


Automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT. Benzynowy silnik turbo o pojemności 1750 współpracuje z innowacyjną, automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem - prawdziwym punktem odniesienia w tej kategorii ze względu na ograniczoną masę i wyjątkową szybkość włączania przełożeń. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. W stosunku do skrzyni biegów zastosowanej w modelach Giulietta i MiTo, skrzynia biegów TCT Alfy Romeo 4C posiada nowoczesne oprogramowanie kontrolne i oferuje nową funkcję „Launch Control”, optymalizującą wszystkie systemy pojazdu w celu dostarczenia maksymalnego przyspieszenia. Dodatkowo, w celu zapewnienia najlepszego zachowania pojazdu w zależności od warunków na drodze oraz stylu jazdy, skrzynia biegów Alfa TCT stosuje zoptymalizowane logiki funkcjonowania, współdziałając z selektorem Alfa D.N.A., układem hamulcowym, systemem kontroli silnika i kontroli stabilności pojazdu. Na przykład, w trybie automatycznym logiki zmiany przełożeń są inne w zależności od ustawień wykonanych przy pomocy Alfa D.N.A.
Nowy selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa D.N.A. z trybem „Race”. Dla Alfy Romeo 4C zaprojektowany został nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień – „Dynamic”, „Natural” i „All Weather” – dodaje czwarty tryb: „Race”, wprowadzony, by jeszcze bardziej wzmocnić doznania jazdy po torze wyścigowym. W celu uruchomienia go wystarczy dłużej przytrzymać selektor w pozycji Dynamic: w ten sposób Alfa D.N.A. wyłącza kontrolę stabilizacji, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo, w zależności od ustawienia Alfa D.N.A., zestaw wskaźników full digital z wielofunkcyjnym wyświetlaczem TFT zmienia konfigurację – pokazując jedynie informacje ważne dla wybranego trybu – oraz kolor: żółty dla Race, czerwony dla Dynamic, szary dla Natural i niebieski dla All Weather.
Lekka i sztywna struktura.Sztywna, wytrzymała, a jednocześnie lekka struktura nośna jest absolutnym wymogiem dla samochodu sportowego o wysokich osiągach. Ta sama zasada konstrukcyjna była inspiracją dla wykonania Alfa Romeo 4C. W tym celu zastosowano technologicznie zaawansowaną mieszankę wysokiej jakości materiałów hi-tech charakteryzujących się niezwykłą sztywnością i wytrzymałością, a jednocześnie bardzo lekkich. W szczególności, nadwozie zbudowane jako jednobryłowe, wykonane jest w całości z włókna węglowego w technologii „pre-preg”, pochodzącej z Formuły 1 stosowanej wyłącznie dla najbardziej zaawansowanych super samochodów i waży zaledwie 65 kg. Wewnątrz znajduje się miejsce dla kierowcy i pasażera. Przednia i tylna struktura nadwozia oraz siatka wzmacniająca dach wykonane są w całości z aluminium.
Poza tym, nadwozie pojazdu wykonane jest w całości z materiału kompozytowego o niskiej gęstości i wysokiej wytrzymałości. Dzięki zastosowaniu tego materiału uzyskano korzyści takie jak: zmniejszenie ciężaru (-20% w stosunku do blachy) i doskonałą odporność na korozję, gwarantując stabilność wymiarową porównywalną z blachą i lepszą niż w przypadku aluminium. Fotele posiadają siedzenie z materiału kompozytowego o strukturze mieszanej: z włókna węglowego i włókna szklanego, gwarantującego jednocześnie wysoką odporność na naprężenia i bardzo niewielką wagę. Uzyskany wynik końcowy to znaczne zmniejszenie łącznego ciężaru (waga wynosi zaledwie 895 Kg) w połączeniu z najlepszymi charakterystykami sztywności skrętnej i wytrzymałości, a także optymalizacja położenia środka ciężkości. Wszystko to poprawia zrywność samochodu i komfort jazdy na trudniejszych odcinkach.