Citroen C5 3 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Przez stworzenie modelu C5 marka Citroën zaangażowała swój potencjał, w spełnienie kryteriów segmentu samochodów klasy średniej wyższej, pośród których wartościami wiodącymi są dynamizm, prestiż i jakość.

 

Nowy C5 wyróżnia się indywidualnym stylem, widocznym dynamicznym charakterem, prestiżem limuzyny oraz wysoką jakością. Spełniając obowiązujące w tym segmencie kanony, nowy Citroën C5 jest sedanem o sylwetce trójbryłowej, której wydłużone proporcje podkreślają klasę i elegancję, lub przestronnym kombi o dynamicznych liniach i funkcjonalnym wnętrzu.


Nowy C5 spełnia wymagania klientów segmentu samochodów klasy wyższej pod względem poziomu jakości i niezawodności, przez wprowadzenie nowych standardów na etapie prac badawczo-rozwojowych, projektowania i produkcji.


Elegancki i wyrazisty styl
Zarówno w wersji sedan, jak i kombi nowy C5 wyróżnia się eleganckim stylem i wyrazistym charakterem. Dynamiczny profil i wyraźnie podkreślony pas karoserii nadają sylwetce prestiżowy wygląd. Szlachetne materiały i staranne wykończenie przenoszą pasażerów w przestrzeń wnętrza samochodów wysokiej klasy.


Doskonałe parametry dynamiczne
Podczas jazdy kierowca może odczuwać dużą przyjemność kierowania, a pasażerowie wysoki poziom komfortu. Nowy C5 oferuje do wyboru dwa rodzaje zawieszenia opracowane w oparciu o układ jezdny zastosowany w limuzynie C6: zawieszenie Hydractive 3 Plus i zawieszenie klasyczne. Zawieszenie Hydractive 3 Plus spełnia oczekiwania klientów doceniających najnowsze osiągnięcia marki pod względem komfortu, przyjemności prowadzenia i stosowanych rozwiązań technologicznych.

Zawieszenie klasyczne oferuje bardziej bezpośrednie wyczucie drogi, zachowując jednocześnie wzorcowy komfort charakterystyczny dla samochodów marki Citroën. Nowy C5 proponuje gamę trzech silników benzynowych i czterech silników wysokoprężnych HDi jak również pełny wybór skrzyń biegów.


Niezrównana przyjemność jazdy

Przyjemność jazdy za kierownicą nowego C5 nabiera nowego wymiaru. Stanowisko kierowcy o wyglądzie kokpitu jest w pełni ukierunkowane na jego potrzeby. Samochód wyposażony jest w kierownicę z nieruchomym centralnym zestawem przełączników drugiej generacji. Przejrzyste i precyzyjne informacje dotyczące jazdy są zgromadzone na trzech wskaźnikach zegarowych z pierścieniowymi wskazówkami, które nawiązują do stylizacji lotniczej. Kierowca może w pełni skoncentrować uwagę dzięki szczególnie starannie dopracowanej akustyki redukcji szumów we wnętrzu.


Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie
Układ jezdny oparty na najnowszych osiągnięciach technologicznych, oferowany seryjnie system ESP, wzmocniona budowa nadwozia oraz dziewięć poduszek powietrznych (7 oferowanych seryjnie i 2 opcjonalnie) gwarantują bezpieczeństwo aktywne i bierne na najwyższym poziomie.

 

C5 w wersji sedan: stateczny styl zewnętrzny

Wymiary nowego C5 (długość 4,78 m, szerokość 1,86 m i wysokość 1,45 m) zapewniają mu pozycję w górnej kategorii segmentu samochodów klasy średnie wyższej. Wymiary te podkreślają dystyngowany i dynamiczny styl z klasą. Wyrazista osobowość trójbryłowego sedana wyraża się wyrafinowanym kształtem, nowoczesnością proporcji i oryginalną sylwetką. W zależności od kąta patrzenia przyjmuje wygląd rasowego coupé lub eleganckiej limuzyny. Nowy C5 wywołuje niezapomniane wrażenie już przy pierwszym spojrzeniu.


Charakterystyczny przód nowego C5 z szerokimi wlotami powietrza i wydłużonymi reflektorami o wciętym kształcie potwierdza wrażenie siły i solidności. Reflektory, wbudowane w pokrywę silnika z dwoma dynamicznymi listwami, okalają szerokie, chromowane logo marki. Szeroki rozstaw kół stwarza wrażenie samochodu, który doskonale trzyma się drogi.

