Samochód osobowy i osobowo-towarowy wprowadzony do produkcji w maju 1964 roku i produkowany do 1973 roku. Powstawał w trzech wersjach nadwoziowych.
Był on powiększoną wersją modelu 600, zamierzano w nim uzyskać więcej przestrzeni pasażerskiej, zwłaszcza z tyłu. Z boku Fiat 850 przypomina nieco sylwetkę samochodu sportowego tamtych lat.
Silnik ustawiony jest podłużnie i charakteryzuje się dużą elastycznością, płynną pracą przy zmianie obrotów, łatwym rozruchem i szybkim osiąganiem właściwej temperatury pracy. Wadą natomiast jest natomist jego głośna praca.
30-litrowy zbiornik paliwa można było napełnić unosząc maskę silnika. Płyn chłodzący miał szczelny zamknięty układ chłodzenia, w którym znajdował się płyn zamarzający dopiero przy temperaturze otoczenia poniżej -35°C.
We Fiacie 850 montowane były cztery silniki o pojemności 843 cm³ i mocy 35 KM do 49 KM co pozwalało na rozpędzenie go nawet do 145 km/h.
Model 850 oprócz standardowego nadwozia był produkowany w wersji coupe, spider i kombi zwanej – Familiare. Powstawała również odmiana użytkowa Fiat 850 T.
Fiata 850 zastąpił Fiat 127. Wyprodukowano łącznie 2 203 380 egzemplarzy 850. Dodatkowo na licencji Fiata 850 Hiszpanie produkowali Seata 850.
foto: Fiat