Mercedes Klasy CLS C218 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Nowy CLS nawiązuje do pionierskiej roli swego poprzednika, a jednocześnie prezentuje absolutnie nowe oblicze. „Nowy CLS jest zaakcentowaniem przyszłego, zmysłowego języka form Mercedes-Benz“, mówi profesor Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. „Jednocześnie wywodzi się on z długiej tradycji stylowo sportowej elegancji, jaka zawsze wyróżniała i wyróżnia samochody coupé marki Mercedes-Benz.“

Nadwozie: klasyczny charakter coupé i wyrazisty przód
Zachwyt budzą niezmienione proporcje auta: długa pokrywa silnika, wąski zarys okien, boczne szyby bez obramowania, dynamicznie opadający ku tyłowi dach. Czterodrzwiowe coupé Mercedes-Benz natychmiast stało się w roku 2004 ikoną stylu. Proporcje zostały zachowane – ale wszystko inne uległo zmianie: Druga generacja trendsettera designu stawia na doskonałą, nową formę.

W oczy natychmiast rzuca się innowacyjny design przodu, nawiązujący do stylistyki modelu SLS AMG Mercedes-Benz. Osłona chłodnicy nie jest optycznie zintegrowana z pokrywą silnika, lecz wyodrębniona. Stanowi to jeszcze silniejsze zaakcentowanie sportowego charakteru wydłużonej maski silnika. W grillu dominuje duża, umieszczona centralnie gwiazda Mercedesa, która podkreśla pokrewieństwo z innymi modelami coupé tej marki i wzmacnia jej tożsamość. Muskularny wygląd akcentują również duże, ciemne, rozciągnięte wszerz wloty powietrza z czarnymi kratkami.

Design czyni technikę prawdziwym przeżyciem
Kolejnym hitem są reflektory w technologii diod LED, które zapewniają wszelkie dynamiczne funkcje nowoczesnej technologii oświetleniowej. Światła zostały podzielone na trzy sekcje w układzie poziomym. Górne diody pracują jako kierunkowskazy, umieszczone w sekcji środkowej diody świateł pozycyjnych pełnią funkcję świateł mijania. Światła pozycyjne są dostrzegalne również przy włączonych światłach mijania, tworząc w ten sposób nowatorski i charakterystyczny design nocny i cechę rozpoznawczą CLSa. W najniższej sekcji reflektora znajdują się diody działające jako światła drogowe i pełniące funkcję Nightview. Ogółem w jednym kloszu znajduje się 71 diod, które nadają pojazdowi charakterystyczny wygląd i których zadaniem jest zapewnienie znacznie lepszej widoczności w porównaniu z dotychczasowymi rozwiązaniami.

Typowa sylwetka CLS o eleganckich proporcjach jest dominującą cechą nowego modelu. Dynamiczną, muskularną budowę potęguje optycznie nowatorska gra linii i powierzchni. Przetłoczenie powyżej błotnika, biegnące ku tyłowi w dół – przez designerów zwane Dropping Line – jest nowym wyróżnikiem stylistycznym, a jednocześnie nową interpretacją formalnego cytatu, zwracającego uwagę na niepowtarzalne bogactwo form historycznych samochodów sportowych marki Mercedes. Zaakcentowana w stylu auta sportowego część nad tylną osią podkreśla, niczym mięśnie grzbietowe, muskularny charakter nowego CLS. Szeroko rozstawione nadkola przypominają mocne uda drapieżnego kota gotowego do skoku.

CZYTAJ DALEJ  Mercedes Benz S W112 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Atrakcyjnym zwieńczeniem bocznej części są zachodzące daleko na nią tylne lampy w technologii diod LED, stanowiące element łączący z tyłem samochodu.
Formę podkreśla szerokie przetłoczenie biegnące wzdłuż linii bocznej, na której opiera się płaski dach coupé. Akcentem optycznym z tyłu jest szeroki spojler.

