X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

audi q7 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> Q7

 



Wiele dokładnie przemyślanych ulepszeń zwiększa elegancję i wygodę wnętrza. Zestaw instrumentów ma nowy kształt, duże, czytelne okrągłe zegary obramowano materiałem Metallic. Nastrojowe światła w tapicerce drzwi oraz ozdobne wstawki po stronie pasażera nadają wnętrzu prawdziwie dystyngowany charakter. Liczne elementy obsługowe zostały udoskonalone i ozdobione chromowanymi detalami.

Również oferta kolorów i materiałów dla wnętrza jest nowa. Pokrycia siedzeń z tkaniny są dostępne w kolorze czarnym i jasnopopielatym, tapicerka skórzana ponadto w odcieniu brązowym Para, beżowym Savannah i beżowym Kardamon. Elementy dekoracyjne utrzymano seryjnie w matowym czarnym kolorze, przy opcjonalnych pakietach stylistycznych zastosowano aluminium i drewno.

Napęd: moc i efektywność. Audi Q7 zjeżdżają z taśmy produkcyjnej z sześcioma mocnymi i wysokoefektywnymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem, dwoma benzynowymi i czterema wysokoprężnymi, wśród nich także najmocniejszy wysokoprężny SUV na świecie - Audi Q7 V12 TDI. Moc silników przekazywana przez szybko zmieniającą biegi, sześciostopniową przekładnię tiptronic trafia do systemu quattro, który rozdziela ją między osie z lekkim podkreśleniem tyłu.

Silnik 3.0 TDI uzyskuje moc 176 kW (240 KM) i od 2.000 do 2.250 obr./min utrzymuje wysoki moment obrotowy 550 Nm, a spala przy tym w cyklu EU tylko 9,1 litra paliwa na 100 km. O 0,2 litra mniej zużywa dostępny na życzenie 3.0 TDI clean diesel. Mimo bardzo starannego oczyszczania spalin i związanej z tym najczystszej technologii wysokoprężnej potrzebuje on tylko 8,9 litra/100 km. Wariant ten spełnia surowe amerykańskie normy emisji spalin LEV II Bin 5 oraz zapowiadaną na 2014 rok normę Euro-6.

Rozwiązania zastosowane w TDI clean diesel są bardzo kompleksowe. Udoskonalony układ wtryskowy Common Rail generuje ciśnienie 2.000 bar, nowe czujniki komory spalania oraz wysokowydajny układ recyrkulacji spalin pozwalają na uzyskanie wysokoefektywnego spalania. Za redukcję pozostałych tlenków azotu odpowiedzialny jest nowoczesny katalizator DeNOx. Bezpośrednio przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue; w gorącym strumieniu spalin roztwór rozpada się na amoniak, który rozkłada tlenki azotu do nieszkodliwego azotu i wody. Warsztaty Audi uzupełniają AdBlue w ramach okresowych przeglądów.

Również w przypadku Q7 4.2 TDI zużycie paliwa wyraźnie spadło – z 11,1 do 9,9 litra na 100 km. Jednocześnie wzrosła moc tego wysokoprężnego silnika V8: teraz osiąga on 250 kW (340 KM) i 760 Nm, maksymalny moment obrotowy jest przy tym dostępny od 1.750 do 3.000 obr./min.

Efektywność i dynamika w Audi są ze sobą nierozerwalnie związane, dotyczy to także silników benzynowych: 3.6 FSI - V6 z małym kątem rozwarcia cylindrów, ma moc 206 kW (280 KM) i uzyskuje 360 Nm między 2.500 a 5.000 obr./min. Średnio spala przy tym 12,1 litra paliwa na 100 km. Moc jednostki 4.2 FSI V8 to 257 kW (350 KM) i 440 Nm przy 3.500 obr./min, a spalanie - 12,7 litra/100 km.

Nowa technologia z Modularnego Zespołu Efektywności - system odzysku energii - pozwala na dalszą redukcję spalania we wszystkich silnikach zamieniając podczas hamowania i toczenia się energię mechaniczną na elektryczną i magazynując ją w akumulatorze. Powoduje ona także obniżenie emisji CO2 o prawie 5 g/km.

« < 1 2 3 4 > »