W 1987 roku na międzynarodowej wystawie w Brnie (ówczesna Czechosłowacja) miała miejsce pierwsza prezentacja Škody Favorit. Nadwozie zostało stworzone przez włoskiego projektanta Nuccio Bertone.
Technicznie auto było na poziomie współczesnych mu konstrukcji najlepszych firm zachodnich, a Skoda postanowiła, że i designersko nie będzie od nich odstawać.
I „Favoritka” rzeczywiście była przebojem, jakiego żadna inna socjalistyczna firma nie przeżyła. Mało, jeszcze po zmianie ustroju, gdy zarządzanie firmą powróciło do zdrowych zasad ekonomicznych, Skoda Favorit wciąż była znakomitym produktem.
To właśnie Skoda Favorit w latach 1987 – 1990 mocno konkurowała na naszym rynku z rodzimym Polonezem. Na pewno przewyższała go konstrukcyjnie. Jakość Skody także była dużo lepsza od polskiego produkty. Bardzo słabo w porównaniu z Polonezem wypadały testy zderzeniowe lekkiej „Favoritki”.
W 1994 roku z taśm montażowych zjechał milionowy egzemplarz Skody Favorit. w 1995 roku zakończono jego produkcję, a następcą popularnej „Favoritki” została Skoda Felicia.
źródło: Skoda