Ford Tourneo – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowy Ford Tourneo Courier (wersja pięcioosobowa). Pięcioosobowy Ford Tourneo Courier to najmniejszy przedstawiciel nowej rodziny Tourneo, który wprowadza pojazd klasy van firmy Ford do segmentu małych samochodów.

– Kompaktowy Ford Tourneo Courier jest zwinny i żwawy oraz, jak na tak mały samochód, posiada niewiarygodnie przestronne wnętrze – dodaje pani Samardzich. – Rodziny pokochają Forda Tourneo Courier za atrakcyjne nadwozie i wszechstronne wnętrze, a także za niskie zużycie paliwa, odpowiedni stosunek wartości do ceny, inteligentne rozwiązania technologiczne oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Są to bowiem z pewnością cechy, które wyróżniają nowe Tourneo z tłumu.

Ford Tourneo Courier posiada najnowszą globalną platformę wykorzystywaną w innych kompaktowych modelach takich jak Fiesta czy B-MAX. Przy nadwoziu mierzącym 4,16 metra Tourneo Courier oferuje przestronne pięcioosobowe wnętrze oraz pojemny bagażnik. Ponadto samochód świetnie i dynamicznie się prowadzi. Na rynku tureckim dostępna będzie wersja czteroosobowa.

Wysoko wznosząca się linia boczna, smukłe przednie reflektory i charakterystyczny przedni grill znamionują dynamiczne cechy nowej stylistyki marki Ford, której elementy są równie dobrze widoczne w kabinie nowego modelu Tourneo Courier, gdzie śmiałe graficzne wzory uzupełniają najwyższej jakości montaż i wykonanie.

Nadwozie egzemplarza przygotowanego na Salon Samochodowy w Genewie posiada chromowane wstawki w dolnej i górnej części atrapy chłodnicy oraz dwubarwne felgi ze stopu metali lekkich. Wewnątrz znajdziemy skórzane wykończenie górnej części panelu instrumentów, fotele częściowo obszyte skórą naturalną, chromowane wstawki dekoracyjne oraz kontrastującą czerwień podświetlenia.

Dzięki podwójnym, przesuwanym tylnym drzwiom Ford Tourneo Courier oferuje najlepszy dostęp do wnętrza w segmencie, a dzielone oparcie tylnej kanapy (60/40) zapewnia odpowiednią przestrzeń i wysoki poziom funkcjonalności. Pakiet inteligentnych rozwiązań transportowych obejmuje schowek szufladowy w bagażniku, którego wysokość można regulować, ogromny schowek w konsoli środkowej, gdzie zmieszczą się nawet dokumenty w formacie A4 lub niewielkie laptopy, schowek w podsufitce oraz schowek szufladowy pod fotelem kierowcy. Specjalny schowek w środkowej części panelu instrumentów umożliwia przechowywanie, podłączenie oraz ładowanie urządzeń przenośnych takich jak telefony komórkowe oraz zestawy nawigacji.

Ford Tourneo Courier będzie również wyposażony w aktywowany głosem samochodowy system komunikacji Ford SYNC z funkcją wezwania pomocy Emergency Assistance, Ford SYNC AppLink, tylną kamerę cofania, wlew paliwa Easy Fuel, ogranicznik prędkości oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego takie jak boczne, kurtynowe i kolanowe poduszki powietrzne czy system przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa dla osób podróżujących w drugim rzędzie foteli.

CZYTAJ DALEJ  Hyundai Genesis Coupe — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Niezwykle wydajne wysokoprężne i benzynowe jednostki napędowe mają gwarantować najniższe spalanie w tej klasie, a wszystkie wersje modelu można będzie doposażyć w układ Auto-Start-Stop. Nabywcy będą mogli wybrać wysokoprężne jednostki 1.5 (75 KM) i 1.6 (95 KM) Duratorq TDCi, lub  litrowy benzynowy silnik EcoBoost o mocy 100 KM, który w 2012 roku otrzymał tytuł „International Engine of the Year”.

Ford Tourneo Courier, który ma być produkowany w nowo wybudowanej części tureckich zakładów Ford Otosan w miejscowości Kocaeli, pojawi się w salonach wiosną 2014 roku.

Nowy Ford Tourneo Connect (wersja pięcioosobowa) oraz Grand Tourneo Connect (wersja siedmioosobowa). Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje siedmioosobowy Ford Grand Tourneo Connect, który zostanie pokazany obok pięcioosobowej wersji Tourneo Connect.

Ford Tourneo Connect wyróżnia się dynamicznym, nowoczesnym nadwoziem, wprowadzając w swoim segmencie śmiałe rozwiązania stylistyczne. Stylowy kokpit wykonano z niezwykłą dbałością o szczegóły i jakość wykończenia. Wnętrze modelu jest komfortowe i atrakcyjne wizualnie.

