Ford Escort III — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Zapraszamy do podróży w czasie, gdzie spotkamy ikonę motoryzacji lat 80-tych – Ford Escort III. To właśnie ten model zdefiniował oczekiwania w kategorii kompaktowych aut dla mas, łącząc w sobie ekonomię, funkcjonalność i niezawodność. Nasz artykuł poprowadzi Cię przez labirynt danych technicznych, wymiarów i silników, które napędzały ten samochód. Pod lupę weźmiemy także, jak w praktyce kształtowało się spalanie, jakie były ceny i co na ich temat sądzą posiadacze. Czy Ford Escort III wciąż ma swoje miejsce w panteonie klasyków? Przekonajmy się!

Dane techniczne i wymiary Ford Escort III

Wśród najważniejszych danych technicznych Ford Escort III, na pierwszy plan wysuwa się jego konstrukcja. Samochód ten został zbudowany na płycie podłogowej typu unibody, co oznacza, że korpus pojazdu stanowi jednolitą całość z ramą. Stanowiło to znaczące odstępstwo od poprzednich modeli, które były budowane na oddzielnej ramie.

Wymiary modelu Ford Escort III to kolejny aspekt, który warto podkreślić. Auto mierzyło 3984 mm w długości, 1646 mm w szerokości oraz 1392 mm w wysokości, co jest typowe dla kompaktowych samochodów tamtych czasów. Rozstaw osi wynosił natomiast 2404 mm, co przekładało się na praktyczne i komfortowe wykorzystanie przestrzeni wewnątrz pojazdu.

Wagę własną Ford Escort III, wynoszącą w zależności od wersji od 840 do 950 kg, można uznać za kolejne istotne dane techniczne. Mimo niewielkiej masy, samochód ten był wyposażony w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, takich jak na przykład system ABS czy poduszki powietrzne, co było rzadkością w samochodach klasy kompakt w latach 80.

CZYTAJ DALEJ  Honda Accord I — dane techniczne, wymiary, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Dostępne silniki i ich charakterystyka

W gamie silnikowej Ford Escort III znalazły się zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Ford, słynący ze swoich innowacyjnych rozwiązań, dostarczył szeroki wybór jednostek napędowych zaspokajających różne potrzeby użytkowników. Wszystkie silniki były dostępne z pięciostopniowymi manualnymi skrzyniami biegów, które zapewniały płynną i precyzyjną zmianę biegów.

Wśród dostępnych silników benzynowych, najpopularniejszy okazał się 1,3-litrowy silnik o mocy 69 KM. Dzięki swojej niezawodności i oszczędności, ten czterocylindrowy silnik stał się ulubieńcem wielu posiadaczy Ford Escort III. Mimo niewielkiej pojemności, silnik ten oferował zaskakująco dynamiczne osiągi i niskie spalanie.

Silnik diesla, który znalazł się w ofercie, to 1,6-litrowa jednostka o mocy 54 KM. Wyróżniał się niskim zużyciem paliwa i długą żywotnością, co przekładało się na niskie koszty eksploatacji. Choć nie oferował sportowych osiągów, był dobrą opcją dla osób szukających oszczędnego i solidnego samochodu.

Flagową jednostkę stanowił natomiast 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 105 KM, który napędzał sportową wersję XR3i. Ten silnik z wtryskiem paliwa zasłynął swoją sportową charakterystyką i doskonałymi osiągami. Dla wielu entuzjastów motoryzacji, to właśnie ta jednostka napędowa była sercem Ford Escort III i symbolem jego sportowego dziedzictwa.

Spalanie i pojemność silników

Spalanie Ford Escort III zależało, oczywiście, od wybranej jednostki napędowej. Silnik benzynowy o pojemności 1,3 l charakteryzował się średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,5 – 7,5 l/100km. Był to zatem bardzo ekonomiczny wybór, idealny dla osób szukających oszczędnego samochodu na co dzień.

