X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan LEAF - dane techniczne, zasięg, osiągi

Strona główna -> Nissan -> Leaf -> 1 (2010-2013)

 



Nissan Leaf 1 (2010-2013)

Nazwa „LEAF” to nawiązanie do cech samochodu. Podobnie jak liście (ang.: leaf = liść) oczyszczają powietrze, Nissan LEAF eliminuje zanieczyszczenia powstające w trakcie eksploatacji tradycyjnego pojazdu. Dodatkowym atutem jest mniej skomplikowana konstrukcja mechaniczna pojazdu w porównaniu z tradycyjnymi samochodami napędzanymi silnikami benzynowymi, dlatego Nissan LEAF jest przyjazny nie tylko dla środowiska, ale i dla kieszeni.

Nissan LEAF jest napędzany akumulatorami litowo-jonowymi o laminowanej konstrukcji, generującymi moc ponad 90 kW, natomiast sam silnik elektryczny rozwija moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. Takie parametry zapewniają znakomitą elastyczność i przyjemność z jazdy, do jakiej konsumenci przyzwyczaili się w przypadku pojazdów z tradycyjnym napędem benzynowym.

Inaczej niż w pojazdach z silnikami spalinowymi, w modelu Nissan LEAF nie ma rury wydechowej, która emitowałaby CO2 i inne gazy cieplarniane. Połączenie układu umożliwiającego hamowanie z odzyskiem energii oraz innowacyjnego akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej pozwala uzyskać zasięg ponad 160 kilometrów (100 mil) po pełnym naładowaniu* (* wg amerykańskiego standardu LA4 mode).

Kompleksowe badania konsumentów wykazały, że taki zasięg zaspokaja wymagania związane z codzienną eksploatacją pojazdu w przypadku ponad 70% konsumentów na świecie, którzy korzystają z samochodów.

Ładowanie akumulatora pojazdu jest łatwe i niekłopotliwe. Szybka ładowarka umożliwia naładowanie akumulatora w 80% w ciągu zaledwie 30 minut. Pełne ładowanie za pomocą ładowarki domowej zasilanej napięciem 200 V zajmuje około 8 godzin, czyli tyle samo ile nocny sen przeciętnego użytkownika.

Konstruktorzy i projektanci Nissana LEAF starali się opracować pojazd, który mógłby być oferowany w przystępnej cenie i nadawałby się do codziennej eksploatacji, czyniąc Nissana liderem mobilności w erze zerowej emisji. W celu zapewnienia komfortu, przestronności i dużej pojemności bagażnika w Nissanie LEAF zastosowano zupełnie nową konstrukcję podwozia i nadwozia.

Nawet najdrobniejsze detale mogą mieć ogromne znaczenie. Przód Nissana LEAF zdominowały ostro zarysowane, mające kształt wydłużonej litery V reflektory diodowe, których niebieskie odbłyśniki wydają się sygnalizować: „To wyjątkowy samochód". Taki wygląd reflektorów podyktowany jest nie tylko względami estetycznymi. Ich kształt steruje powietrzem opływającym samochód, tak aby lusterka boczne nie stawiały nadmiernego oporu, co ogranicza hałas i poprawia własności aerodynamiczne. Kolejną zaletą reflektorów jest to, że zużywają one zaledwie 10 procent energii potrzebnej do zasilania konwencjonalnych świateł, dzięki czemu Nissan LEAF może mieć tak imponujący zasięg.

« < 1 2 > »