 

Profil C5 świadczy o poszukiwaniu optymalnych parametrów aerodynamicznych. Sprężysta linia dachu przyczynia się do płynności sylwetki. Duża przeszklona powierzchnia, przedłużona trzecią boczną szybą, zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza. Wysoki pas karoserii i podkreślone nadkola potwierdzają przynależność C5 do kategorii prestiżowych samochodów.


Wynoszący 2,82 m rozstaw osi zapowiada przestronne wnętrze. Silny i elegancki styl nowego C5 wyraża się również wyglądem tyłu. Wklęsłe okno tylne wpisuje model do kategorii Citroënów najwyższej klasy. Dwuczęściowe światła w kształcie bumerangu stanowią oryginalny wyróżnik stylizacyjny. Objętościowe bryły wywołują wrażenie samochodu, który doskonale trzyma się drogi.

 

C5 w wersji Break (kombi): stateczny styl zewnętrzny
Głównym zadaniem przy opracowywaniu stylu wersji kombi było znalezienie formy równie eleganckiej jak w wersji sedan, ale przy większej objętości. Nowy C5 spełnia oczekiwania klientów wyczulonych na styl, poszukujących samochodu wyróżniającego się indywidualną osobowością, wymiarami i przestronnością wnętrza.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Sonata III - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


C5 kombi charakteryzuje się eleganckim i dynamicznym stylem zewnętrznym, na który składa się wyrazisty przód powielający wygląd sedana oraz mocny i szeroki tył. Sylwetka C5 kombi umiejętnie łączy silną osobowość z wszechstronną funkcjonalnością.


Profil C5 kombi o długości 4,83 m, szerokości 1,86 m i wysokości 1,48 m jest płynny i proporcjonalnie zrównoważony, nie zakłócając ogólnego wrażenia sylwetki samochodu.
W nawiązaniu do dystyngowanej stylizacji wersji sedan geometryczne kształty tyłu w układzie horyzontalnym zapowiadają praktyczną przestronność, zachowując jednocześnie wyrazisty i dynamiczny charakter. Nowy C5 kombi stanowi uosobienie wartości użytkowych zdolnych urzec klientów poszukujących nowoczesnych rozwiązań dostosowanych do ich trybu życia.

Elegancki styl wnętrza

Bogate i wyrafinowane wnętrze nowego C5 stanowi kuszące zaproszenie do podróży. Solidna deska rozdzielcza o pełnych kształtach już na pierwszy rzut oka wywołuje wrażenie jakości i elegancji. Sprężyste linie symbolizują precyzję, a płynne łuki dynamizm. Rozdzielenie deski i konsoli centralnej zwiększa wrażenie przestronności i komfortu. Wykończenie paneli drzwi wpisuje się doskonale w elegancki styl wnętrza. Ogólny wygląd kabiny podkreśla jakość i solidność. Stylizacja wnętrza nowego C5 idealnie współgra ze stylem zewnętrznym, subtelnie łącząc wyrafinowanie z innowacją i przestronnością.


Doskonałe parametry dynamiczne
Pełna gama silników i skrzyń biegów. Nowy C5 oferuje gamę silników i skrzyń biegów, które spełniają oczekiwania wszystkich klientów tego segmentu. Oferta obejmuje:


3 silniki benzynowe:
– 1.8i 16v 127 KM DIN (92 kW CEE)
– 2.0i 16v 143 KM DIN (103 kW CEE)
– 3.0i V6 215 KM DIN (155 kW CEE)


4 silniki wysokoprężne wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych :
– HDi 110 FAP (80 kW CEE)
– HDi 138 FAP (100 kW CEE)
– HDi 173 FAP (125 kW CEE)
– V6 HDi 208 FAP (150 kW CEE)


Szeroki wybór mechanicznych i automatycznych skrzyń biegów jest dostępny w zależności od silników i wersji wyposażenia.

Wzorcowy układ jezdny
Przyjemność kierowania i spokojną jazdę zapewnia skuteczny i nowoczesny układ jezdny o wzorcowych parametrach. Z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pasażerów zarówno zawieszenie w wersji klasycznej, jak i Hydractive 3 Plus zawierają nowe rozwiązania w zakresie równowagi między skutecznością sterowania i tłumieniem nierówności. Przyjemność kierowania zwiększają pewne i szybkie reakcje samochodu w każdej sytuacji.