Kierowca ma do dyspozycji najnowsze systemy wspomagające jazdę oraz najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, bowiem Ford Tourneo Connect to pierwszy pojazd w swojej klasie, który oferował będzie system Active City Stop zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, aktywowany głosem samochodowy system komunikacji Ford SYNC z funkcją wezwania pomocy Emergency Assistance oraz adaptacyjne światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Przestronne i funkcjonalne wnętrze Forda Tourneo Connect ma do zaoferowania wszystko to, czego potrzebować będzie aktywna rodzina. Znajdziemy tu przesuwane tylne drzwi, niezwykle użyteczny system konfiguracji ustawień foteli oraz mnóstwo mniejszych i większych schowków, np. „lotnicze” schowki w podsufitce dla pasażerów siedzących z tyłu. Siedmioosobowa wersja modelu Tourneo Grand posiada system składania foteli drugiego i trzeciego rzędu, dzięki czemu powstać może ogromny przedział bagażowy. Dodatkowo można również złożyć przedni fotel pasażera, co ułatwia transport długich przedmiotów.

Ford Tourneo Connect chce się również wyróżniać najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie, w czym mają mu pomóc niezwykle oszczędne silniki wysokoprężne i benzynowe, a także rozwiązania technologiczne Ford ECOnetic obejmujące układ Auto-Start-Stop oraz aktywną żaluzję wlotu powietrza do komory silnika. Europejscy nabywcy będą mieli do wyboru trzy wersje jednostki wysokoprężnej 1.6 Duratorq TDCi (75, 95 i 115 KM), 100-konny, litrowy benzynowy silnik EcoBoost oraz popularny motor 1.6 EcoBoost sprzężony z sześciostopniową przekładnią automatyczną.

CZYTAJ DALEJ  Skoda Superb — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Ford Tourneo Connect dzieli globalną platformę segmentu C między innymi z Fordem Focus oraz nowym Fordem Kuga/Escape. Nadwozie pięciomiejscowej wersji liczy 4,42 metra długości. Siedmioosobowa odmiana Grand Tourneo Connect ma większy rozstaw osi (o 400 mm) i dłuższe nadwozie (4,82 metra).Obie wersje pojawią się w europejskich salonach pod koniec 2013 roku.

Nowy Ford Tourneo Custom (wersja ośmio- lub dziewięcioosobowa). Nowy dynamiczny Ford Tourneo Custom, który zadebiutował w zeszłym roku oferuje przestrzeń i funkcjonalność. Pojazdem może podróżować maksymalnie 9 osób wraz z bagażem. Ford Tourneo Custom, który dostępny jest już w europejskich salonach, jako pierwszy model w swoim segmencie otrzymał niedawno 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Kabina modelu, którą wykonano z materiałów wysokiej jakości, może pomieścić osiem lub dziewięć osób. Fotele dwóch tylnych rzędów to zupełnie nowa konstrukcja. Można je w prosty sposób składać, ustawiać w dowolnych konfiguracjach oraz usuwać częściowo lub całymi rzędami w ponad 30 konfiguracjach.

Dostępne są dwie wersje nadwoziowe – o długości 4,97 oraz 5,34 metra. Przedłużona wersja oferuje dodatkową przestrzeń na bagaże za trzecim rzędem foteli. Wszystkie odmiany posiadają podwójne przesuwane drzwi oraz szeroko otwieraną pokrywę przedziału bagażowego.

Ford Tourneo Custom oferuje szeroki wybór najnowszych technologii firmy Ford. Znajdziemy tu m.in. aktywowany głosem samochodowy system komunikacji Ford SYNC, tylną kamerę cofania, ogranicznik prędkości, automatyczny przełącznik świateł drogowych oraz funkcję monitorowania koncentracji kierowcy. Dwa rozwiązania technologiczne – system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz funkcja wezwania pomocy systemu Ford SYNC – zostały wyróżnione nagrodą Euro NCAP Advanced, która modelowi z tego segmentu została przyznana po raz pierwszy.

Pojazd napędza udoskonalona wersja najnowszego wysokoprężnego silnika 2.2 Duratorq TDCi, który zapewnia ponadprzeciętne osiągi, wysoką kulturę pracy oraz niskie zapotrzebowanie na paliwo. Jednostka, która dostępna jest w trzech wersjach – 100, 125 oraz 155-konnej, współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną i standardowo montowanym układem Auto-Start-Stop. Silnik zużywa średnio 6,5 l/100 km, emitując przy tym 172 g CO2 na kilometr.

CZYTAJ DALEJ  Fiat Tempra - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Ford