Od momentu wprowadzenia do sprzedaży w marcu 1998, Clio II cieszyło się niesłabnącym sukcesem. W celu zachowania pozycji lidera w swoim segmencie, Clio II zostało wyposażone w nową broń: nowe jednostki napędowe oraz poszerzoną gamę wersji sportowych, których ukoronowaniem jest wersja Renault Sport 2.0 16V, charakteryzuje się także jeszcze bardziej atrakcyjnym stosunkiem ceny do wyposażenia.
Wprowadzeniu drugiej generacji Clio w Europie towarzyszyła ambicja odnowienia sukcesu odniesionego przez Clio I, wyprodukowanego w ilości ponad 4 milionów sztuk i będącego wzorcowym modelem w tej kategorii.
W 1999, Clio II potwierdziło swoją pozycje lidera na rynku małych samochodów, zdobywając we Francji 21,2% udziałów w rynku przed Peugeot 206 (18,1%) i „młodszym bratem” Twingo (9,7%), oraz w Europie dzięki 10,6% udziałów w rynku przed Oplem Corsą (9,8%) i Peugeot 206 (9,7%).
Na początku roku 2000 Clio II było gotowe stawić czoła coraz bardziej nasilającej konkurencji – gama Clio została wzbogacona zarówno pod względem wyposażenia jak i silników. W rodzinie silników benzynowych należało odnotować pojawienie się silnika 1.4 16V o mocy 98 KM w wersjach RXT i Si.
Silnik 1.6 16V o mocy 110 KM, zarezerwowany uprzednio dla jednej wersji, był dostępny w trzech wersjach RXT, Initiale i Sport. Jednostka 2.0 16V 172 KM była przeznaczona dla wersji Renault Sport, mogącej się poszczycić najlepszymi osiągami wśród małych sportowych samochodów. Jest to jedyne sportowe auto w tym segmencie łączące niezrównaną przyjemność jazdy z wyrafinowaniem. Ofertę silników wzbogaciło pojawienie się silnika turbo diesel z wtryskiem bezpośrednim 1.9 dTi o mocy 80 KM.
źródło: Renault