Tak jak w modelu C6, zawieszenia Hydractive 3 Plus i klasyczne współpracują z przednim układem zawieszenia złożonym z podwójnego trójkątnego wahacza z niezależną zwrotnicą oraz z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym, z wahaczem wzdłużnym niezależnym od gniazda piasty koła. Skuteczność układu zawieszenia została zwiększona poprzez usztywnienie nadwozia, umożliwiając stały i równomierny rozkład sił pionowych na cztery koła jak również doskonałe trzymanie się drogi.


Podwójna oferta zawieszenia
Komfort zawieszenia był priorytetowym zadaniem w czasie projektowania nowego C5. W oparciu o swoją wiedzę i doświadczenia Citroën wdrożył dwa rodzaje zawieszenia spełniające różne oczekiwania klientów: zawieszenie Hydractive 3 Plus, o dwóch charakterystykach pracy i zawieszenie klasyczne.


Zawieszenie Hydractive 3 Plus w nowym Citroënie C5 jest przeznaczone dla klientów, którzy szczególnie doceniają najnowsze rozwiązania marki w dziedzinie komfortu, przyjemności jazdy i technologii. Zawieszenie dostosowuje płynność i amortyzację w zależności od stylu jazdy i stanu drogi. Miękka charakterystyka zawieszenia gwarantuje optymalny komfort, a utwardzona większe wyczucie drogi i jeszcze bardziej odczuwalną stabilność nadwozia.


Kierowca może wybrać tryb „sportowy”, dla zwiększenia dynamiki pracy zawieszenia.
Sterowane czujnikami zamontowanymi na każdej osi, zawieszenie Hydractive 3 Plus umożliwia zachowanie stałego prześwitu niezależnie od obciążenia i liczby pasażerów. Zawieszenie klasyczne wykorzystuje w pełni nowoczesne rozwiązania zastosowane w układzie jezdnym nowego C5. Przedni układ jezdny z podwójnym trójkątnym wahaczem oraz wielowahaczowy, oraz tylny wielowahaczowy oferują idealną syntezę komfortu i trzymania się drogi godną najwyższej klasy limuzyn Citroëna. Ta konkurencyjna oferta stanowi ambitny atut handlowy nowego C5.


Przyjemność kierowania i komfort podczas jazdy
Stanowisko kierowania skoncentrowane na potrzebach kierowcy Nowy C5 jest wyposażony w kierownicę z centralnym, nieruchomym zestawem przełączników sterujących drugiej generacji,
który stanowi istotny wyróżnik świadczący o innowacyjnych wartościach Citroëna.
Najczęściej używane funkcje prowadzenia samochodu (ogranicznik/regulator prędkości) i komfortu (radio, telefon, regulacje centralnego ekranu…) znajdują się w bezpośrednim zasięgu kierowcy. Zgrupowanie przełączników na kierownicy ułatwia obsługę, a tym samym maksymalnie zwiększa komfort kierowania.

CZYTAJ DALEJ  Skoda Fabia 1 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie


Nowa koncepcja kierownicy i dotykowa obsługa podkreślają staranne wykończenie stanowiska kierowania. Nieruchoma centralna część kierownicy umożliwia optymalny kształt poduszki powietrznej w przypadku zderzenia, przyczyniając się do lepszej ochrony kierowcy.
Zestaw wskaźników nowego C5 również spełnia wymogi optymalnej ergonomii, oferując logiczny układ informacji. Trzy zegary posiadają pierścieniowe wskazówki, które obracają się wokół tarczy, gwarantując walory estetyczne i czytelność. Zastosowane rozwiązanie techniczne umożliwiło umieszczenie dużego wyświetlacza w środkowej części zegarów.


Centralny zegar zawiera analogowy wskaźnik prędkości wzbogacony o informacje przekazywane przez komputer pokładowy. Lewy zegar wskazuje poziom paliwa oraz informacje dotyczące jazdy (funkcje ogranicznika / regulatora prędkości), a zegar z prawej strony wskazuje obroty silnika i w zależności od wersji, tryb pracy skrzyni biegów lub załączony bieg. Centralny wyświetlacz zapewnia wszystkim pasażerom dostęp do informacji, takich jak data i godzina, temperatura zewnętrzna oraz graficzne odtworzenie wspomagania parkowania. Ponadto, ekran umieszczony w konsoli nad szybą czołową wyświetla schemat samochodu z pięcioma siedzeniami i sygnalizuje czasie ruszania, które pasy bezpieczeństwa nie zostały zapięte.


Innowacyjne i skuteczne urządzenia wspomagające kierowanie

Nowy C5 proponuje również kierowcy liczne urządzenia, które ułatwiają kierowanie i zwiększają bezpieczeństwo, zapewniając spokojną jazdę.

