Volkswagen Jetta V – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Wraz z pojawieniem się prezentowanej generacji Volkswagen wprowadza na całym świecie jednolitą nazwę dla tej kompaktowej limuzyny; w związku z tym w Europie Bora będzie teraz nosiła ponownie nazwę Jetta. Cechy charakterystyczne: sportowa stylistyka, dużo miejsca we wnętrzu, bardzo duży bagażnik, doskonała dynamika jazdy i jakość wykonania na najwyższym poziomie.

Stylistyka: Dominującym elementem stylistycznym nowej Jetty jest jej przód z chromowaną osłoną chłodnicy. Oblicze piątej generacji tego modelu odzwierciedla wyraźne dążenie do niepowtarzalności, sportowego charakteru i elegancji na drodze. Osłona chłodnicy w kształcie litery V świadomie wskazuje na pokrewieństwo z Passatem i Golfem GTI – dwoma pierwszymi modelami produkowanymi seryjnie z „nową twarzą VW”. Skutek: przód jest ostrzej zarysowany i tym samym bardziej dynamiczny oraz bardziej elegancki.
Wyjątkowa jest też część tylna nadwozia: jest ona również zgodna z ówczesną linią stylistyczną VW i posiada już niemal typowe dla Volkswagena, szybko reagujące światła diodowe.

Wymiary: Przejście od Bory do Jetty oznacza nie tylko duży skok stylistyczny, lecz także zmianę wymiarów nadwozia i wnętrza. Jetta ma długość 4,55 metra (+ 17,8 cm), szerokość 1,78 metra (+4,6 cm) i wysokość 1,46 metra (+1,3 cm). Analogicznie do długości zmienił się także rozstaw osi do 2,58 metra (+ 6,5 cm).

Wymiary wnętrza: Wzrost nadwozia pozwolił na zwiększenie przestronności wnętrza. Przykład: przestrzeń dla nóg w tylnej części auta zwiększyła się o 5 centymetrów, a przestrzeń nad głową o 2,4 centymetra. Tradycyjnie duży bagażnik Jetty jest teraz jeszcze większy: jego pojemność maksymalna to 527 litrów, czyli o 72 litry więcej, niż u poprzednika. Seryjnie oparcie tylnej kanapy może być składane w stosunku 1/3 do 2/3 i pozwala na uzyskanie prawie płaskiej przestrzeni bagażowej.

Wyposażenie standardowe: Do wyposażenia seryjnego w Niemczech należą półautomatyczna klimatyzacja (Climatic), ESP, sześć poduszek powietrznych, aktywne przednie zagłówki, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby (cztery), centralny zamek z pilotem, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, pokryte lakierem „soft”, uszlachetnione tworzywa sztuczne także w dolnej części armatury, poszycia drzwi i konsoli środkowej oraz opony w rozmiarze 205 (16 cali).

Silniki: Oprócz podstawowej jednostki napędowej w modelu Jetta montowane były wyłącznie silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (FSI i TDI). Jednostki benzynowe mają moc 85 kW / 115 KM (1.6 FSI) i 110 kW / 150 KM (2.0 FSI). Najmocniejszym silnikiem jest T-FSI o mocy 147 kW / 200 KM. Tym trzem silnikom FSI towarzyszą również trzy jednostki TDI o mocy 77 kW / 105 KM, 103 kW / 140 KM i 125 kW / 170 KM.

CZYTAJ DALEJ  Ford Escort III — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Silniki TDI i T-FSI mogły być połączone opcjonalnie z wysokowydajną i sportową, dwusprzęgłową przekładnią DSG. Dla jednostek benzynowych 75 kW i 110 kW dostępna była ponadto sześciobiegowa przekładnia automatyczna.

źródło: Volkswagen