


Volvo V40
Volvo V40, które zadebiutowało podczas 82. targów motoryzacyjnych w Genewie, to całkowicie nowy model reprezentujący segment B/C Premium. Prestiżowy hatchback jest wszechstronnym autem, które jako pierwsze na świecie zostało wyposażone w poduszkę powietrzną dla pieszych.
Nowe Volvo V40 jest pierwszym autem, które zostało zaprojektowane zgodnie z nową strategią marki – „Volvo zaczyna się od Ciebie”. To model opracowany w oparciu o analizę najbardziej pożądanych funkcji samochodu, przeprowadzoną wśród konsumentów Volvo.
Dynamiczne zawieszenie w standardzie
Samochód ma długość 4369 mm, a jego rozstaw osi to 2647 mm. Auto będzie dostępne z dwoma typami zawieszenia: standardowym dynamicznym lub sportowym. Różnice pomiędzy rodzajami zawieszenia polegają na różnych ustawieniach sprężyn i amortyzatorów. Zawieszenie sportowe jest o 11 mm niższe od dynamicznego, co pozwala na szybszą jazdę w zakrętach.
Volvo V40 zostało również wyposażone w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPAS), które wykorzystuje silnik elektryczny do wspomagania zębatki kierowniczej. Dzięki temu kierowca może wybrać jeden z trzech trybów wspomagania – niski (ułatwiający parkowanie), średni (szybsza reakcja przy większych prędkościach) oraz wysoki (komfortowe i szybkie prowadzenie).
Szeroka gama silnikowa
Nowy model będzie dostępny w 8 wersjach silnikowych – od ekonomicznego diesla z emisją CO2 na poziomie 94 g/km, po silnik benzynowy T5 z turbodoładowaniem o mocy 254 KM i przyspieszeniu do 100 km/h w 6,5 sekundy. Wszystkie silniki zostały wyposażone w ekologiczną funkcję start-stop oraz odzyskiwanie energii z hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów. Pozwoliło to zredukować średnie zużycie paliwa we wszystkich wersjach silnikowych – na przykład dla T5 wynosi ono 7,9 l./ 100 km, a dla D2 tylko 3,6 l. / 100 km.
Bezpieczeństwo aktywne na najwyższym poziomie
Nowe Volvo V40 zostało wyposażone w szereg funkcji wspierających kierowcę oraz poprawiających bezpieczeństwo jazdy, w tym m.in. w:
- Udoskonalony system dynamicznej kontroli trakcji i stabilności (DSTC) – układ został dodatkowo wyposażony w czujnik kąta odchylenia, który zwiększa stabilność pojazdu.
- Zmodyfikowaną kontrolę trakcji w zakrętach – dzięki nowemu zawieszeniu oraz ulepszonemu systemowi, samochód zdecydowanie lepiej trzyma się w zakrętach.