Audi A4 B8 Avant – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowy model Audi A4 oznaczony jako B8 jest większy od poprzednika i swoich największych konkurentów – Mercedesa klasy C i BMW serii 3. Audi A4 B8 zyskało jeszcze bardziej agresywny wygląd w porównaniu z generacją B7. Linia B8 sprawia wrażenie zwartej oraz mocno nawiązującej do sportowego charakteru samochodów marki Audi.

Niestety nadal wnętrze Audi A4 nie jest zbyt duże, powody do niezadowolenia mogą mieć zwłaszcza pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie.

Stylistyka nowego A4 nadaje mu sportowo – progresywny charakter. Jest ona pełna napięcia, dynamiczna i przemawia językiem technicznej perfekcji. Ze swoimi 4,70 metrami długości limuzyna mocno trzyma się drogi. Gwarantuje swoim pasażerom przestronne, wygodne wnętrze. Jakość wykończenia, jak we wszystkich Audi, nie zna żadnych kompromisów. Pod względem bezpieczeństwa marka z czterema pierścieniami nie ma sobie równych: doskonale zestrojone poduszki powietrzne i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa z przodu jeszcze lepiej chronią pasażerów.

W porównaniu z poprzednim modelem zmienione zostały proporcje A4 na bardziej sportowe. Przedni zwis znacznie skrócono, pokrywa komory silnika i rozstaw osi zostały wydłużone. W układzie napędowym mechanizm różnicowy zamienił się miejscem ze sprzęgłem lub przekładnią hydrokinetyczną, dzięki czemu możliwe było przesunięcie przedniej osi o 154 milimetry do przodu. To innowacyjne rozwiązanie pozwoliło na uzyskanie idealnego rozkładu obciążenia osi. Nowe A4 jest najbardziej sportową limuzyną klasy średniej. Prowadzi się je niezwykle łatwo i precyzyjnie. Jego dynamiczne zawieszenie zostało zaprojektowane od nowa, poszczególne elementy wykonane są częściowo z lekkiego aluminium. Rezultatem tych zmian jest niezwykła dynamika jazdy, precyzja i łatwość wykonywania manewrów.

Nowe, supernowoczesne rozwiązania sprawiają, że jazda tym autem jest jeszcze bardziej fascynująca: Audi drive select dopasowuje charakterystykę silnika, automatycznej przekładni, układu kierowniczego i amortyzowania do życzenia kierowcy. A dynamiczny układ kierowniczy Audi zmienia swoje przełożenie zależnie od prędkości jazdy i stabilizuje nowe A4 w określonych granicach poprzez błyskawiczne, małe ingerencje w układ kierowniczy. Hydrauliczne amortyzatory regulują charakterystykę tłumienia drgań indywidualnie dla każdego z kół. W ten sposób sportowa przyjemność jazdy połączona została z maksymalnym bezpieczeństwem.

Audi A4 dostępne z jednym z pięciu silników o mocy od 105 kW (143 KM) do 195 kW (265 KM). Czterocylindrowy silnik benzynowy, podobnie jak jednostka wysokoprężna, posiada turbodoładowanie. W obu zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa. Ze swoim doskonałym rozwojem mocy wszystkie silniki gwarantują czystą przyjemność jazdy przy wysokiej efektywności – zużywają znacznie mniej paliwa niż jakikolwiek z ich poprzedników.

Paleta układów przenoszenia mocy obejmuje manualną, sześciobiegową skrzynię biegów, przekładnię automatyczną tiptronic, bezstopniową przekładnię multitronic, napęd na przednią oś i napęd quattro. Ten ostatni został poddany intensywnym modyfikacjom i pokazuje się teraz ze swojej szczególnie dynamicznej strony. 

źródło: Audi/Mototarget.pl