Kia Carens – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Kia Carens to kompaktowy MPV (Multi-Purpose Vehicle) zaprojektowany całkowicie od nowa z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny. Aerodynamiczna sylwetka, design „cab forward”, wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym Carens trzeciej generacji ma szanse przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Kia Motors Polska ogłosiła właśnie specyfikację i ceny Carensa, które rozpoczynają się już od 65 990 zł. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu trafią do salonów już za kilka tygodni.

„Nowy Carens oznacza powrót marki Kia do uważanego za jeden z ważniejszych i najbardziej konkurencyjnych sektorów europejskiego rynku motoryzacyjnego z mocnym zawodnikiem, nastawionym na sukces. Stylowy i sportowy, nowy Carens ma obszerne i wielofunkcyjne wnętrze z pięcioma lub siedmioma siedzeniami oraz duże i praktyczne schowki na podręczne drobiazgi. Nasz nowy MPV kierowany jest do rodzin o aktywnym stylu życia, które nie chcą akceptować kompromisów pomiędzy elegancją a praktyczną funkcjonalnością. Nowy Carens to ważny krok w strategii Kia, by wejść do grona dziesięciu czołowych producentów motoryzacyjnych w Europie.” − komentuje Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.  

Oryginalny i sportowy design. Wysmukła i zręcznie rzeźbiona bryła nowego Carensa to wyraźna ucieczka od czysto utylitarnego wyglądu poprzednika. Obszerne, pięcio- lub siedmioosobowe wnętrze, pokaźna przestrzeń bagażowa i liczne schowki na podręczne drobiazgi otoczone zostało przyjazną dla całej rodziny skorupą nadwozia.

„Moim zamiarem było nadanie Carensowi elegancji i wyrazu, który by funkcjonalności i wszechstronności nadał więcej lekkości oraz dynamiki. Jej nowy wymiar ma ogromne znaczenie, ponieważ samochód powinien być atrakcyjny i zachęcający. W trakcie projektowania zawsze jednak pamiętaliśmy, że tego typu samochody kupowane są głównie z powodu walorów praktycznych i użytkowych.” – powiedział Peter Schreyer, Prezes Zarządu i Główny Stylista Kia Motors Corporation.

Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu „cab forward” ze słupkiem „A” ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując „wysportowaną” linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).

CZYTAJ DALEJ  Toyota Prius I - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Pięć lub siedem miejsc i prawdziwie funkcjonalne wnętrze. W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) − w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.

Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie − blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.

Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach.
We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych − także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD.

Bogate wyposażenie high-tech. Nabywca nowej Kii Carens będzie miał do wyboru szereg innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie elementów podnoszących funkcjonalność oraz komfort. Wszystkie wersje modelowe posiadać będą w serii elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu „Smart Key” i przycisk start/stop silnika, system audio z nawigacją i sześcioma głośnikami, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz głośnikiem niskotonowym. Dodatkowo lampki podświetlające wejście do samochodu w lusterkach zewnętrznych oraz szklane, panoramiczne okno dachowe.

Jednostki napędowe o mocy od 115 do 166 KM. Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się szerszą niż poprzednio rozpiętością mocy, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.

Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra zyskał już popularność w innych pojazdach marki Kia oferowanych na świecie, a w nowym Carensie dostępny będzie w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Prelude IV - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm. W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.

Przekładnie sześciostopniowe we wszystkich wersjach modelowych. W dążeniu do optymalizacji zarówno osiągów jak i ekonomiki paliwowej wszystkie wersje modelowe nowej Kii Carens wyposażone są w sześciostopniowe skrzynie przekładniowe. Dzięki niskim przełożeniom pierwszego i drugiego biegu uzyskać można lepsze przyspieszenia ze startu stojącego, natomiast wysokie przełożenie ostatniego, szóstego biegu pozwala zredukować prędkość obrotową silnika podczas jazdy autostradowej, obniżając nie tylko hałasy i drgania w kabinie pojazdu lecz także zużycie paliwa.
Dla silników Diesla i benzynowych o najwyższej mocy oferowana będzie opcja automatycznej, sześciostopniowej skrzyni przekładniowej produkcji Kia z możliwością manualnej, sekwencyjnej zmiany przełożeń w trybie sportowym przy pomocy łopatek na kierownicy. Dzięki niespotykanie kompaktowej konstrukcji, skrzynia ta nadaje się szczególnie do stosowania w samochodach z napędem na koła przednie.

Nowoczesna inżynieria zespołów podwozia. Założeniem kompleksowej konstrukcji zawieszenia i zespołów podwozia nowego Carensa było zapewnienie precyzji prowadzenia i stabilności kierunkowej oraz komfortu jazdy.

W układzie kierowniczym z elektrycznie wspomaganą przekładnią zębatkową (MDPS) zastosowano czujnik przykładanej siły i kąta skrętu, którego zadaniem jest przeciwdziałanie podmuchom bocznego wiatru. Przełożenie układu wynosi 2,7 obrotu pomiędzy położeniami skrajnymi, a sama kolumna kierownicy ma regulację dwupoziomową (na wysokość i odległość). Do standardu wyposażenia należy system zmiennego wspomagania Kia FlexSteer™ działający w trzech trybach pracy − Normal, Sport i Comfort stosownie do osobistych preferencji kierowcy.

Celem izolacji od wstrząsów drogowych zawieszenie przednie na kolumnach MacPherson montowane jest do ramy pomocniczej. Tylne zwieszenie w postaci zespolonej belki skrętnej (CTBA), o wzmocnionej konstrukcji wahaczy wzdłużnych i tulei pozwala znacznie zredukować podsterowność i zagrożenie utraty stabilności na wybojach, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy.

Do wyposażenia standardowego należą także hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach wyposażone w tarcze wentylowane o średnicy 300 mm z przodu oraz tarcze lite o średnicy 284 mm na osi tylnej, system przeciwblokowania kół ABS, system elektronicznego podziału siły hamowania EBD oraz układ wspomagania hamowania awaryjnego Brake Assist.

CZYTAJ DALEJ  VW Fox - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zależnie od wersji modelowej seryjnie montowane są 16-calowe felgi stalowe lub aluminiowe z ogumieniem 205/55 R16 o niskich oporach toczenia. W ramach opcji dostępne będą także 17-calowe polerowane lub 18-calowe matowane obręcze z lekkiego stopu wraz z ogumieniem niskoprofilowym.

Istotny krok naprzód: zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego. W procesie konstrukcyjnym nadwozia nowej Kii Carens wykorzystano najbardziej zaawansowane metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne stosowane już w innych nowych modelach marki Kia. Wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości skorupa karoserii będzie istotnym elementem decydującym o przyznaniu − jak można się spodziewać − 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowej Kii Carens należą m.in. system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS oraz system automatycznego parkowania równoległego SPAS.

System LDWS korzysta z „patrzącej” w przód kamery wideo do monitorowania pozycji samochodu wobec linii wyznaczających pas ruchu i odpowiednio ostrzega kierowcę o niezamierzonym zbliżaniu się do krawędzi tego pasa, gdy prędkość jazdy przekracza 60 km/h. Automatyczny system sterowania układem kierowniczym SPAS wykorzystuje z kolei czujniki parkowania i komputer pokładowy pojazdu w celu wykonania manewru bezpiecznego parkowania równoległego. Komputer „przejmuje” układ kierowniczy pojazdu lecz operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca pozostawia kierowcy.

Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera podglądu drogi cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej umożliwiają reflektory ksenonowe (HID), oferowane w opcji wyposażenia.

„Biorąc pod uwagę takie czynniki, jak niska emisja CO2, konkurencyjne ceny i koszty eksploatacji, unikalna 7-letnia gwarancja Kia, wyższa wartość rezydualna oraz zwiększona atrakcyjność dla użytkowników flotowych spodziewamy się, iż nowy Carens przyciągnie kolejną grupę klientów do europejskich salonów sprzedaży Kia i przekona ją o korzyściach płynących z nabycia produktów tej marki.” − podsumował Benny Oeyen.

 

źródło: Kia Motors