Wersja diesel o pojemności 1,6 l prezentowała jeszcze lepsze wyniki w kwestii ekonomii jazdy. Średnie spalanie tej jednostki wynosiło bowiem od 5 do 6 l/100km, co czyniło ją atrakcyjną opcją dla osób, które często pokonywały długie dystanse.

Największym apetytem na paliwo charakteryzował się natomiast 1,6-litrowy silnik benzynowy, który napędzał wersję XR3i. Średnie spalanie tej jednostki wynosiło około 8 do 9 l/100km. Mimo to, dla wielu entuzjastów motoryzacji, dodatkowe koszty związane z wyższym zużyciem paliwa były w pełni zrozumiałe, biorąc pod uwagę sportowy charakter tego modelu i doskonałe osiągi.

CZYTAJ DALEJ  Renault Duster — dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Aktualne ceny i historia cen Forda Escort III

Aktualne ceny Ford Escort III mogą znacząco się wahać, biorąc pod uwagę czynniki takie jak stan techniczny, przebieg oraz historię serwisową pojazdu. Na rynku wtórnym ceny za dobrze utrzymane egzemplarze mogą oscylować wokół kilku tysięcy złotych, co czyni ten model dostępnym klasykiem dla szerokiego grona miłośników motoryzacji z lat ubiegłych.

Historia cen Ford Escort III jest interesującym przykładem na to, jak wartość samochodu może ewoluować w czasie. W latach swojej świetności był to masowo produkowany pojazd, dostępny w przystępnych cenach. Z biegiem lat, po wycofaniu z produkcji, ceny zaczęły rosnąć, zwłaszcza dla modeli w dobrym stanie kolekcjonerskim lub o wysokim stopniu oryginalności.

Ocena wartości Ford Escort III na obecnym rynku wymaga uwzględnienia jego statusu jako klasyka. Wersje sportowe, takie jak XR3i, cieszą się większym zainteresowaniem wśród kolekcjonerów i mogą osiągać wyższe kwoty. Tym niemniej, nawet standardowe wersje tego modelu potrafią przyciągnąć uwagę ze względu na rosnącą nostalgię za latami 80-tymi.

Opinie użytkowników i ekspertów o Ford Escort III

Opinie użytkowników Ford Escort III często podkreślają jego niezawodność i ekonomiczność, co przyczyniło się do jego popularności na rynku samochodowym lat 80-tych i 90-tych. Wielu właścicieli nostalgicznie wspomina prostotę konstrukcji i łatwość w utrzymaniu, co przekładało się na niskie koszty eksploatacji.

Mimo że obecni eksperci motoryzacji zwracają uwagę na fakt, że Ford Escort III nie oferował zaawansowanych technologicznie rozwiązań, podkreślają jego znaczenie jako samochodu, który zrewolucjonizował rynek kompaktowych pojazdów. Wskazują również na dobrą dynamikę i przyjemność z jazdy, zwłaszcza w wersjach z mocniejszymi silnikami.

Mimo upływu lat od zakończenia produkcji, opinie o Ford Escort III wciąż są pozytywne ze względu na jego kultowy status. Właściciele i entuzjaści klasyków cenią sobie w tym modelu charakterystyczny design lat 80-tych oraz fakt, że wiele egzemplarzy nadal jest w dobrym stanie technicznym i zapewnia radość z jazdy.

CZYTAJ DALEJ  BMW Serii 6 - dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Podsumowanie

Ford Escort III to bez wątpienia model, który zapisuje się złotymi zgłoskami w historii motoryzacji. Jego unikalne połączenie ekonomii, funkcjonalności i niezawodności nadal przyciąga uwagę miłośników czterech kółek. Zachęcamy do dalszego zgłębiania fascynującego świata klasycznych aut, gdzie każdy detal i każda historia ma swoje niepowtarzalne znaczenie. Czy to z perspektywy kolekcjonera, fana lat 80-tych czy entuzjasty motoryzacji, Ford Escort III oferuje wiele tematów do odkrycia. Zajrzyj do galerii, przeczytaj opinie właścicieli i pozwól sobie na chwilę nostalgii z tym kultowym modelem. Kto wie, może to początek Twojej przygody z klasykami?