Opel Zafira Tourer – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Oferująca doskonałe połączenie funkcjonalności i jakości, Zafira Tourer wnosi do segmentu niewielkich samochodów typu monocab cechy i innowacyjność technologiczną Insignii, a także filozofię projektowania Opla – „rzeźbiarskie mistrzostwo idące w parze z niemiecką precyzją”.


Nazwa „Tourer” oznacza ogromny krok naprzód. Dzięki znacznie przekonstruowanemu systemowi siedzeń Flex7 kompaktowy monocab trzeciej generacji Opla tworzy nowe standardy elastyczności i jakości wnętrza. Jednak ta metamorfoza wykracza poza umiejętność przekształcenia aranżacji wnętrza: udoskonalone zostało ogólne wrażenie. Swoboda jazdy oraz wysoka jakość są konsekwencją wyrafinowanej konstrukcji, przestronnej atmosfery wnętrza, ulepszonego podwozia i innowacyjnych technologii, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo.

Wzór elastyczności oferuje pasażerom siedzącym z tyłu nowe doznania o najwyższym standardzie
Gdy pierwszej generacji Opel Zafira został wprowadzony na rynek w 1999 roku był nie tylko pierwszym samochodem w swojej klasie wyposażonym w siedem miejsc, ale także ustanawiał nowe standardy, dzięki w pełni zintegrowanej elastyczności wnętrza. Oznacza to, że nie jest konieczne usuwanie i przechowywania ciężkich siedzeń. Od 1999 roku Opel sprzedał w Europie ponad 2, 2 miliona aut generacji Zafiry. Wraz z Merivą, europejskim liderem w klasie małych samochodów typu monocab, Zafira sprawiła, że Opel stał się wzorem elastyczności w segmencie tego typu pojazdów.

Najwyższej jakości elastyczność to wizytówka nowego modelu Zafira Tourer. Inżynierowie Opla znacznie podnieśli standard koncepcji siedzeń Flex7. Podczas gdy cały trzeci rząd nadal może być składany w równej linii z podłogą i bagażnikiem, drugi rząd został całkowicie przekonstruowany: już nie tworzy kanapy, ale składa się z trzech oddzielnych, pojedynczych foteli, które można złożyć i przesunąć niezależnie od pozostałych. Każdy z foteli może zostać przesunięty pionowo o 210 mm.

W dodatku, pasażerowie siedzący w drugim rzędzie mogą korzystać z jedynego w swoim rodzaju, opcjonalnego systemu salonowego „Lounge Seating”, zapewniającego dużą przestrzeń i komfort charakterystyczny dla limuzyny. Dzięki mechanizmowi składania foteli, tył środkowego siedzenia w drugim rzędzie może być składany i obracany, przez co oferuje wygodne podłokietniki dla pasażerów siedzących w fotelach zewnętrznych. Ruch wzdłużny zewnętrznych siedzeń jest w tym przypadku rozszerzony do 280 mm – to o 70 mm więcej niż w wersji standardowej i o 80 mm więcej niż w obecnym modelu Zafiry. Ponadto siedzenia zewnętrzne wysuwają się o 50 mm w stronę środka wnętrza, co stanowi prawdziwą nowość w segmencie.

Połączenie ruchów pionowych i poziomych zapewnia komfort o najwyższym standardzie i jedyne w swoim rodzaju uczucie odbywania podróży „salonem na kółkach” przy maksymalnej przestrzeni indywidualnej i ergonomice, ponieważ pasażerowie mogą w dogodnej dla siebie chwili zmieniać pozycję podczas jazdy. Ten nacisk na wygodę osobistą sprawia, że Zafira Tourer to coś więcej niż tylko samochód rodzinny. Projektanci Opla przekształcili elastyczne wnętrze samochodu w miejsce relaksu i upajania się przestrzenną atmosferą – czy to w podróży w interesach, czy też długiej wyprawie z przyjaciółmi.

Unikalne cechy udoskonalające elastyczność Zafiry Tourer. Dzięki ogromnej przestrzeni wnętrza i elastycznemu systemowi siedzeń Zafira Tourer oferuje 710l pojemności w konfiguracji pięciu siedzeń (65l więcej niż obecna Zafira) i aż 1 860l (+40l), gdy wszystkie tylne siedzenia są złożone.

Zafira Tourer zapewnia także rozległą przestrzeń bagażową, w tym rewolucyjną wielofunkcyjną FlexConsole, ulepszenie innowacyjnego systemu FlexRail wprowadzonego w zeszłym roku w modelu Meriva. Ta innowacja standardowej aranżacji to jeden z przykładów zaawansowanej elastyczności Zafiry Tourer. Podłokietnik wyposażony jest w dodatkowe elementy, takie jak schowek i uchwyt na kubek z napojem. Elementy te można przesunąć do pożądanego położenia na aluminiowych szynach, co umożliwia swobodne korzystanie z przestrzeni bagażowej pomiędzy przednimi siedzeniami – jest to miejsce najłatwiej dostępne i najbardziej użyteczne.

