Trzy oszczędne silniki i napęd na cztery koła. W gamie jednostek napędowych dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet Trax oferowany będzie z system Start/Stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l.
W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną jednostka 1,4 l turbo rozwija moc 140 KM (103 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Z kolei silnik Diesla 1,7 l produkuje 130 KM (96 kW) mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wysokoprężna jednostka 1,7 l jest najoszczędniejsza w gamie tego modelu, w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Średnie zapotrzebowanie na paliwo w modelu z turbodoładowanym silnikiem 1,4 l z przekładnią manualną wynosi 6,5 l/100 km. Emisja CO2 to odpowiednio 120 i 149 g/km.
Napęd na cztery koła, dostępny w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l i wysokoprężnym 1,7 l, automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków drogowych, zapewniając lepszą trakcję na śliskich i luźnych nawierzchniach.
Prowadzenie Traxa daje dużo przyjemności. Układ jezdny najnowszego modelu Chevroleta został zestrojony z uwzględnieniem warunków panujących na europejskich drogach, a nad bezpieczeństwem jazdy czuwają zaawansowane systemy elektroniczne.
Stabilność podczas jazdy zapewnia duży rozstaw kół z przodu i z tyłu (1 540 mm) oraz duży rozstaw osi (2 555 mm). Odpowiednia charakterystyka prowadzenia to także zasługa zastosowania systemu BFI (body-frame-integral), kolumn McPhersona w przednim zawieszeniu oraz belki skrętnej z tyłu.
Trax został wyposażony w elektryczny układ wspomagania kierownicy (EPS) ze zintegrowanym systemem zapewniającym sprawne działanie układu przez cały okres użytkowania samochodu.