X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Volvo V50 - dane techniczne, wymiary, spalanie

Strona główna -> Volvo -> V50

 



Volvo V50

W nowym sportowym kombi Volvo – modelu V50 – silnik z czterema lub pięcioma cylindrami w układzie rzędowym ustawiony jest poprzecznie względem podłużnej osi samochodu. Uzyskanie miejsca dla pięciu cylindrów w zwartej bryle nadwozia jest nie lada wyczynem. Sztuka ta udała nam się dzięki zastosowaniu oryginalnych rozwiązań zmniejszających gabaryty jednostek napędowych.
W rezultacie samochód ten charakteryzuje się znakomitymi osiągami i pozwala kierowcy czerpać pełną satysfakcję z jazdy. Zwarta konstrukcja silnika wpłynęła również korzystnie na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa podczas zderzenia. Równolegle z nowymi silnikami opracowywano podwozie, dążąc do uzyskania konstrukcji zapewniającej własności jezdne godne sportowego kombi.

Turbodoładowany silnik T5 w połączeniu z napędem na obie osie
Najwyższą wersją modelu V50, posiadającą napęd na dwie osie i silnik z turbodoładowaniem, jest V50 T5 AWD. Napędza ją 2.5-litrowy pięciocylindrowy silnik o zapłonie iskrowym z turbodoładowaniem niskociśnieniowym. Zastosowanie turbosprężarki pozwala uzyskać bardzo wysoki moment w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika. Wysoka i płaska krzywa momentu obrotowego gwarantuje znakomite przyspieszenia.


Kolektor wylotowy i obudowa turbosprężarki w wersji T5 wykonane są jako wspólny odlew z odpornego na wysoką temperaturę (do 1050°) staliwa. Dzięki temu ich chłodzenie może być mniej intensywne. W rezultacie silnik może spalać uboższą mieszankę paliwowo-powietrzną, czego efektem jest mniejsze zużycie paliwa oraz niższy poziom szkodliwych emisji, szczególnie podczas szybkiej jazdy. Silnik T5 rozwija moc 220 KM i moment obrotowy 320 Nm.

Większa przyjemność jazdy z napędem na cztery koła
Wraz z modelem V50 T5 AWD firma Volvo wprowadza napęd na obie osie do tego segmentu pojazdów. Volvo V50 AWD to samochód o bardzo atrakcyjnych własnościach jezdnych i możliwościach zwykle kojarzonych wyłącznie z większymi modelami.


Zastosowane w tym samochodzie rozwiązanie napędu czterech kół jest identyczne, jak w większych modelach Volvo. Moment obrotowy silnika jest w sposób automatyczny rozdzielany pomiędzy przednie i tylne koła za pośrednictwem elektrycznie sterowanego sprzęgła hydraulicznego Haldex o niezwykle krótkim czasie reakcji. Jest ono w stanie przekazać całość siły napędowej na tylną oś jezdną zanim przednie koła zdążą wykonać ćwierć obrotu. Błyskawiczne przełączanie napędu pozwala uzyskać stabilne własności jezdne bez względu na rodzaj nawierzchni. Ponadto zwiększone obciążenie tylnej osi w wersji AWD dodatkowo przyczynia się do zwiększenia stateczności pojazdu.

 

« < 1 2 3 4 > »