Zintegrowany system przewożenia rowerów FlexFix drugiej generacji Opla również jest prezentowany po raz pierwszy w nowej Zafirze Tourer. Do dziś około 60 000 klientów Opla wybrało przyjęty z wielkim uznaniem system przewożenia rowerów, który jest zintegrowany z tylnym zderzakiem i jest po prostu wysuwany, tak jak szuflada. W oparciu o doświadczenie zdobyte przy opracowywaniu pierwszej generacji, inżynierowie Opla przekonstruowali system i wyposażyli go w nowe urządzenie mocujące, które sprawia, że jest jeszcze bardziej funkcjonalny i łatwiejszy w obsłudze.

Zafira Tourer wyróżnia się atletycznym wyglądem
. „Zafira to ikona elastyczności Opla, a my pragnęliśmy wnieść więcej emocji i cechy o najwyższym standardzie do jej trzeciej generacji” powiedział Mark Adams, Wiceprezes ds. Projektowania Opel/Vauxhall. „Opla Zafirę Tourer wyraża szlachetna linia, sportowy wygląd i wysoki standard”.

CZYTAJ DALEJ  Chevrolet Aveo T250 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Charakterystyczny przód ze śmiałą symboliką podwójnego „bumerangu” rozciągającą się od góry przednich reflektorów do spodu świateł przeciwmgielnych. Charakterystyczne dla Opla zagięcie w środku i dumna trapezoidalna osłona chłodnicy tworzą dynamiczny, postępowy wygląd, nietypowy dla samochodów typu monocab. Na równi z innymi modelami tego asortymentu, przednie reflektory prezentują typową dla Opla grafikę świateł do jazdy dziennej „w kształcie skrzydeł”.

Opływowa, aerodynamiczna konstrukcja nadwozia Zafiry Tourer nadaje jej sylwetkę przypominającą szybkobieżny pociąg. Jego linia pnie się do góry gestem podobnym do kija hokejowego i wizualnie wprawia pojazd w ruch, podczas gdy charakterystyczne dla Opla „ostrze” rzeźbi i dodaje dynamiki bocznej stronie nadwozia.

Grafika przednich reflektorów w kształcie skrzydeł jest powtórzona w przypadku świateł tylnych, które mogą być udoskonalone technologią LED. Poziomy chromowany pasek z logo Opla rozciąga się aż do elementów oddzielających światła, nadając tyłowi Zafiry Tourer wyraźny, sportowy wygląd z nutą wysokiego standardu.

Jeżeli chodzi o wnętrze, to widoczność kierowcy została radykalnie poprawiona dzięki całkowitemu przekonstruowaniu aranżacji przedniej części samochodu z wąskimi słupkami A, dużymi oknami bocznymi i tylnym bocznym lusterkiem o zmienionym położeniu – teraz zainstalowanym w panelu drzwiowym.

Wysokiej jakości wnętrze jest zdominowane przez dynamiczne, posągowe kształty i wrażenie przestrzennego komfortu. Przestronne i jasne wnętrze luksusowej Zafiry Tourer może być ulepszone przez dostępną na życzenie panoramiczną szybę przednią – innowację Opla wprowadzoną w 2005 roku w Astrze GTC. Wpływa ona do dużego szklanego szyberdachu, co wizualnie rozszerza ją aż do części tylnej samochodu.

Adaptacyjne sterowanie podwoziem FlexRide poprawia komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dla zapewnienia komfortowej jazdy Zafirą Tourer mechatroniczne podwozie zostało skonstruowane tak, aby zapewniało niezwykły poziom komfortu i bezpieczeństwa. W porównaniu z poprzednią generacją, rozstaw osi i rozstaw kół zostały znacznie zwiększone na rzecz komfortu jazdy i stabilności dynamicznej: rozstaw osi wynosi teraz 2 760 mm (+ 57 mm), a rozstaw kół 1 584 mm z przodu (+ 96 mm) i 1 588 z tyłu (+ 78 mm).

CZYTAJ DALEJ  BMW Serii 1 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zafira Tourer jest wyposażona w oś przednią Insignii z izolowaną ramą pomocniczą i kolumną McPhersona. Układ osi tylnej jest jedyny w swoim rodzaju w segmencie samochodów typu monocab. Podobnie jak Astra łączy belkę wahaczową z drążkami Watta. Taka konstrukcja ma wiele zalet: zapewnia znakomitą stabilność/sterowanie, komfort i odporność na hałas, jest również lżejsza i bardziej kompaktowa niż oś wielopołączeniowa, która na przykład nie pozostawiałaby wystarczającej przestrzeni dla zintegrowanego systemu przewożenia rowerów FlexFix oferowanego w Zafirze Tourer.

W dalszym ciągu stanowiący rzadkość w segmencie samochodów typu monocab, inteligentny i w pełni adaptacyjny układ sterowania podwoziem FlexRide Zafiry Tourer zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy. Automatycznie dostosowuje się do warunków drogowych panując nad prędkością, ruchem pojazdu i indywidualnym stylem jazdy w celu zapewnienia maksymalnej stabilności, a także oferuje wybór pomiędzy trzema ustawieniami: zrównoważonym trybem standardowym, nastawionym na komfort trybem „Tour” i bardziej aktywnym trybem „Sport”.

