X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Nissan Navara dane techniczne

Strona główna -> Nissan -> Navara -> 3 (2005-dziś)

 



Nissan Navara 3 (2005-dziś)

Model Nissan Navara został wypuszczony na rynek w Europie w lecie 2005 i osiągnął standardową pozycję na tym szybko rozwijającym się rynku europejskim samochodów pick up, poprzez kombinację typu SUV wyrafinowania i innych ciekawych cech, z możliwościami tych realnie ciężko pracujących i przenoszących ciężary pojazdów.

Jakość właściwa samochodom osobowym. Projektowany w tandemie z wersją Pathfinder – i budowany obok (side-by-side) z SUV w zakładach Nissan’a NMISA w Barcelonie, Hiszpania – samochód Navara wnosi na rynek jakość właściwą samochodom osobowym. Współdzieli on wiele mechanicznych układów z Pathfinderem a także adoptuje wiele jego cech dotyczących komfortu a znajdywanych w SUV Nissan’a.

Podczas gdy tradycyjni klienci kupujący samochody Pickup spodziewają się usłyszeć i docenić hasło rynkowe modelu Navara “jedź wszędzie, rób wszystko” (“go anywhere, do anything”), to jednak podwyższony poziom komfortu, jakości i wyrafinowania jest również oczekiwany w przypadku tych użytkowników, których można zdobyć możliwością zapewnienia im atrakcyjnej rozrywki, i którzy mogą stosować kombinację cechy napędu na cztery koła (four-wheel drive) oraz uniwersalnej powierzchni załadunkowej (load area), gdy jada na narty snowboard w zimie lub na żagle i windsurfing w lecie.

Twarde podwozie. Podobnie jak Pathfinder, Navara cechuje się twardym podwoziem typu ladder-frame, na którym nadwozie jest bezpiecznie zakotwiczone. Navara ma wyrafinowany niezależny system zawieszenia przedniego, cechujący się zastosowaniem podwójnych rozwidlonych wahaczy (double wishbones) oraz sprężyn zwijanych (coil springs). Są one zespolone ze sztywną osią (rigid axle) oraz podwieszone na zespołach sprężyn piórowych (leaf springs) z tyłu.

Dwie wersje. Navara jest dostępna w dwóch różnych formatach – Z kabiną dwuosobową (Double Cab) oraz Z kabiną królewską (King Cab). Wersja dwudrzwiowa z kabiną dwuosobową ma trzy siedzenia na tylnej ławce w poszerzonej kabinie, zapewniając przestrzeń dla pięciu osób.

Wersja z kabiną królewską ma dwa okazjonalne siedzenia z tyłu dla dzieci lub dla podróży na bliskie odległości z dorosłymi.

W obydwu przypadkach, zapewnione są łoża (beds) sprawiając, że przestrzeń załadunkowa jest najlepsza w swojej klasie, na segmentach rynku odpowiadających tej klasie, częściowo dzięki projektowi konstrukcyjnemu, który zmniejsza do minimum intruzję obudowy tylnych kół do wnętrza.

Bezpieczny załadunek. Ładunek na uwięzi może również być łatwiej zainstalowany na samochodzie Navara. Opcja wykonana fabrycznie posiada pięć szyn (jeden kanał po każdej stronie podłogi załadunkowej, plus jeden na każdej z trzech zamocowanych stron łoża tego Pickup’a) do których mogą być mocowane samoblokujące się listewki klinujące (self-locking cleats), zapewniając stałe punkty zamocowania lin zabezpieczających.

Wypróbowany napęd na cztery koła (four-wheel drive).
System napędu na cztery koła samochodu Navara wykorzystuje wypróbowany system Nissan’a częściowego napędu na cztery koła (part-time 4WD),  który zapewnia napęd na koła tylne w normalnych warunkach lub 50/50 rozdział momentu obrotowego (torque split) na wszystkie cztery koła gdy zastosowany zostanie tryb 4WD.

Common-rail turbo diesel. Silnik samochodu Navara pochodzi z Nissan’owskiego 2.5-litrowego cztero-cylindrowego turbo diesel’a serii YD – można go także spotkać w modelu Pathfinder – a który został gruntownie zmodyfikowany w nowych modelach.

Dla samochodu Navara, jest on dostępny w dwóch różnych wersjach tunningu (states of tune). Ten potężniejszy dostarcza moc 171PS, oraz co ciekawsze, imponujący moment obrotowy 403Nm, podczas gdy ten nieco słabszy model ma moc 144PS oraz moment obrotowy 356Nm.

 

Navara jest dostępna w dwóch różnych wersjach nadwozia: double cab (kabina podwójna) oraz king cab (kabina pojedyncza) i jest napędzana 2,5-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 171 KM o momencie 403 Nm, co stawia ją w pierwszym rzędzie segmentu.

 

Siła uciągu wynosi 3 T — Navara jest pod tym względem najmocniejszym pickupem. Nieco ponad 80% aut jest zamawianych w wersji double cab. Opcje obejmują w pełni przełączalny napęd na wszystkie koła, unikalny system mocowania ładunków “C-Channel”, oparty na DVD system nawigacji satelitarnej Nissana “Birdview”, łączność bezprzewodową Bluetooth, automatyczną skrzynię biegów i system nagłośnienia ze zmieniarką na 6 CD.

 

źródło: Nissan