BMW Serii 3 F30 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Szósta generacja BMW serii 3 Limuzyna, najpopularniejszego samochodu klasy premium na świecie, ustanawia nowy standard pod względem sportowego zacięcia, eleganckiego wizerunku i komfortu jazdy. Nowa limuzyna sportowa, zainspirowana innowacyjną historią modelu, prezentuje masywną sylwetkę, która stanowi nową interpretację, a zarazem konsekwentną kontynuację stylistyki typowej dla tej marki. Nowy wygląd frontu BMW z płaskimi reflektorami, sięgającymi aż po atrapę chłodnicy BMW, podkreśla harmonię dynamiki i elegancji w stylistyce nowego BMW serii 3.

 

Wymiary szóstej generacji modelu są większe w porównaniu do poprzednika, przy czym oko przyciąga szczególnie szeroki rozstaw kół (z przodu + 37 mm,  z tyłu + 47 mm). Sportową sylwetkę podkreśla również większa długość (+ 93 mm) i większy rozstaw osi (+ 50 mm). Wnętrze BMW serii 3 Limuzyna oferuje odczuwalny przyrost przestrzeni, co w szczególności mogą docenić pasażerowie siedzący z tyłu.  Po raz pierwszy w BMW serii 3 oferowane są różne linie stylistyczne: „Sport Line”, „Luxury Line” oraz „Modern Line”. Każda z tych opcji w niezwykle indywidualny sposób odzwierciedla własne cechy charakteru w nowej sportowej limuzynie BMW serii 3. Zestawienie ekskluzywnych, wysokogatunkowych materiałów i doskonałej jakości wykonania determinuje luksusowy charakter nowej serii 3.


Technologia napędu i zawieszenia od dawna należy do mocnych stron marki, dzięki czemu zwinność i dynamika jazdy stanowią dominujące cechy nowego BMW serii 3 Limuzyna, które mimo większych gabarytów jest o 40 km lżejsze od swojego poprzednika. Niewątpliwa radość z jazdy jest wynikiem sportowego zacięcia, tak typowego dla tego modelu, oraz znacznie większego komfortu. W momencie wprowadzenia na rynek nowego BMW serii 3 Limuzyna do wyboru będą cztery idealnie pracujące, oszczędne i dynamiczne jednostki napędowe, wyposażone w nowoczesną technologię BMW Twin Power Turbo.

Oprócz dwóch zoptymalizowanych silników wysokoprężnych i popularnego 6-cylindrowego silnika benzynowego wprowadzono BMW 328i – nowy czterocylindrowy silnik najnowszej generacji z turbodoładowaniem, zapewniający dynamiczne wrażenia z jazdy przy zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji spalin.

BMW jako pierwszy producent oferuje ośmiostopniową skrzynię automatyczną w segmencie klasy średniej premium. Jest ona dostępna w zestawieniu ze wszystkimi silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi i standardowo wyposażona w funkcję Auto Start Stop. Dzięki kompaktowej przekładni, zoptymalizowanej pod kątem sprawności, nowe BMW serii 3 może pochwalić się parametrami zużycia paliwa i emisji na takim samym lub niższym poziomie, jaki charakteryzuje modele wyposażone standardowo w sześciobiegową skrzynię manualną. Nowa ośmiostopniowa skrzynia automatyczna stanowi połączenie maksymalnego komfortu zmiany biegów, dynamiki i wydajności, harmonijnie współgrając z dynamicznym potencjałem nowej limuzyny.

Dodatkowo do redukcji zużycia paliwa przyczynia się funkcja Auto Start Stop, odzysk energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu, sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z zapotrzebowaniem i odprzęgana sprężarka klimatyzacji, stanowiące część koncepcji technologicznej BMW EfficientDynamics. Ponadto przełącznik właściwości jezdnych, oprócz ustawień COMFORT, SPORT i SPORT +, oferuje we wszystkich modelach dodatkowy potencjał oszczędnościowy w postaci trybu ECO PRO. Pomaga on kierowcy dostosować sposób jazdy do poziomu optymalnego pod względem zużycia paliwa, zapewniając tym samym większy zasięg na jedno tankowanie. To samo odnosi się do mistrza emisji CO2,czyli BMW 320d EfficientDynamics Edition, które przy maksymalnej mocy 120 kW / 163 KM spala w cyklu testowym UE 4,1 l oleju napędowego na 100 km, a jego emisja CO2 wynosi 119 g/km. W 2012 roku BMW wprowadzi do swojego programu silników kolejne bardzo nowoczesne jednostki napędowe. Będzie to również rok premiery BMW ActiveHybrid 3.

CZYTAJ DALEJ  Volkswagen Transporter — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Większa niezależność, dodatkowy komfort i bezpieczeństwo.
BMW ConnectedDrive oferuje wyjątkowe połączenie systemów wspomagających kierowcę i mobilnościowych w nowym BMW serii 3. Nowością w segmencie klasy średniej premium jest kolorowy wyświetlacz Head Up najnowszej generacji, wyświetlający najważniejsze informacje w doskonałej rozdzielczości na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Ponadto pojazd dysponuje kamerą Surround View z Side View i Top View, która pokazuje samochód oraz jego otoczenie z lotu ptaka. Asystent parkowania przejmuje manewrowanie pojazdem podczas parkowania.

 

Do innych systemów wspomagających kierowcę BMW ConnectedDrive, które po raz pierwszy oferowane są w BMW serii 3 Limuzyna, należy tempomat aktywny z funkcją Stop & Go oraz współpracujące z systemem kamer ostrzeganie przy zmianie i przed zjechaniem z pasa ruchu z ostrzeganiem przed najechaniem.  Dostępna jest również funkcja Real-Time Traffic Information (RTTI – system informacji o ruchu drogowym)  oraz specjalne aplikacje, takie jak „BMW Connected”, umożliwiające korzystanie z portali społecznościowych w sieci. W wyposażeniu dodatkowym dostępna jest innowacyjna funkcja komfortowego, bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika i dodatkowa funkcja Active Protection do ochrony pasażerów. Proponowana rozszerzona funkcja wzywania pomocy BMW Assist z automatyczną lokalizacją umożliwia w przypadku kolizji przekazanie ekipom ratunkowym szczegółowych informacji o rodzaju kolizji jeszcze przed ich przyjazdem na miejsce zdarzenia.

 

źródło: BMW