X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Infiniti EX - dane techniczne, wymiary, silniki

Strona główna -> Infiniti -> EX

 



Aby zapewnić konstrukcji silnika odpowiednie wyważenie wału korbowego, trwałość i niezawodność, kąt rozwidlenia cylindrów wynosi w nim 65 stopni, a turbosprężarkę zamontowano w tym rozwidleniu. Głowice cylindrów są wykonane z aluminium, zaś blok ze zwartego grafitu, co zapewnia ogromną sztywność całej konstrukcji przy zachowaniu niewielkiej masy. Zwarty grafit (żeliwo CGI) jest aż do 75 procent sztywniejszy niż żeliwo szare, a wykonany z niego blok silnika EX30d ma masę niższą o 22 procent.

Naturalna sztywność ma ogromne znaczenie dla uzyskania wysokiej kultury pracy silnika, bez konieczności stosowania dodatkowych rozwiązań konstrukcyjnych zwiększających masę, takich jak usztywniające żebra lub wałki równoważące. Silnik Infiniti EX30d podczas pracy na biegu jałowym i pod stałym obciążeniem niemal nie wytwarza wibracji i jest wyjątkowo cichy, zaś dźwięk emitowany przez tę jednostkę podczas intensywnego przyspieszania to brzmienie prawdziwie sportowego V6.

Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek zwiększa moc do 238 KM przy 3 750 obr./min, sprawiając, że jest to jeden z najmocniejszych dostępnych obecnie silników Diesla z pojedynczym doładowaniem. Maksymalny moment obrotowy - 550 Nm, osiągany już przy 1 750 obr./min, jest wyższy niż w konkurencyjnych modelach.

EX w wersji benzynowej. V9X - silnik Diesla V6 kontynuuje tradycję innowacyjnych silników Infiniti, które mają przede wszystkim zapewniać przyjemność z jazdy. Potężny silnik benzynowy V6 o pojemności 3,7 litra w modelu EX37 jest doskonale znany na całym świecie nie tylko ze względu na płynność pracy przy wysokich obrotach i dźwięk wydechu, ale także z powodu zastosowania technologii VVEL. System zmiennych faz rozrządu i zmiennego stopnia otwarcia zaworów (ang. Variable Valve Event and Lift) nieustannie dostosowuje stopień otwarcia zaworów, zapewniając większą wydajność silnika, wyższy moment obrotowy i niższą emisję spalin w porównaniu z tradycyjnymi systemami otwierania zaworów. Ten wyjątkowy silnik bez wysiłku osiąga 7 500 obr./min, ciesząc każdego entuzjastę motoryzacji swoim poruszającym brzmieniem i ostrymi reakcjami na dodanie gazu.

Ta jednostka, wyposażona w dwa wałki rozrządu i 24 zawory, dostarcza moc 320 KM przy 7 000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 5 200 obr./min, zapewniając EX-owi osiągi, które mogą zawstydzić wielu właścicieli samochodów sportowych: przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy i maksymalna prędkość 240 km/h.

Podobnie jak EX30d, EX37 jest standardowo wyposażany w siedmiobiegową przekładnię automatyczną Infiniti. Pchnięcie dźwigni w lewo uruchamia tryb jazdy sportowej („DS” - drive sport), który wyłącza dwa najwyższe biegi i oferuje precyzyjną, ręczną zmianę biegów na przykład podczas szybkiej jazdy po górskich przełęczach.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 > »