Przedstawiciel pickupów bazujący na wielu podzespołach z Mazdy BT-50. To niezbyt popularny segment aut na naszym rynku, jednak obserwując stale rosnącą ofertę pickupów w Polsce, można stwierdzić, że coraz więcej kierowców jest zainteresowanych kupnem tego typu pojazdów.
Od czasu swojej premiery w Europie w 1997 roku Ford Ranger stale cieszy się sporym powodzeniem wśród nabywców na Starym Kontynencie. W ciągu ostatnich 20 lat Ford Ranger okazał się też jednym z najbardziej popularnych modeli pick-upów Forda na pozostałych kontynentach.
Nowy Ford Ranger otrzymał zupełnie nową ramę podwozia, całkowicie nowo skonstruowane przednie i tylne zawieszenie oraz nowy układ kierowniczy. Źródłem napędu są dwa oszczędne silniki wysokoprężne z dobrze znanej rodziny Ford Duratorq TDCi – 2,2-litrowy TDCi I4 dysponujący maksymalnym momentem 375 Nm i rozwijający moc 150 KM oraz nowy 3,2-litrowy TDCi I5 dysponujący momentem 470 Nm i rozwijający moc 200 KM. Napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 6- stopniowej przekładni automatycznej lub ręcznej skrzyni biegów.
Auto trafiło na polski rynek w 2007 roku, a jego światowa premiera miała miejsce w 2006 roku.
fot. Ford