Dzięki ofercie innowacyjnych modeli, dokładnie spełniających oczekiwania użytkowników, Citroën jest jednym z czołowych producentów na rynku lekkich samochodów dostawczych. Pozycja marki uległa dalszemu wzmocnieniu wraz z wyborem modelu Jumpy „samochodem dostawczym roku 2008”.
Jury przyznające tę nagrodę, składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 20 europejskich państw, ogłosiło dzisiaj swój werdykt podczas dnia prasowego na Salonie w Amsterdamie. Citroën Jumpy zdobył ten zaszczytny tytuł uzyskując 108 punktów na 140 możliwych i znacznie wyprzedzając pozostałych kandydatów.
Nowy Citroën Jumpy, wprowadzony do sprzedaży w styczniu 2007 roku. Dzięki kompleksowej ofercie Citroën jest w stanie spełnić potrzeby użytkowników lekkich samochodów dostawczych w niemal pełnym zakresie (o ładowności od 600 kg do 2 ton i przestrzeni użytkowej od 2,5 do 17 m3).
Nowy Jumpy, całkowicie zmieniony w stosunku do poprzedniej wersji, zdobył uznanie jury przyznającego tytuł samochodu dostawczego roku dzięki swoim licznym atutom:
- Atrakcyjnemu i dynamicznemu stylowi,
- Zróżnicowanej ofercie wersji nadwoziowych obejmującej furgony pełne i przeszklone, podwozia z kabiną przeznaczone do zabudowy, a także nadwozia « kombi » do przewozu osób,
- Szerokiemu wyborowi kombinacji przestrzeni użytkowej, ładowności i długości użytkowej,
- Oszczędnym, a jednocześnie zapewniającym znakomite osiągi silnikom,
- Doskonałemu zachowaniu na drodze, również przy dużym obciążeniu i w ciężkich warunkach eksploatacji,
- Licznym elementom wyposażenia podnoszącym komfort i bezpieczeństwo, takim jak tylne zawieszenie pneumatyczne, 6 poduszek powietrznych czy ESP.
źródło: Citroen