Nowy C5 jest wyposażony seryjnie w regulator i ogranicznik prędkości, a w wersjach z zawieszeniem Hydractive 3 Plus w elektryczny, automatyczny hamulec postojowy, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo jego używania. Hamulec współpracuje z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu. System automatycznie utrzymuje samochód na pochyłości przez 2 sekundy po zwolnieniu pedału hamulca, umożliwiając kierowcy ruszenie bez ryzyka niekontrolowanego zjazdu samochodu do przodu lub do tyłu.


Aby ułatwić manewrowanie na parkingu, nowy model może być wyposażony w radary parkowania z przodu i z tyłu, jak również w system pomiaru dostępnego miejsca, który informuje kierowcę czy wolna przestrzeń jest wystarczająca do zaparkowania samochodu (przestrzeń poniżej 3 m i powyżej 8 m nie jest brana pod uwagę).


Oferowany w zależności od wersji alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) skutecznie zapobiega ryzyku dekoncentracji za kierownicą. Niezależnie od reflektorów halogenowych, które zapewniają optymalną widoczność, są również dostępne dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe. Współpracujący z reflektorami halogenowymi system statycznego oświetlenia na zakręcie AFS (Adaptative Front Lighting System) poprawia widoczność na łuku drogi. W zależności od kąta skrętu kierownicy dodatkowe źródło światła wspomaga główny strumień reflektora, oświetlając do 75 stopni prawy lub lewy kąt samochodu.


W przypadku, gdy samochód jest wyposażony w kierunkowe dwufunkcyjne reflektory ksenonowe nowy C5 posiada również system oświetlenia AFS, który gwarantuje optymalną widoczność i bezpieczeństwo na zakrętach i skrzyżowaniach. Kąt oświetlenia przy małej prędkości wynosi 105 stopni. Nowy C5 proponuje też system NaviDrive najnowszej generacji. Wyposażony w duży, siedmiocalowy kolorowy ekran system obejmuje telefon GSM, funkcje audio (radio, odtwarzacz CD z MP3, Jukebox o pojemności dysku do 10 gigabajtów) i nawigację GPS. NaviDrive daje też możliwość powiększania dużych i skomplikowanych skrzyżowań i posiada tryb Birdview, który odtwarza obraz trasy z lotu ptaka z perspektywą horyzontu. System NaviDrive oferuje również dodatkowe funkcje: Citroën Urgence, Citroën Assistance i Citroën On Line. Usługa Citroën Urgence w połączeniu z funkcjami GPS i telefonu umożliwia, w zależności od kraju, lokalizację samochodu w razie wypadku oraz zapewnia dostęp do centrum wzywania pomocy.


Podstawowe funkcje systemu NaviDrive są obsługiwane w prosty sposób za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy, które umożliwiają również aktywację rozpoznawania i syntezatora głosu.

Funkcje zapewniające wzorcowy poziom komfortu
komfort akustyczny najwyższej klasy. Parametry akustyczne nowego C5 zapewniają pasażerom przyjemną i spokojną jazdę. Rozwiązania zwiększające izolację akustyczną wnętrza zostały przewidziane już na pierwszym etapie projektowania modelu:

  • stosowana zazwyczaj jedynie w limuzynach najwyższej klasy bariera akustyczna umieszczona na karoserii, wokół drzwi oraz w ich części górnej i dolnej
  • akustyczna szyba przednia (w wyposażeniu seryjnym) oraz wielowarstwowe akustyczne szyby boczne (oferowane seryjnie lub opcjonalnie w zależności od poziomu wyposażenia)
  • elementy filtrujące zwiększające komfort (silent-bloki ramy pomocniczej, wahaczy przedniej osi i hydro-sprężyste podkładki tylnej osi wywodzące się z modelu C6),
  • izolacyjne elementy absorpcyjne pod pokrywą silnika, na przegrodzie czołowej, karoserii i pod owiewką,
  • wzmocniona struktura dachu
CZYTAJ DALEJ  Dacia Sandero 1 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

Optymalny komfort ustawień
C5, o rozstawie osi wynoszącym 2,82 m, wychodzi naprzeciw wymaganiom klientów dużych, dynamicznych samochodów, którzy przywiązują wagę do komfortu siedzeń i przestronności. Przednie fotele, które posiadają mechaniczne lub elektryczne regulacje, jak również kierownica z regulowaną wysokością i wysunięciem umożliwiają dobranie wygodnej pozycji dostosowanej do budowy ciała i indywidualnych przyzwyczajeń.


