŠKODY zbudowany na MQB. Dzięki tej nowoczesnej konstrukcji samochód jest lżejszy (aż do 102 kg), a w efekcie bardziej oszczędny. Przód samochodu pokazuje klasę, jest elegancki i imponujący. Uwagę zwraca nowy design maski z nowym logo, reflektorów i grilla. Profil nowej Octavii jest bardziej sportowy i dynamiczny od poprzedniczki. Ostra linia górnego przetłoczenia (tornadoline) podkreśla pełen siły wygląd samochodu. Charakterystycznym dla marki elementem widoku z tyłu są światła z wyrazistym konturem w kształcie litery C. W ofercie dostępny jest szeroki wybór wzorów kół i 12 kolorów nadwozia.

Wnętrze nowej Octavii jest przestronne i ergonomiczne. Wskaźniki i przełączniki są rozmieszczone intuicyjnie. W konsoli środkowej znajduje się system informacji i rozrywki (infotainment), z ekranami dotykowymi o przekątnej aż do 8 cali z czujnikiem zbliżeniowym i funkcją powiększania. Po raz pierwszy można zamówić kolorowy wyświetlacz Maxi-DOT. Samochód odznacza się wysoką precyzją wykonania wnętrza i wysoką jakością materiałów. Ponadto, gama 14 tapicerek, wybór elementów dekoracyjnych i schowków umożliwiają personalizację wnętrza. Samochód oferuje ponadto przemyślane rozwiązania dla kierowcy i pasażera: elementy cargo do mocowania bagażu (zestaw siatek, haczyków, schowki, mata dwustronna), pojemnik na odpadki, skrobaczka do szyb czy uchwyt na urządzenia multimedialne.

ŠKODA Octavia ustanawia wzorzec w zakresie przestrzeni dla pasażerów i ich bagaży. Samochód oferuje więcej miejsca wewnątrz: przestrzeń dla pasażerów jest dłuższa, szersza i zapewnia więcej miejsca nad głową. Bagażnik oferuje rekordową w segmencie pojemność 590 l (5 l więcej w porównaniu do poprzedniczki). Największy w segmencie otwór (1123 mm) i niski próg załadunku  (99 mm) gwarantują łatwy dostęp do bagażnika. Łatwość manewrowania zapewnia system wspomagania parkowania drugiej generacji. Funkcja Drive set up pozwala na zindywidualizowanie profilu jazdy: do dyspozycji są cztery style jazdy: normalny, sportowy, eco i indywidualny.

Trzecia generacja Octavii jest jeszcze bezpieczniejsza. Wprowadza innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Oferuje do 9 poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę chroniąca kolana kierowcy oraz kurtyny.

W standardzie, już od najniższej wersji wyposażenia, dostępne są: 7 poduszek bezpieczeństwa, hamulec antykolizyjny, ESP, funkcja pokolizyjna ACS. Po raz pierwszy w SKODZIE oferowane są innowacyjne systemy bezpieczeństwa: aktywny tempomat ACC, ulepszona funkcja automatycznej zmiany świateł, kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, funkcja wykrywania zmęczenia, aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera, asystent pasa ruchu, funkcja rozpoznawania znaków.

ŠKODA Octavia będzie dostępna z szeroką gamą jednostek napędowych. W ofercie znajdzie się aż 8 oszczędnych silników nowej generacji, o dużej mocy (4 jednostki TSI: 1.2 TSI 85 KM – 1.8 TSI 180 KM oraz 4 jednostki TDI: 1.6 TDI 90 KM – 2.0 TDI 150 KM). W przygotowaniu jest również sportowa wersja Octavia RS. Silniki nowej generacji mają mniejszą masę i zoptymalizowany układ chłodzenia. W efekcie zużycie paliwa i emisja CO2 są zmniejszone nawet o 23% – do 3,4l/100 km oraz 89g CO2/km. Wszystkie jednostki, poza podstawowymi  1,2 TSI 85KM i 1,6 TDI 90KM są seryjnie wyposażone w funkcję Start-Stop i odzysk energii hamowania z zastosowaniem alternatora (modele Green tec i Green line).

Nowa ŠKODA Octavia dostępna będzie w salonach od marca 2013.

 

źródło: Skoda