Pierwszy crossover Renault o nazwie Koleos, pojawił się w Polsce w lipcu 2008 roku. Renault Koleos został wprost stworzony do ucieczki od codzienności. Jest łatwy w obsłudze, komfortowy i z łatwością porusza się w terenie. Pełna ekspresji linia nadwozia zwraca uwagę połączeniem elementów typowych dla estetyki samochodów 4×4 z dynamicznym profilem hatchbacka.
Zwarta budowa nadwozia oraz intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych sprawiają, że eksploatacja i poznanie samochodu są szybkie i łatwe dla wszelkich grup kierowców.
Renault Koleos jest tak komfortowy jak klasyczny samochód osobowy, a przy tym cechuje się ilością miejsca godną kompaktowego vana. W przeciwieństwie do samochodów przeznaczonych głównie do jazdy w terenie, Renault oferuje w Koleosie liczne elementy wyposażenia podnoszące komfort jazdy: karta hands free, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, system nawigacji satelitarnej z systemem rozpoznawania głosu i telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Dwuczęściowa tylna klapa, automatycznie składane tylne siedzenia, a także schowki o łącznej pojemności 70 litrów, to tylko niektóre przykłady praktycznych rozwiązań, jakimi dysponuje Koleos.
Ten uniwersalny samochód łatwo się prowadzi. Koleos porusza się równie sprawnie w mieście, na drogach i autostradach, jak i w terenie, dzięki układowi jezdnemu z napędem na 4 koła, opracowanemu przez Alians Renault-Nissan. Wybór trybu pracy 4×2 lub 4×4 odbywa się automatycznie za pomocą systemu „All mode 4×4-i” wprowadzonego przez Nissana w nowym modelu X-Trail. Możliwe jest również ręczne włączenie przeniesienia napędu na 2 lub 4 koła.
W ofercie silników znalazły się jednostki wysokoprężne o mocy 150- i 173 KM oraz silnik benzynowy 2.5 l o mocy 171 KM, więc Renault Koleos jest przygotowany na wszelkiego rodzaju wyprawy. Skrzynie biegów, zarówno mechaniczne jak i automatyczne, posiadają 6 przełożeń.
Podobnie jak cała gama samochodów Renault, również Koleos wykazuje się bezpieczeństwem czynnym i biernym na najwyższym poziomie w tym segmencie. Przeniesienie napędu na wszystkie koła przyczynia się do podniesienia bezpieczeństwa czynnego dzięki zapobieganiu utracie przyczepności zanim jeszcze zacznie działać elektroniczny układ kontroli toru jazdy.
źródło: Renault