X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Podczas zderzenia bocznego ochronę pasażerów stanowią boczne poduszki powietrzne montowane seryjnie w fotelach przednich (na życzenie także w siedzeniach tylnych) oraz system kurtyn ochrony głowy - sideguard. Przykrywa on prawie całą powierzchnię szyb bocznych. Błyskawiczne napełnienie przez hybrydowy generator gazu i długotrwałe utrzymywanie wytworzonego ciśnienia w kurtynach, gwarantują wystarczający potencjał bezpieczeństwa również podczas kolizji wtórnych.

Audi A6 allroad quattro jest również znakomicie chronione przed skutkami kolizji spowodowanych najechaniem na tył. Samochód zachowuje przestrzeń przeżycia podczas uderzenia odkształcalnej przeszkody z 70 procentowym pokryciem, do prędkości 80 km/h. Również zbiornik paliwa pozostaje podczas tego testu poza strefą deformacji, ponieważ struktura tylnej części karoserii, dzięki jej wielkogabarytowym profilom wzmacniającym, przejmuje energię zderzenia.

Aerodynamika
Bardziej przestronne wnętrze i szerszy rozstaw kół: nowe Audi A6 allroad quattro jest wyraźnie większe w porównaniu z poprzednikiem. Przyrost szerokości oznacza większą powierzchnię czołową - co przed inżynierami od aerodynamiki stawia zadanie kompensacji tej niekorzystnej cechy, przez wyjątkowo staranne ukształtowanie poszycia zewnętrznego. Dowodem skutecznej realizacji tego zadania w nowym Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI jest współczynnik Cw o wartości 0,33. W nowym modelu lekko poprawiony został iloczyn współczynnika oporu powietrza Cw
i powierzchni czołowej.

Ważny aspekt aerodynamiki samochodu stanowią okładziny podpodłogowe. Przednia przeciwnajazdowa płyta ochronna oraz osłony przedziału silnikowego i skrzyni biegów zapewniają pozbawiony zawirowań przepływ powietrza w kierunku środkowej części podłogi. Spoilery kół redukują straty przepływu w obszarze kół przednich. Pokrywy o dużej powierzchni kierują powietrze wzdłuż tunelu skrzyni biegów do strefy kół tylnych, gdzie jest ono kanalizowane przez tylną osłonę i odprowadzane za samochód.

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na dynamikę i stabilność jazdy jest mała siła nośna osi tylnej. Specjaliści od aerodynamiki Audi opracowali specjalny profil zintegrowany z górną krawędzią klapy bagażnika, który elegancko wkomponowuje się w stylizację tylnej części nadwozia.

Redukuje ona znacznie siłę nośną, która działa na oś tylną podczas jazdy z prędkością autostradową.

Przy wyższych prędkościach jazdy dominującym komponentem całego spektrum hałasów staje się odgłos opływającego powietrza. W nowym A6 allroad quattro akustycy Audi skutecznie wytłumili zakres częstotliwości od 1.000 do 8.000 herców, ponieważ w tym zakresie ucho ludzkie odbiera szum jako szczególnie przeszkadzający hałas.

Drzwi zostały wyposażone w potrójny system uszczelnień, aby efektywnie izolować wszystkie otwory przenikania dźwięku. Wyłączone wycieraczki szyb są głęboko opuszczone, tak by nie wytwarzały żadnych odgłosów związanych z opływem wiatru. Również podczas działania wyróżniają się dużą cichobieżnością – uzyskaną dzięki nowej technologii płaskich wycieraczek z ich inteligentnym prowadzeniem oraz piórom wyposażonym w zintegrowany spoiler.

Permanentne bezpieczeństwo: światła skrętu i światła do jazdy dziennej
Pod przezroczystą szybą przednich reflektorów A6 allroad quattro mogą znaleźć się, na życzenie, światła reprezentujące najnowszy stan techniki: firma Audi połączyła technologię Xenon plus z dynamicznymi światłami skrętu adaptive light i światłami do jazdy dziennej.

Także nowe A6 allroad quattro posiada reflektory w typowej dla Audi optyce tubowej.
Tuby świateł drogowych i świateł mijania, dzięki antracytowej barwie przysłon, wydają się być niemal swobodnie zawieszone w przestrzeni; nadają one wyglądowi przedniej części nadwozia indywidualny, wysoce techniczny akcent. Układ oczyszczania reflektorów i reflektory przeciwmgłowe stanowią wyposażenie seryjne we wszystkich wariantach modelu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »