Nowy Espace został poddany zmianom stylistycznym dodającym mu elegancji i nowoczesności. Nowy kształt osłony chłodnicy i zderzaka sprawia, że przód staje się łagodniejszy. Pojawiają się również nowe reflektory halogenowe lub dwufunkcyjne reflektory ksenonowe, których stylistyka podkreśla zaawansowanie technologiczne. Nowy Espace jako pierwszy wprowadza w tym segmencie innowacyjne rozwiązanie : dwufunkcyjne, ksenonowe oświetlenie kierunkowe, oferowane w opcji. Model ten wyróżnia się także chromowaną listwą łączącą reflektory przeciwmgielne, w dyskretny sposób podkreślającą elegancję nowej stylistyki.
Zmienione zostały również tylne światła stanowiące znak rozpoznawczy Nowego Espace. Po włączeniu dają efekt świetlny zbliżony do diod i nawiązują do linii osłony chłodnicy oraz stylistyki przednich świateł.
Nowe wzory kołpaków kół Primastella w wersji 16 i 17-calowej podkreślają dynamikę Nowego Espace, a nowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Novastella (17-calowe w wersji Privil’ge), A’da (17-calowe w wersji Initiale) i Aria (18-calowe w opcji) dodają wyrafinowania.
Dzięki wprowadzeniu dwóch nowych kolorów lakieru – świetlistego błękitu oraz, oferowanego wyłącznie w wersji Initiale, beżu Sahara – Nowy Espace proponuje 13 lakierów, pozwalających na dostosowanie auta do indywidualnych gustów.
Nowy Espace proponuje również nowe wnętrze o zmienionej kolorystyce z wyraźną przewagą tonacji ciemnografitowej. Górna część kabiny jest utrzymana w eleganckiej ciemnografitowej tonacji, zaś dolna część deski rozdzielczej oraz obicia drzwi w kolorze beżowym lub jasnografitowym w zależności od wystroju wnętrza. Pojawiają się również dyskretne elementy wykończeniowe w desce rozdzielczej i centralnej konsoli, różniące się w zależności od wystroju. Nowy Espace oferuje bardziej rozświetlone i ciepłe wnętrze, dbając jednocześnie o zapewnienie wysokiego komfortu i jakości wykończenia.
Każdy wystrój wnętrza posiada odrębny charakter : w Authentique panuje stonowana, ciemnoszara kolorystyka, połączenie szarości i beżu daje sympatyczną atmosferę wystroju Expression, jaśniejsza tonacja współtworzy dystyngowaną elegancję Privil’ge, a perforowana skóra Haircell oraz wstawki z drewna bukowego w Initiale sugerują luksus typowy dla klasy S. Nowy Espace posiada całkowicie nowe tapicerki.
Przynależność Nowego Espace do klasy S podkreślają nowa konsola centralna oraz deska rozdzielcza, w której zmienioną górną część wbudowano, oferowany w opcji, nowy system nawigacji Carminat. Pozbawiona kantów i załamań linia deski jest spójna stylistycznie z całą kabiną. Deska rozdzielcza zapewnia łatwy odczyt wskazań ułatwiających prowadzenie pojazdu. Poprawiono również ergonomię centralnej konsoli, która obecnie posiada wbudowany, zamykany schowek. Multimedialny panel sterujący nowego systemu nawigacji jest umieszczony idealnie pod ręką.
W Nowym Espace technologia służy zapewnieniu większej przyjemności prowadzenia pojazdu. Począwszy od wystroju Expression, Nowy Espace może być wyposażony w dwufunkcyjne światła ksenonowe z dynamiczną regulacją. Po raz pierwszy są one oferowane w samochodzie jednobryłowym klasy S: reflektory dostosowują się do toru jazdy samochodu, poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy. Ten niemal dwukrotnie bardziej energooszczędny system zapewnia dwukrotnie lepsze oświetlenie niż tradycyjne reflektory halogenowe. Na zakrętach zapewnia nawet o 90 % światła więcej. Moduł oświetlenia jest aktywowany po osiągnięciu prędkości 7 km/h i może się obracać. Po przekroczeniu prędkości 30 km/h, wiązka światła podnosi się w celu poprawy widoczności. Dwufunkcyjne oświetlenie zapewnia światło zbliżone do dziennego, pełniąc równocześnie funkcję świateł mijania i długich.
Nowy Espace może być również wyposażony w nowy system Carminat Navigation et Communication (dostępne są mapy 22 krajów; kartografia Polski będzie dostępna od czerwca). Ten system prowadzenia posiada praktyczną funkcję komunikatów głosowych oraz zapewnia realistyczny, 3-wymiarowy i panoramiczny obraz. Jest wyposażony w 7-calowy ekran panoramiczny wbudowany w górną część deski rozdzielczej o zmienionym kształcie, technologię Bluetooth przeznaczoną dla telefonicznych zestawów głośnowiących oraz wbudowany w panel konsoli odtwarzacz CD z możliwością odczytu plików MP3. System nawigacji pozwala na wyświetlenie nawet 3 różnych tras jednocześnie oraz posiada funkcję zoomu w momencie zbliżania się do miejsca zmiany kierunku jazdy, uwzględnia przy tym w czasie rzeczywistym informacje o stanie ruchu drogowego i otoczenia (w zależności od kraju). Pojemna pamięć (do 22 krajów na jednej płycie DVD) oraz szybkość reakcji i dostępu do informacji sprawiają, że jest to jeden z najsprawniejszych systemów na rynku. Dzięki centralnemu panelowi multimedialnemu i funkcji rozpoznawania mowy, kierowca może z łatwością korzystać z systemu nawigacji i telefonu nie odrywając uwagi od tego, co dzieje się na drodze. W pełni panuje również nad „muzycznymi klimatami” dzięki przełącznikom sterującym radioodtwarzaczem, umieszczonym na dźwigni pod kierownicą.
Już poziom Authentique Nowego Espace jest wyposażony w funkcję oświetlenia drogi do domu, co pozwala np. na łatwe odnalezienie samochodu lub oświetlenie sobie drogi po wyjściu z samochodu na parking. Bagażnik posiada nowe światło typu „latarnia”, zapewniające dobre oświetlenie bagaży i tego, co znajduje się na ziemi.
W opcji, Nowy Espace proponuje system wspomagania parkowania przodem już w wersji Expression. Stanowi on idealne uzupełnienie systemu wspomagania parkowania tyłem, oferowanego seryjnie od wersji Privilege. W wersji Initiale elektrycznie sterowane siedzenia mogą być oferowane wraz z fotochromatycznymi, automatycznie składanymi lusterkami sterowanymi elektrycznie z pamięcią ustawienia.
W poszczególnych wersjach Nowego Espace oferta wyposażenia jest wzbogacona o elementy stanowiące o jego atrakcyjności: karta „hands free”, system wspomagania parkowania tyłem, automatyczny hamulec postojowy, czujnik deszczu i światła, system kontroli ciśnienia w oponach, klapkę wlewu paliwa z wbudowanym korkiem, automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy oraz indywidualne sterowanie klimatyzacją. Nowy Espace jest wyposażony w najbardziej zaawansowane i sprawne technologie, ułatwiające eksploatację i prowadzenie pojazdu.
W uzupełnieniu Nowy Espace oferuje system DVD, z dwoma ekranami wbudowanymi w zagłówki przednich siedzeń. Jest on jednym z elementów bogatej gamy akcesoriów Nowego Espace
Przyjazne wnętrze zapewniające duże możliwości kształtowania przestrzeni i indywidualny komfort
Liczne możliwości aranżacji wnętrza Nowego Espace, wyposażonego w przesuwne i automatycznie mocowane fotele z wbudowanym pasem bezpieczeństwa i pochylanym oparciem, ogranicza jedynie ludzka wyobraźnia. Dają się one bardzo łatwo ustawiać i umożliwiają korzystanie z zalet idealnie płaskiej podłogi oraz ułatwiają dostęp do trzeciego rzędu. Po całkowitym złożeniu oparcia, każdy fotel pozwala się łatwo zamienić w bardzo praktyczny stolik. W Nowym Espace pamiętano o każdym użytkowniku: każdy dysponuje nie tylko licznymi schowkami nawet w trzecim rzędzie, ale może mieć możliwość indywidualnej regulacji temperatury lub siły nawiewu. Każda z kart Renault posiada pamięć preferowanych ustawień. Aby poprawić działanie klimatyzacji wyposażonej w 14 nawiewów w całym samochodzie proponowana jest niezależna regulacja z przodu i z tyłu (Privilege) , niezależnie od oddzielnej regulacji prawej i lewej strony. Sposób pracy układu klimatyzacji opiera się na danych odbieranych z różnych czujników: temperatury i wilgotności zewnętrznej, nasłonecznienia i zanieczyszczenia powietrza na wejściu do bloku klimatyzacji. Innowacyjne umieszczenie układu w podłodze zapewnia lepsze rozprowadzenie powietrza, a co za tym idzie wyższy komfort termiczny. Uwalnia również dodatkowe miejsce na schowki w desce rozdzielczej.
Dzięki ogromnej przedniej szybie, zapewniającej doskonałą widoczność do przodu, cienkim słupkom i szerokiej szybie tylnej, sięgającej aż do pionowo umieszczonych świateł wszyscy podróżujący Nowym Espace mogą w pełni skorzystać, niezależnie od zajmowanego miejsca, z imponującej powierzchni szyb 5,26 m2. Koncern Renault zawsze dbał o dużą ilość światła we wnętrzu, a obecnie proponuje największy przeszklony otwierany dach na rynku o powierzchni 2,16 m2. Sztywna, elektrycznie sterowana przesłona zapewnia wyjątkową izolację akustyczną i termiczną. Jest oferowana również w wersji ze stałym szklanym dachem. Z przodu, w osłonach przeciwsłonecznych zainstalowano przesuwane przesłony.
Renault nadal oferuje dwie wersje Nowego Espace : o 20 cm dłuższy Grand Espace ma o 190 l większą pojemność bagażnika. W konfiguracji 2-miejscowej Nowy Espace osiąga rekordową, maksymalną pojemność bagażnika 3 050 l.
Doskonałe zawieszenie i jednostki napędowe
Nowy Espace proponuje szeroką ofertę silników wysokoprężnych i benzynowych: trzy jednostki benzynowe i trzy wysokoprężne Common Rail, 4 lub 6-cylindrowe, współpracujące z 6-biegową skrzynią mechaniczną albo 5 lub 6-przełożeniową skrzynią automatyczną ze sterowaniem impulsowym.
W ofercie Nowego Espace godnym podkreślenia jest silnik 2.0 dCi, będący chlubą marki. Opracowany w ramach wspólnego projektu Renault i Nissana, nowy silnik o pojemności 1995 cm3 (M9R) został wyposażony w najnowsze technologie dostępne na rynku diesli : wtryskiwacze piezoelektryczne, wspólną listwę wtrysku, w której generowane jest ciśnienie 1600 bar, turbo o zmiennej geometrii i najnowszej generacji komorę spalania. Rozwijający wysokie osiągi, cichy, oszczędny i „czysty” silnik 2.0 dCi cechuje się jedną z najwyższych sprawności w tej kategorii. Współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną. W Nowym Espace jest oferowany w obu wersjach z filtrem cząstek stałych. Silnik 2.0 dCi 150 (110 kW) rozwijający moment 340 Nm od 2 000 obr/min, plasuje Nowego Espace na najlepszym poziomie w segmencie, zapewniając rekordowo niskie zużycie paliwa wynoszące jedynie 7,4 l/100 km w cyklu mieszanym. W wersji 173 KM (127 kW) osiągającej 360 Nm od 1 750 obr/min, rozpędza Nowego Espace od 0 do 100 km/h w niecałe 10 sekund. Jest niezwykle cichy i mało spala, a także cechuje się elastyczną pracą do poziomu 5 000 obr/min. Przyjazny dla środowiska Nowy Espace plasuje się na najlepszym poziomie w swojej kategorii, dzięki emisji CO2 nieprzekraczającej 200 g/km w cyklu mieszanym.
6-cylindrowy silnik wysokoprężny 3.0 dCi rozwija niezwykle wysoką moc 180 KM (133 kW) przy 4 400 obr/min (w niektórych krajach jest proponowana również wersja 165 KM / 120 kW) i o 50 Nm większy moment obrotowy od swego poprzednika, osiągający obecnie 400 Nm od 1 800 obr/min dzięki zmianom wprowadzonym w układzie wtrysku. Turbosprężarka wielołopatkowa o zmiennej geometrii zapewnia bardziej precyzyjną pracę w fazach przejściowych oraz optymalne napełnienie silnika w pełnym zakresie obrotów.
Silnik ten współpracuje z nową automatyczną skrzynią biegów Proactive ze sterowaniem impulsowym, wyposażoną w szósty bieg (SU4). Ta znana już na rynku europejskim skrzynia podnosi przyjemność prowadzenia samochodu napędzanego silnikiem V6 3.0 dCi i zapewnia dużą elastyczność pracy oraz stosunkowo niskie zużycie paliwa (9,4 l/100 km w cyklu mieszanym). Nowa skrzynia ułatwia również redukcję biegów przy mocnym hamowaniu i zapewnia utrzymanie przełożenia w przypadku gwałtownego zdjęcia nogi z pedału gazu. Tryb impulsowy pozwala kierowcy na samodzielny wybór przełożenia.
Podstawowa jednostka 1.9 dCi zapewnia moc 115 KM (85 kW) przy 4 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm do 2 000 obr/min. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie 6,7 l/100 km w cyklu mieszanym i zbiornikowi paliwa o pojemności 83 l, Nowy Espace 1.9 dCi zapewnia zasięg niemal 1 240 km. Silnik ten współpracuje z 6-biegową skrzynią.
Opracowany wspólnie z Nissanem, 24-zaworowy silnik benzynowy 3.5 V6(V4Y) łączy dużą moc na wysokich obrotach (240 KM / 177 kW przy 6 000 obr/min) z imponującym momentem obrotowym w niskich zakresach obrotów : 85 % momentu obrotowego jest dostępne od 1 200 obr/min (maksymalny moment obrotowy wynosi 330 Nm przy 3 600 obr/min). Dzięki przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 8,1 s oraz pokonaniu 1000 m ze startu zatrzymanego w 28,7 s, Nowy Espace potwierdza swój charakter doskonałego samochodu na dalekie trasy. W połączeniu z 5-przełożeniową skrzynią automatyczną z impulsowym sterowaniem, wersja ta osiąga prędkość maksymalną 225 km/h.
4-cylindrowy silnik 2.0 16V turbo (F4Rt) może poszczycić się wyrównanym momentem obrotowym 270 Nm w szerokim zakresie obrotów od 2 000 obr/min, a jednocześnie zapewnia wysoką moc 170 KM (125 kW) przy 5 000 obr/min dzięki zastosowaniu turbosprężarki z podwójnym wlotem tzw. Twin Scroll. Wysoki jak na silnik turbo stopień sprężania (9.5/1) gwarantuje wysoką sprawność i niską emisję spalin. Uzyskane w ten sposób zwiększenie mocy pozwoliło na wydłużenie przełożeń skrzyni, a tym samym zmniejszenie zużycia paliwa.
Silnik 2.0 16V (F4R) rozwija moc 140 KM przy 5 500 obr/min i osiąga moment obrotowy 191 Nm od 3 750 obr/min. Jest wyposażony w rozrząd o zmiennych fazach z układem przestawnym wałka rozrządu, pozwalającym na zastosowanie dwóch różnych algorytmów : pierwszy jest wykorzystywany przy pracy na biegu jałowym lub w pośrednich zakresach obrotów przy częściowym obciążeniu lub na wysokich obrotach, aby zapewnić maksymalną moc, a drugi algorytm umożliwia większe zachodzenie na siebie otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych. Zapewnia to zwiększenie mocy o 5 do 10 Nm.
