Audi A8 D4 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Lekkie, a przy tym charakteryzujące się wysoką wytrzymałością aluminiowe nadwozie Audi Space Frame, luksusowe wnętrze z nowym, przejrzystym prowadzeniem linii, nastrojowe oświetlenie wnętrza, udoskonalony system obsługi MMI, MMI touch jako system nawigacji z przełomową koncepcją obsługi to tylko niektóre elementy wyróżniające Audi A8 D4 na tle konkurencji.

Nową limuzynę wyposażono m.in. w Infotainment i systemy wspomagające kierowcę. System nawigacji następnej generacji ściśle współpracujący z systemami wspomagającymi kierowcę, asystenta widoczności w nocy z funkcją identyfikacji pieszych, adaptive cruise control z funkcją Stop & Go i udoskonalone systemy wspomagania kierowcy.

Jednostki napędowe w Audi A8:

  • Dwa silniki TDI i jeden silnik benzynowy, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem, spektrum mocy od 184 kW (250 KM) do 273 kW (372 KM)
  • Kolejny silnik 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM), rekordowo niska wartość emisji CO2 159 g/km
  • Spalanie przy zwiększonej mocy obniżone nawet o 22 procent
  • Wszystkie silniki z systemem rekuperacji, 3.0 TDI także z systemem Start – Stop
  • Nowa, ośmiostopniowa przekładnia tiptronic jako wyposażenie seryjne, sterowanie przez Shift-by-wire

 

Zawieszenie z seryjnym system dynamiki jazdy Audi drive select wraz z pneumatycznym zawieszeniem adaptive air suspension i adaptacyjnym tłumieniem, dynamiczny układ kierowniczy jako opcja.

 

Audi A8 łączy nowy stopień inteligencji z wzorcowo prostą obsługą. Jego Multi Media Interface MMI wprowadza przełomową innowację: w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji posiada panel dotykowy. Przy jego użyciu kierowca może intuicyjnie sterować wieloma funkcjami, na przykład może wprowadzić punkt docelowy do nawigacji, pisząc litery na panelu.

MMI Navigation plus jest w nowy sposób połączony z udoskonalonymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami zwiększającymi bezpieczeństwo. Z wyprzedzeniem odczytuje przebieg trasy i przekazuje dane do modułów sterowania automatycznej przekładni, reflektorów i ACC Stop & Go. Podwyższona inteligencja tych systemów pozwala na identyfikację kompleksowych scenariuszy i profilaktyczne wspieranie kierowcy. Jako nowe technologie debiutują asystent widoczności w nocy z funkcją identyfikacji pieszych, system bezpieczeństwa Audi pre sense oraz – w ciągu 2010 roku – wskaźnik ograniczenia prędkości.

Kolejnym rozwiązaniem w stylu Highend w nowym A8 są nowe, w pełni diodowe reflektory, które realizują wszystkie funkcje świateł wykorzystując LED. Nadają one luksusowej limuzynie niepowtarzalny wygląd, nawet w dzień, a przede wszystkim po zmroku. Ich rewolucyjna optyka oznacza pożegnanie z powszechnie stosowanymi dzisiaj modułami świetlnymi w formie tub. W pełni diodowe reflektory otwierają nowy rozdział w technice świateł.

Nowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 273 kW (372 KM) i 4.2 TDI o mocy 258 kW (350 KM). Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent dzięki inteligentnym technologiom poprawiającym efektywność, takim jak system rekuperacji i innowacyjny Thermomanagement.

W późniejszym czasie pojawi się drugi wariant 3.0 TDI. Będzie miał moc 150 kW (204 KM), napęd będzie przenoszony na przednią oś a spalanie w cyklu EU wyniesie zaledwie 6,0 litrów na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 159 g/km, co jest dotychczas niespotykanie niską wartością w segmencie aut luksusowych.

Nowa przekładnia tiptronic: osiem biegów dla większego komfortu i efektywności
Duży udział we wzroście efektywności ma także montowana seryjnie, nowa przekładnia. Pracująca niezwykle komfortowo ośmiostopniowa skrzynia biegów tiptronic ma krótko zestopniowane biegi, które jednocześnie zapewniają duży zakres przełożeń. Jest sterowana czysto elektronicznie elegancką dźwignią selekcyjną lub przyciskami na kierownicy. Stały napęd na wszystkie koła quattro jest sportowo dostrojony z podkreśleniem tyłu. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela dynamicznie siły między tylne koła; w A8 4.2 TDI należy on do wyposażenia seryjnego.

Także w dziedzinie zawieszenia nowe A8 udowadnia swoją pozycję najbardziej sportowej luksusowej limuzyny na rynku. Rozdział obciążeń osi jest zbalansowany, wszystkie wahacze kół są wykonane z aluminium. Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z adaptacyjnym tłumieniem jest montowane seryjnie; jest ono częścią należącego również do wyposażenia seryjnego systemu Audi drive select. Jako element uzupełniający można wybrać dynamiczny układ kierowniczy.

Na polu multimediów Audi oferuje wiele atrakcyjnych elementów, w tym między innymi system nagłośnienia Bang & Olufsen z mocą ponad 1400 W i 19 głośnikami oraz nowoczesne usługi online. Nowe Audi A8 zyskało na dynamice, komforcie, prestiżu i inteligencji i w wielu dziedzinach wytycza nowe standardy.

 

źródło: Audi