W zależności od poziomu wykończenia oferowane są dwa rodzaje foteli gwarantujące optymalny komfort. Wersja „Harmonie” o płynnych liniach zapewnia wygodę i dobre samopoczucie, a wersja „Caractère” o bardziej wyrazistych kształtach jest adresowana do klientów, którzy poszukują mocniejszych wrażeń w czasie jazdy. Przednie fotele z elektrycznym systemem regulacji (oferowane seryjnie w wersji Exclusive) gwarantują niezrównany komfort w tej kategorii samochodów. Fotele posiadają regulację górnej części oparcia, umożliwiając kierowcy idealne ustawienie pozycji przy jednoczesnym idealnym utrzymaniu pozycji górnej części klatki piersiowej.


W zależności od wersji, fotel kierowcy może być wyposażony w funkcję masażu na poziomie lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Pasażerowie z tyłu również podróżują bardzo wygodnie dzięki dużej i starannie zagospodarowanej przestrzeni na nogi. Brak centralnego tunelu zwiększa przestronność wnętrza.


Tylna kanapa jest wyposażona w trzy zagłówki z regulacją wysokości i, w zależności od wersji, w środkowy podłokietnik z dużym schowkiem i dwoma uchwytami na kubki wbudowanymi w przesuwaną szufladkę, w uchwyt na narty oraz w funkcję składania w proporcji 2/3 – 1/3, która umożliwia wykorzystanie płaskiej powierzchni podłogi bagażnika.


Bezkompromisowe bezpieczeństwo
– Wzmocniona budowa nadwozia
Nowy C5 oferuje parametry bezpieczeństwa biernego platformy 3, której wyniki testów EuroNcap potwierdzają doskonały poziom bezpieczeństwa pasażerów. Przód nowego C5 został zaprojektowany w taki sposób, by pochłaniać na poziomie wzmocnienia górnego i dolnego energię powstałą w czasie kolizji. Optymalnie usztywniona budowa kabiny chroni przed odkształceniami w przestrzeni wewnętrznej. Ponadto, nowy C5 jest pierwszym samochodem gamy wyposażonym, w zależności od wersji, we wsuwający się zestaw pedałów. W przypadku zderzenia urządzenie maksymalnie przesuwa pedał hamulca i sprzęgła do wnętrza przestrzeni na nogi, ograniczając w ten sposób ryzyko urazu nóg kierowcy.


– Do dziewięciu poduszek powietrznych
Kierowca i pasażer z przodu są chronieni przednimi i bocznymi poduszkami powietrznymi. Ciśnienie i objętość poduszek przednich są zależne od siły zderzenia. Poduszka kierowcy ma optymalny kształt i objętość dzięki nieruchomej centralnej części kierownicy. Ponadto, poduszka powietrzna na poziomie kolan zwiększa ochronę piszczeli i kolan kierowcy minimalizując siłę uderzenia o kolumnę kierownicy, która ponadto wsuwa się na odcinku 65 mm. Kurtynowe poduszki powietrzne chronią głowy pasażerów z przodu i z tyłu. Pasażerowie z tyłu mogą skorzystać z dodatkowej ochrony dzięki bocznym poduszkom oferowanym opcjonalnie w zależności od poziomu wyposażenia.

– Niezawodny układ hamulcowy i aktywne pasy bezpieczeństwa
Nowy C5 jest wyposażony w wentylowane tarcze z przodu od 304 do 330 mm średnicy oraz w tarcze tylne o średnicy 209 mm, zapewniające skuteczne hamowanie. Oferowane seryjnie systemy kontroli hamowania (elektroniczny rozkład siły hamowania, wspomaganie hamowania awaryjnego), wspomagania jazdy oraz stabilizacji toru jazdy (ABS, ESP) gwarantują optymalne panowanie nad samochodem w trudnych sytuacjach na drodze. Wszystkie siedzenia nowego C5 posiadają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pasy bezpieczeństwa z przodu mają regulowaną wysokość, pirotechniczne napinacze i ogranicznik siły napinania.


– Przemyślane bezpieczeństwo dzieci
Z myślą o bezpieczeństwie dzieci C5 oferuje trzy mocowania Isofix, w tym dwa na poziomie bocznych miejsc tylnej kanapy i jedno na siedzeniu pasażera z przodu, począwszy od drugiego poziomu wyposażenia. Nowy C5 posiada również seryjnie cztery elektrycznie otwierane, sekwencyjnie sterowane szyby z urządzeniem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem palców oraz elektryczny system blokady tylnych drzwi i okien.


 

Citroen C5 3 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Citroen