Peugeot 4008 – dane techniczne, wymiary, silniki, spalanie, pojemność, ceny, opinie

Dzięki wyróżniającej się sylwetce oraz osiągom oferowanym przez napęd 4×4, Peugeot 4008 odpowiada oczekiwaniom wymagających klientów zainteresowanych segmentem samochodów użytkowo-terenowych, który cieszy się coraz większą popularnością.


Peugeot 4008 jest pojazdem idealnie wpisującym się w zmiany zachodzące na rynkach międzynarodowych, odpowiada bowiem w pełni ich wymogom, reprezentując jednocześnie globalne ambicje marki.
Model 4008 zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas przyszłorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpoczęto wiosną 2012 roku, w pierwszej kolejności na rynkach pozaeuropejskich.


Wraz z nowym modelem SUV z napędem 4×4, Peugeot uzupełnia swoją ofertę pojazdów dostosowanych do potrzeb klientów zainteresowanych pojazdami użytkowo-terenowymi. 4008 będzie kierowany zarówno do klientów już posiadających samochód terenowy, jak i tych, którzy poszukują alternatywy dla sedana lub minivana w postaci samochodu bardziej „rekreacyjnego”.


W Europie model ten przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, które cenią sobie solidną, dynamiczną sylwetkę oraz wymiary gwarantujące funkcjonalność, a którym jednocześnie zależy na niskim zużyciu paliwa.

Nowe kody stylistyczne są w nim wyraźnie zaznaczone, między innymi dzięki płynnym kształtom kraty wlotu powietrza, agresywnej linii reflektorów, a także świetlnej „sygnaturze” w postaci diodowych świateł dziennych z przodu oraz przypominających pazury lamp tylnych.
Odważny charakter pojazdu podkreślają: pionowy wzór kraty wlotu powietrza, osłony dolnej części nadwozia oraz mocno poszerzone błotniki, osłaniające znacznych rozmiarów koła.


Charakterystyczne przetłoczenia pokrywy silnika oraz boczna linia, która biegnie wzdłuż nadwozia aż do błotników tylnych, przecinając niejako tylne światła, podkreślają solidną i zarazem dynamiczną sylwetkę 4008.


Najdrobniejsze szczegóły, starannie dopracowane przez ekipę stylistów, nadają 4008 elegancji odpowiadającej pozycji tego modelu w gamie Peugeot. Atrakcyjny wygląd nadwozia uwydatniają liczne elementy chromowane. Z kolei eleganckie wnętrze pojazdu zwraca uwagę dzięki wysokiej jakości materiałom o delikatnej fakturze, które pokrywają między innymi deskę rozdzielczą i obudowę zestawu wskaźników. Dopełnieniem jest lakierowany na czarno panel konsoli środkowej.


Panoramiczny, szklany dach w ciągu dnia zapewnia jasne, naturalne światło we wnętrzu, natomiast po zapadnięciu zmroku oferuje pasażerom dyskretne oświetlenie dzięki diodowym lampom zamontowanym po bokach.


Dzięki charakterystycznemu, solidnemu i unikalnemu stylowi, model 4008 doskonale wpisuje się w świat kompaktowych SUV-ów. Jego osiągi oraz wyposażenie, takie jak system otwierania i rozruchu bez kluczyka, 18-calowe aluminiowe felgi, system nawigacji z ekranem dotykowym, czy kamera cofania, są odzwierciedleniem nowoczesnej i wyrazistej wizji samochodu terenowego.


Długość płyty podłogowej 4008, wywodzącej się z modelu 4007, została zredukowana poprzez skrócenie zwisów przedniego i tylnego (w sumie -30 cm). Zdecydowano jednak o zachowaniu dużego rozstawu osi oraz kół, by zapewnić przestronność zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach.

Powyższe cechy, jak i zewnętrzne wymiary nadwozia: długość 4,34 m, szerokość 1,80 m, wysokość 1,63 m, czynią model 4008 wyjątkowo wszechstronnym. Jego zwarta budowa, będąca gwarancją zwrotności, oraz przestronność czynią z niego pojazd przystosowany do codziennego użytku, zarówno w mieście, jak i na bezdrożach, na przykład podczas wakacyjnych wyjazdów.


W wersji z napędem na 4 koła, kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: napęd na dwa koła (2WD), napęd na cztery koła (4WD) oraz blokada napędu na 4 koła (LOCK). W obu trybach z napędem na cztery koła (4WD i LOCK) rozdział momentu obrotowego, przekazywanego na przednią i tylną oś, jest sterowany elektronicznie. W trybie LOCK napęd na cztery koła jest stały, przy czym większy moment dostarczany jest na koła tylne.


Peugeot 4008 dostępny w czterech wersjach silnikowych:


Benzynowy:
1,6 l 85 kW (116 KM) / 152 Nm, 5-biegowa, manualna skrzynia biegów
2,0 l 113 kW (150 KM) / 198 Nm, 5-biegowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów

Diesel HDi:
1,6 l HDi FAP 82 kW (112 KM) / 270-280 Nm (overboost), 6-biegowa, manualna skrzynia biegów
1,8 l HDi FAP 110 kW (150 KM) / 300 Nm, 6-biegowa, manualna skrzynia biegów

W Europie model 4008 jest dostępny z dwoma silnikami – wysokoprężnymi HDi. Na innych rynkach oferowany jest z jednostkami odpowiadającymi lokalnym potrzebom.


Dzięki silnikowi benzynowemu o pojemności 1,6 l oraz jednostkom wysokoprężnym HDi, model 4008 charakteryzuje się jednymi z najlepszych parametrów w zakresie ochrony środowiska, w pełni zasługując na miano nowoczesnego kompaktowego SUV-a.

źródło: Peugeot