Opel GT II – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Gdy marzenia o sportowym coupé stają się rzeczywistością, na horyzoncie pojawia się Opel GT II. Ten model to kwintesencja niemieckiego inżynierskiego myślenia o połączeniu dynamiki, stylu i efektywności. Zanurzmy się w świecie precyzyjnych danych technicznych, przemyślanych wymiarów i wydajnych silników, które determinują doznania za kierownicą. Czy opinie użytkowników potwierdzą jego miejsce w panteonie motoryzacyjnych ikon? Odkryjmy to razem, rozważając również aspekt, jakim jest spalanie oraz pojemność, które definiują ten model na tle konkurentów, nie zapominając o cenie, która często decyduje o wyborze.

Dane techniczne i wymiary Opel GT II

Opel GT II to skupienie mocnych technicznych szczegółów pod eleganckim nadwoziem. Silnik, będący sercem tego modelu, to jednostka o pojemności 2.0 litra, generująca imponującą moc 265 koni mechanicznych. Efektywność tej maszyny potwierdzają dane techniczne, które kryją się za tym niezwykłym autem.

Śmiałość formy Opel GT II jest równie imponująca, jak jego moc. Wymiary tego sportowego coupé to 4113 mm długości, 1813 mm szerokości oraz 1276 mm wysokości. Wymiary te zapewniają nie tylko dynamiczną sylwetkę, ale także komfort jazdy, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Dostępne silniki i ich specyfikacje

Pod maską Opel GT II kryje się prawdziwe arcydzieło inżynierii. Do dyspozycji mamy dwa dostępne silniki – 2.0 Turbo oraz 2.0 Turbo SIDI. Pierwszy z nich to jednostka o pojemności 2.0 l, generująca 265 KM mocy. Ten silnik gwarantuje niezapomniane doznania za kierownicą, łącząc w sobie perfekcyjne osiągi z efektywnością.

Silnik 2.0 Turbo SIDI to natomiast propozycja dla tych, którzy oczekują od swojego Opel GT II jeszcze więcej. Ta jednostka, również o pojemności 2.0 l, generuje aż 300 KM mocy. Specyfikacja tego silnika pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu jedynie 5,7 sekundy.

Oba silniki wyposażone są w technologię bezpośredniego wtrysku paliwa. Ta nowoczesna technologia pozwala na znaczne zredukowanie zużycia paliwa, a co za tym idzie – emisji CO2. Dzięki temu, Opel GT II może pochwalić się nie tylko imponującymi osiągami, ale również jest ekologiczny.

W przypadku obu dostępnych jednostek napędowych, standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna, która zapewnia płynną i precyzyjną zmianę biegów. W połączeniu z doskonałym układem kierowniczym i zawieszeniem, Opel GT II oferuje niezrównane doznania za kierownicą.

Spalanie i pojemność baku paliwa

Pod względem efektywności paliwowej, Opel GT II prezentuje się bardzo dobrze. Średnie spalanie dla silnika 2.0 Turbo wynosi około 8,3 l/100 km, natomiast dla mocniejszej wersji 2.0 Turbo SIDI – około 8,9 l/100 km. Te wartości mogą się różnić w zależności od stylu jazdy, jednak nawet przy intensywnym korzystaniu z mocy silnika, spalanie nie przekracza 10 l/100 km.

Jeśli chodzi o pojemność baku paliwa, Opel GT II może pochwalić się zbiornikiem o pojemności 63 l. Dzięki temu, przy średnim zużyciu paliwa, zasięg na jednym tankowaniu może wynieść nawet do 700 km. To zapewnia długie, bezstresowe podróże bez konieczności częstego zatrzymywania się na stacjach benzynowych.

Ceny i warianty modelu Opel GT II

Podczas podejmowania decyzji o zakupie Opel GT II, ważnym aspektem jest oczywiście cena. Bazowa wersja tego sportowego modelu jest dostępna już od kwoty około 120 000 zł, co czyni go relatywnie przystępnym w segmencie sportowych coupé. Należy jednak zwrócić uwagę, że ceny mogą znacząco wzrosnąć w zależności od wybranych opcji i pakietów wyposażenia.

Opel GT II oferuje różne warianty wyposażenia, które umożliwiają dostosowanie auta do indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Wersja podstawowa jest już dobrze wyposażona, ale dla wymagających kierowców dostępne są także opcje, takie jak zaawansowane systemy bezpieczeństwa, sportowe detale wykończenia wnętrza czy najnowsze systemy multimedialne, które podnoszą komfort i doznania z jazdy.

Koszty eksploatacji modelu, w tym serwis i utrzymanie, także wpływają na ogólną cenę posiadania Opel GT II. Warto mieć na uwadze, że sportowy charakter auta wymaga od czasu do czasu specjalistycznej opieki, co może wiązać się z nieco wyższymi kosztami w porównaniu do standardowych modeli marki Opel.

Opinie użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych.

Opinie użytkowników na temat Opel GT II często podkreślają wyjątkowe połączenie sportowego charakteru z codzienną użytecznością. Właściciele chwalą sobie komfort jazdy i jakość wykonania, co czyni z tego modelu nie tylko auto na weekendowe wypady, ale również na dojazdy do pracy czy długie podróże.

Ekspertów motoryzacyjnych przekonuje przede wszystkim doskonałe prowadzenie i dynamika Opla GT II. Zwracają oni uwagę na precyzyjnie skalibrowane zawieszenie oraz układ kierowniczy, które zapewniają maksymalną kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach.

Niektóre opinie zwracają jednak uwagę na wyższe koszty eksploatacji, które są ceną za sportowe osiągi i zaawansowaną technologię. Użytkownicy zauważają, że regularne serwisowanie i konieczność stosowania wysokiej jakości paliwa mogą generować dodatkowe wydatki.

Podsumowując, Opel GT II zbiera pozytywne opinie zarówno wśród użytkowników, jak i specjalistów branżowych. Model ten jest często rekomendowany jako znakomity wybór dla osób szukających emocji za kierownicą, jednocześnie nie rezygnujących z elementów praktycznych.

Podsumowanie

Opel GT II to więcej niż tylko samochód – to połączenie pasji do szybkości, niemieckiej precyzji i nowoczesnego designu. Jeśli szukasz dynamiki w eleganckim wydaniu, ten model z pewnością spełni Twoje oczekiwania. Zastanawiasz się, czy to odpowiedni wybór dla Ciebie? Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu, porównywania opinii i testowania samochodu, aby na własnej skórze doświadczyć emocji, jakie oferuje Opel GT II. Przekonaj się, jak innowacyjność łączy się z tradycją i stań się częścią legendy motoryzacji. Odkryj swój własny styl jazdy z Oplem GT II – samochodem, który nie tylko przyciąga wzrok, ale i gwarantuje niezapomniane wrażenia za kierownicą.

foto: Opel