X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Dostępna jako opcja odwracalna mata wykonana jest z jednej strony z wysokiej jakości weluru w kolorze wnętrza samochodu; po jej odwróceniu gumowana, łatwa do pielęgnacji powierzchnia chroni podłogę bagażnika. Matę tę uzupełnia folia ochronna, którą można przełożyć przez zderzak, który w ten sposób jest chroniony przed uszkodzeniem podczas załadunku. Można też usiąść po długiej wędrówce na czystej folii wyłożonej na zderzak aby zmienić buty.

Kolejną interesującą nowością dla osób uprawiających sporty zimowe jest wyjmowany worek na narty lub deskę snowbordową. Mokry sprzęt sportowy można włożyć do torby poza samochodem, a następnie wsunąć suchą torbę do samochodu.

Seryjnie tylna klapa jest odblokowywana elektrycznie. Na życzenie dostępny jest także system hydrauliczny. W takim przypadku klapa zamyka się po wciśnięciu przycisku na listwie klapy, a otwiera przyciskiem w drzwiach kierowcy lub w pilocie. Żądany kąt otwarcia można ustawiać bezstopniowo.

Dzięki wykonanemu z aluminium relingowi dachowemu z eleganckimi podwójnymi poprzeczkami możliwe jest realizowanie wielu zadań transportowych – można przewozić rowery, narty lub boksy bagażowe. Dopuszczalne obciążenie dachu wynosi 100 kg.

Dopuszczalna masa holowanej przyczepy z hamulcami jest również bardzo duża i wynosi – w zależności od silnika – do 2,1 tony.

Karoseria
Audi A6 allroad quattro może się pochwalić reprezentacyjnymi wymiarami, chociaż są one mniejsze niż w Audi Q7 - modelu klasy SUV. Jego długość wynosi 4.934 milimetry, szerokość 1.862 mm, a wysokość, zależnie od ustawienia seryjnego zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension, od 1.459 do 1.519 mm.

W porównaniu do swego poprzednika nowy model Audi znacznie urósł - jest o 124 mm dłuższy i o 10 mm szerszy. Audi A6 allroad quattro jest oferowane wyłącznie z nadwoziem typu Avant.

Zwiększona o ponad 34 procent sztywność skrętna jest dowodem kompetencji i konsekwentnych prac konstrukcyjnych inżynierów Audi. Rezultat dalszego zwiększenia sztywności daje się zauważyć zarówno w poprawie dynamicznych właściwości jezdnych, jak i komfortu drgań. Zredukowane do minimum amplitudy drgań stanowią fizyczną podstawę uzyskania znakomitej akustyki wnętrza nowego A6 allroad quattro.

Konstrukcja lekka: wyższa szkoła obróbki blachy
Dzięki konsekwentnemu zastosowaniu blach stalowych o podwyższonej i wysokiej wytrzymałości konstruktorom Audi udało się wzmocnić te komponenty struktury, które muszą zagwarantować największą sztywność. Użycie lekkich elementów aluminiowych – blach i profili wyciskanych – pozwoliło im równocześnie skutecznie zmniejszyć ciężar nadwozia. Audi A6 allroad quattro 3.2 FSI waży zaledwie 1.760 kilogramów.

Idealnym materiałem do wykonania pokrywy przedziału silnikowego i przednich błotników – podobnie jak to już było w poprzednim modelu – okazały się blachy aluminiowe. Materiał ten znalazł również zastosowanie w strukturze karoserii, do wykonania elementów w małym stopniu obciążonych, jak na przykład przednia ściana rynny podszybia. Wyciskane profile aluminiowe, jako dodatkowe elementy progów bocznych, przyczyniają się do zwiększenia sztywności przedziału pasażerskiego podczas zderzenia.

Przednia część ramy dachu stanowi konstrukcję hybrydową, wykonaną z połączenia stali i aluminium.
W szczególnie mocno obciążonych obszarach – jak na przykład wsporniki poprzeczne kolumn prowadzących lub podłużnice przednie – zastosowano płyty blaszane o różnej grubości, tzw. „tailored blanks“. Blisko z nimi spokrewnione są „tailored rolled blanks“ - walcowane blachy o różnej grubości.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »