Samochód osobowy klasy średniej produkowany w latach 1974-1984. Model 131 zwany także Mirafiori zastąpił Fiata 124. W Polsce „Mirafiori” było używane głównie przez PRL-owskich dygnitarzy.
Był zupełnie nowym modelem, posiadał zębatkową przekładnię kierowniczą, w przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, w tylnym sprężyny śrubowe, 4 drążki reakcyjne i drążek panharda prowadziły sztywny most.
Początkowo wyposażany był w silniki o pojemności 1297 cm³ (65 KM) i 1585 cm³ (75 KM). W 1976 roku pojawiła się wersja 131 Abarth z silnikiem DOHC o pojemności 1995 cm³ i mocy maksymalnej 140 KM.
W 1978 roku nastąpiła pierwsza znaczna modernizacja, zaczęto wówczas stosować także silniki z Fiata 132 – o pojemnościach 1585 oraz w odmianie Racing – 1995 cm³, a także silnik 1300 DOHC. Oferowano także wersje z silnikiem diesla.
Ostatnia modernizacja Fiata 131 miała miejsce w 1981 roku. W drugiej połowie lat siedemdziesiątych auto w wersji sedan Special było montowane z włoskich części na warszawskim Żeraniu.
W Stanach Zjednoczonych Fiat 131 występował pod nazwą Brava.
foto: Fiat