Volvo C70 drugiej generacji — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Druga generacja Volvo C70 została zaprezentowana w 2005 roku. Nowoczesny kabriolet o klasycznych proporcjach, czterech komfortowych siedzeniach i składanym trójsekcyjnym sztywnym dachem to połączenie kabrioletu ze sportowym coupe.

Volvo C70 drugiej generacji można bez trudu przekształcić z coupe w kabrioleta. Sztywny dach chowa się szybko i sprawnie w bagażniku. To bardzo szczególne wrażenie widzieć jak jedna połowa samochodu otwiera się i „połyka” drugą. Jedno naciśnięcie przycisku uruchamia automatyczną transformację, a cały proces trwa jedynie trzydzieści sekund. Oprócz swej funkcjonalności, składany sztywny dach stanowi element pozwalający przeobrazić kabrioleta w ciche, bardziej komfortowe coupe. Pełnowymiarowa tylna szyba wykonana ze szkła zapewnia dobrą widoczność do tyłu i dodatkowo usztywnia nadwozie.

Zaokrąglona bryła i dynamiczny profil
Volvo C70 jest nieco krótsze i niższe od swego poprzednika, ale ma taką samą szerokość. W połączeniu z nieco krótszym zwisem przednim nadaje to autu dynamiczny profil. Naroża nadwozia zgodnie z nowoczesnymi założeniami stylistycznymi Volvo są lekko zaokrąglone.

 

Linia boku nadwozia unosi się w kierunku tyłu, stwarzając wrażenie dynamiki i podkreślając poczucie otulenia podróżujących na tylnym siedzeniu bezpiecznym kokonem. Optyczną przeciwwagą dla skośnej linii nadwozia jest falisty zarys progu.

Wnętrze o skandynawskim charakterze
Wnętrze Volvo C70 jest pod znakiem nowoczesnego i nowatorskiego wzornictwa Volvo, dla którego inspiracją były tradycyjnie skandynawskie cechy, takie jak nieskazitelne powierzchnie, naturalne materiały i funkcjonalność. Do wyboru są cztery wersje paneli dekoracyjnych: w tonacji aluminium, drewna, kości słoniowej i boksytu. Specjalnie dla Volvo C70 został wprowadzony nowy materiał tapicerki Vulcaflex. Jest to syntetyczny materiał o fakturze powierzchni przypominającej skórę i futurystycznym wyrazie. Vulcaflex wykorzystywany jest w połączeniu z tkaniną i miękką skórą. Trzecią możliwością jest tapicerka w pełni skórzana.

Wysoki komfort dla czterech dorosłych osób
Volvo C70 zostało tak zaprojektowane, by pomieścić cztery dorosłe osoby. Oparcia obu tylnych siedzeń są wygodnie odchylone, a po bokach jest dużo miejsca. Przednie fotele są ergonomicznie wyprofilowane. Praktyczna dźwignia w oparciu pozwala w łatwy sposób przemieścić fotel do przodu w celu ułatwienia dostępu to tylnego siedzenia. Fotele z regulacją elektryczną (opcja) przesuwają się do przodu dwukrotnie szybciej niż w poprzednim C70. Przed przednimi fotelami jest bardzo dużo miejsca na nogi.

CZYTAJ DALEJ  Honda CR-Z - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Funkcjonalna, dokładnie przemyślana konstrukcja
W kabinie, obok każdego siedzenia są przestronne schowki. Wiele z nich jest włączonych
w układ centralnego zamka, umożliwiając wygodne zablokowanie dostępu za pomocą zdalnego sterowania. Wprowadzono też zupełnie nowe rozwiązanie w postaci możliwości zablokowania dostępu do określonych miejsc za pomocą kluczyka ze schowka w desce rozdzielczej. Jest to szczególnie wygodne po zaparkowaniu samochodu ze złożonym dachem.

 

Jak na tej wielkości kabriolet, bagażnik jest niespotykanie przestronny. Ma on 400 litrów pojemności przy podniesionym dachu i 200 litrów po jego złożeniu. Praktyczna przegroda ułatwia ocenę, ile pozostaje miejsca na bagaż po złożeniu dachu. W celu ułatwienia załadunku i wyładunku bagażu, złożony dach jest za naciśnięciem przycisku unoszony o około 200 mm przez siłownik elektryczny. Przewożenie długich przedmiotów ułatwia luk bagażowy w oparciu tylnego siedzenia.


Składany sztywny dach
Panele dachowe wykonane są ze stali. Dach jest trójsekcyjny. Połączenia poszczególnych sekcji dachu mają gumowe uszczelnienia. Do podnoszenia i składania dachu wykorzystywany jest silnik elektryczny, pompa hydrauliczna i mikroprocesor. Podnoszenie i składanie dachu trwa około 30 sekund (bez względu na pogodę). Przy podnoszeniu i składaniu dachu samochód powinien stać. Po podniesieniu dachu szyby boczne dokładnie przylegają do jego krawędzi. Gdy dach jest podniesiony, sztywność nadwozia wzrasta o około 15 procent. Pokrywa bagażnika jest ze stopu aluminium i otwiera się na dwa sposoby: do składania i rozkładania dachu oraz do udostępnienia wnętrza bagażnika.

Wymiary Volvo C70 (w porównaniu do poprzedniego modelu). Długość 4580 mm (4716 mm). Szerokość 1820 mm (1820 mm). Wysokość 1410 mm (1429 mm). Rozstaw osi 2640 mm (2664 mm). Rozstaw kół przednich 1550 mm (1521 mm). Rozstaw kół tylnych 1560 mm (1521 mm)

 

źródło: Volvo