Zwiększone bezpieczeństwo jazdy dzięki inteligentnym systemom wspomagającym. Wiele innowacyjnych systemów Asystenta Kierowcy poprawia komfort jazdy i bezpieczeństwo Zafiry Tourer.

Nowa propozycja w ofercie opcji dodatkowych Opla: radarowy system dostosowujący prędkość pojazdu Adaptive Cruise Control (ACC) z systemem ograniczającym skutki kolizji Collision Mitigating Braking (CMB) stale monitoruje odległość pojazdów znajdujących się z przodu. Jeżeli zadana prędkość nie jest przestrzegana, system automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu lub w skrajnych przypadkach wyzwala hamowanie awaryjne, aby zapobiec kolizji.

Przedni system kamer Opel Eye drugiej generacji również zaprezentuje się po raz pierwszy w Zafirze Tourer. Chociaż nadal jest wyposażony w znany system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu Lane Departure Warning (LWD), jego funkcja rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition (TSR) została udoskonalona i znacznie rozszerzona. Kamera obsługuje także nowe funkcje, takie jak:

  • Funkcja Following Distance indication (FDI), która wizualnie informuje kierowcę o odległości, jaka dzieli go od pojazdu znajdującego się z przodu.
  • Funkcja Forward Collision Alert (FCA), która ostrzega kierowcę za pośrednictwem wizualnych i akustycznych urządzeń alarmowych o bezpośrednio zagrażającej kolizji z pojazdem jadącym z przodu.
  • System Intelligent Light Ranging (ILR), który dodaje nową funkcję do bi-ksenonowego układu Advanced Forward Lighting (AFL+): reguluje snop świateł mijania stosownie do odległości samochodu jadącego z przodu i stale dostosowuje go w celu zoptymalizowania oświetlenia jezdni bez efektu oślepiania.
CZYTAJ DALEJ  BMW X5 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Dalsze innowacyjne systemy wspomagania kierowcy również zostaną zaprezentowane po raz pierwszy w Zafirze Tourer:

  • System monitorowania martwego pola w lusterkach Side Blind Spot Alert (SBSA) ostrzega kierowcę o bezpośrednio zagrażającej kolizji przy zmianie pasa.
  • W celu ułatwienia parkowania funkcja Advanced Park Assistant (APA) pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce do parkowania i prowadzi go do tego miejsca. Kamera tylna sprawia, że nawet trudne manewry w ciasnej przestrzeni stają się dziecinnie proste.

Wysoce wydajne silniki diesla i silniki benzynowe dostępne z chwilą wprowadzenia modelu na rynek
Po wprowadzeniu modelu na rynek tej jesieni, Opel Zafira Tourer będzie dostępny z trzema wersjami silnika turbodiesel Common-Rail 2.0 CDTI znanego z modeli Astry i Insignii. Oferowana moc to 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, podczas gdy wersja najmocniejsza została zmodernizowana tak, aby dostarczać moc 121 kW/165 KM. Propozycja silników benzynowych obejmuje dwa, oszczędne silniki benzynowe 1.4 ECOTEC z turbodoładowaniem, o mocy 88 kW/120 KM i 103 kW/140 KM. Dostępne będą sześciostopniowe manualne i automatyczne skrzynie biegów.

Nowa technologia Opla Start/Stop, która daje dalsze oszczędności paliwa, w szczególności w miejskim ruchu ulicznym, oferowana będzie zarówno w wersjach z silnikami benzynowymi jak i diesla. W Polsce będzie również dostępny silnik o pojemności 1.8 l i mocy 85 Kw/115 KM z manualna skrzynią MT5.

Tuż po swoim debiucie oferta Zafiry Tourer zostanie rozszerzona o super ekonomiczny model ecoFLEX, a także odmiany z napędem na sprężony gaz ziemny CNG i LPG. Kilka miesięcy później zostaną również wprowadzone zespoły napędowe o dużej wydajności, w tym jednostki benzynowe nowej generacji.

Rozszerzona oferta Opla samochodów typu monocab obejmuje dwa modele Zafiry. Ponieważ od początku 2010 roku segment kompaktowych samochodów typu monocab na nowo zaczął się rozwijać, Opel postanowił wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku. Obecny model Opel Zafira w dalszym ciągu będzie się znajdować w ofercie obok nowej, bardziej wyrafinowanej Zafiry Tourer, umożliwiając klientom stawiającym na tradycję korzystanie z funkcjonalnego, elastycznego samochodu kompaktowego typu monocab w zamian za przystępną cenę.

Tak więc oferta produktowa samochodów Opla typu monocab składa się z mini Agili (o długości: 3,74 m), małej Merivy (4,29 m) i kompaktowej Zafiry (4,47 m) oraz Zafiry Tourer (4,66 m). Oba modele Zafiry konstruowane są wyłącznie w zakładzie Opla w Bochum, w Niemczech.

 

źródło: General Motors