Zachowanie na drodze wprost zachęcające do podróży
Z myślą o zapewnieniu dynamicznego zachowania na drodze, dostowano przednie zawieszenie typu McPherson do konstrukcji pojazdu jednobryłowego. Już w wersjach pośrednich oferowane jest zmienne wspomaganie układu kierowniczego, które w połączeniu z dużą sztywnością poprzeczną przedniego zawieszenia zapewnia doskonałą stabilność Nowego Espace. Układ filtrowania drgań pozwala pogodzić większą elastyczność połączeń ze skutecznym tłumieniem drgań o niskiej częstotliwości, co gwarantuje komfort i cichą pracę, a jednocześnie zapewnia precyzyjne trzymanie się kierunku jazdy. Nowy Espace jest także wyposażony w chronione patentem rozwiązanie „Multi Layer Energy Absorber”. Jest to wielowarstwowy materiał izolacyjny, który tłumi drgania generowane przez silnik zanim zostaną przeniesione na konstrukcję pojazdu.
Tylna oś samokorygująca z wahaczami wleczonymi wykonanymi ze stali o wysokim współczynniku sprężystości, z drążkiem Panharda jest bardzo kompaktową konstrukcją, co umożliwiło zaprojektowanie płaskiej, funkcjonalnej podłogi, a ponadto oferuje dobry kompromis między komfortem a zachowaniem na drodze. Zapewnia skuteczne tłumienie drgań pochodzących z układu jezdnego i wytrzymuje duże obciążenie, właściwe dla niektórych rodzajów eksploatacji. Ponadto w Nowym Espace zastosowano amortyzatory i resory o zmiennej regulacji w zależności od obciążenia i wysokości nadwozia.
W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, Nowy Espace jest seryjnie wyposażony w hamulce tarczowe, wentylowane o średnicy 308 i 324 mm z przodu, oraz w pełne tarcze o średnicy 300 mm z tyłu. Ponadto posiada seryjnie ABS, system wspomagania nagłego hamowania współpracujący z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i systemem kontroli toru jazdy (ESP) z funkcją kontroli podsterowności. W nagłej sytuacji układ steruje pracą silnika i prędkością jednego lub kilku kół w celu przywrócenia stabilnego toru jazdy. Dodatkowo Nowy Espace jest wyposażony w system zapobiegający poślizgowi kół pędnych (ASR), ułatwiający ruszanie na nawierzchni o słabej przyczepności.
Regulator-ogranicznik prędkości oraz system kontroli ciśnienia w oponach są oferowane seryjnie począwszy od wersji Privil’ge, a w pozostałych modelach w opcji. Stanowią one dopełnienie bogatej oferty systemów podnoszących bezpieczeństwo proponowanych w Nowym Espace.
Nowy Espace zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego na wszystkich miejscach. W konstrukcji nadwozia wykorzystano stal o bardzo wysokim współczynniku sprężystości, charakteryzującą się większą zdolnością pochłaniania energii zderzenia. Strefy potencjalnego zderzenia są dodatkowo zabezpieczone paddingami i aluminiowymi kształtownikami, umieszczonymi w dolnej części deski rozdzielczej i drzwiach. Nowy Espace może posiadać do ośmiu poduszek powietrznych, ograniczających ryzyko obrażeń pasażerów. Ponadto wszystkie miejsca posiadają system zapobiegający tzw. nurkowaniu o zwiększonej skuteczności. System Renault Protection trzeciej generacji obejmuje ograniczniki napięcia, podwójne napinacze i zagłówki najnowszej generacji na miejscach przednich. Natomiast miejsca tylne posiadają system mocowania fotelików dla dzieci Isofix i wbudowane 3-punktowe pasy bezpieczeństwa wyposażone w ogranicznik napięcia. Nowy Espace jest jednym z ośmiu samochodów Renault, które uzyskały 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.
W ofercie akcesoriów są proponowane dwufunkcyjne zagłówki, które można dostosować do wzrostu dziecka. Poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego Nowego Espace wyznacza nowe standardy w tym segmencie, gwarantując spokojną podróż z całą rodziną. Poziom oferowanego bezpieczeństwa biernego zdecydowanie wyróżnia Nowy Espace na tle starzejącej się konkurencji
źródło: Renault