Wnętrze: Design daje poczucie jakości
Ponadczasowy design i szlachetna elegancja, połączone z innowacyjnymi detalami i rzemieślniczą perfekcją wykonania, wyróżniają też wnętrze nowego CLS. Głównym elementem rzucającym się w oczy jest „wrap-around“ kokpitu: rozpięty szeroko łuk biegnący od drzwi kierowcy, poprzez wspornik tablicy rozdzielczej aż do drzwi pasażera. Centralny monitor został harmonijnie wbudowany w górną część tablicy rozdzielczej. Jednocześnie opadająca linia boczna w drzwiach przechodzi ponownie w dynamiczną „Dropping Line“ nadwozia.

Jako trendsetter designu, dający niezliczone możliwości indywidualizacji wnętrza, CLS jest wyznacznikiem nowych standardów. Do wyboru jest 5 kolorów wykończenia wnętrza, pięć rodzajów elementów ozdobnych oraz trzy różne jakości skóry. Każdy CLS jest tym samym wyjątkowym egzemplarzem i umożliwia tworzenie indywidualnych konfiguracji pomiędzy ciepłą naturalnością a chłodną nowoczesnością.

Rolę ikony designu CLS wypełnia także innowacyjnością użytych do wykończenia wnętrza materiałów. Na uwagę zasługuje fascynujące przeplatanie się satynowych i lśniących powierzchni metalowych, jak na przykład matowych dysz wentylacyjnych, tworzących ramy dla błyszczącego zegara analogowego.

Rzemieślnicza perfekcja przejawia się w detalach takich jak stebnowane obicia foteli czy fragmenty obicia deski rozdzielczej. Stosowane tu poszczególne elementy skóry są ręcznie zszywane, a następnie nakładane na deskę i wypełniane pianką wysokiej jakości. Przed tą operacją skóra jest jeszcze poddawana formowaniu w wysokiej temperaturze, aby na skutek ekstremalnego napromieniowania słonecznego nie ulegała odkształceniom.

Najwyższe wymagania pod względem wizualnym i dotykowym spełnia skóra PASSION, wyjątkowo delikatna skóra półanilinowa grubości 1,6 mm. Zabezpieczona jedynie lekką pigmentacją, skóra ta zachowuje naturalną porowatą strukturę, co sprawia, że jest ciepła i miękka w dotyku. Ponieważ widoczna pozostaje też większość cech naturalnych, skóra półanilinowa wymaga bardzo precyzyjnego wyboru dokonywanego ręcznie.

Wyszukaną sportową elegancję podkreśla też wnętrze nowego CLS, w którym zastosowano liczne elementy ozdobne wykonane ze szlachetnych materiałów. Znajdują się one między innymi na wsporniku tablicy rozdzielczej na konsoli środkowej i na częściach okładzin drzwi. Do wyboru klienta są trzy rodzaje drewna: korzeń orzecha włoskiego w kolorze brązowym z połyskiem, jesion czarny z połyskiem i topola ciemnobrązowa satynowa. Z rzemieślniczym artyzmem naturalny materiał jest perfekcyjnie dopasowywany do najbardziej skomplikowanych krzywizn, a dla zapewnienia harmonijnego wyglądu całości poszczególne elementy są w toku żmudnych prac dobierane odpowiednio do naturalnego rysunku słojów drewna.

Jeszcze bardziej nowatorski wygląd ma wnętrze pojazdu dzięki elementom ozdobnym pokrytym lakierem fortepianowym lub wykonanym z włókna węglowego. Również i pod tym względem na pierwszym miejscu w procesie produkcji znalazła się rzemieślnicza perfekcja. Lakier fortepianowy kładziony jest i polerowany nawet w siedmiu warstwach, zanim uzyska pożądany, idealny połysk.

CZYTAJ DALEJ  Opel Rekord C — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

 

źródło: Daimler