X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Bezpieczeństwo w wyposażeniu seryjnym: ESP nowej generacji
Wszystkie nowe Audi A6 allroad quattro są wyposażone w najnowszej generacji elektroniczny program stabilizacji toru jazdy, ESP 8 firmy Bosch. Obejmuje on system przeciwblokujący ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV i hydraulicznym asystentem hamowania. Regulacja przeciwpoślizgowa ASR i elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS wspólnie z regulatorem momentu żyroskopowego tworzą fundament bezpieczeństwa systemu ESP. Nowa jest również zintegrowana funkcja oczyszczania tarcz hamulcowych. Na mokrych drogach klocki hamulcowe są na krótko, z niewielką siłą, dosuwane do tarcz hamulcowych. Dzięki temu układ hamulcowy pozostaje suchy i w każdej chwili możliwe jest bezzwłoczne hamowanie.

Dzięki nowej regulacji ciśnienia możliwe jest jeszcze bardziej precyzyjne działanie stabilizujące udoskonalonego systemu ESP, szczególnie w przypadku wystąpienia podsterowności. W tak zwanym trybie „offroad”, który jest uaktywniany przez naciśnięcie przycisku ESP w kokpicie, system pozwala na większy poślizg podczas hamowania i dodawania gazu, kontrolując właściwości trakcyjne samochodu : stabilizująca ingerencja systemu następuje później – priorytet posiada napęd samochodu. Stanowi to istotny wkład do konceptu wszechstronności nowego A6 allroad quattro. Zachowując dynamiczne właściwości jezdne na szosie, A6 allroad quattro wykazuje również bardzo dobrą zdolność pokonywania terenu.

Technika ta predestynuje A6 allroad quattro do poruszania się poza twardymi jezdniami, podobnie jak permanentny napęd na cztery koła i adaptacyjna regulacja amortyzatorów, która uwzględnia specjalne właściwości drogi w nierównym terenie. Przydają się tam również duży prześwit oraz duże kąty natarcia i zejścia – wynoszą one odpowiednio 18,3 stopnia i 21,5 stopnia. A6 allroad quattro może pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 30 cm. Osłony z tyłu i z przodu pojazdu oraz boczne nakładki ochronne bardzo dobrze zabezpieczają przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniami kamieni.

Elektromechaniczny hamulec postojowy
Elektromechaniczny hamulec postojowy w nowym A6 allroad quattro, który jest obsługiwany za pomocą przycisku w konsoli środkowej, spełnia wszystkie zadania konwencjonalnego hamulca ręcznego. Oprócz tego oferuje on istotne korzyści w postaci „zintegrowanego asystenta podczas ruszania“, który ułatwia płynne ruszanie z miejsca na wzniesieniach. Na podstawie takich danych jak włączony bieg, położenie pedału przyspieszenia, obroty silnika i kąt pochylenia samochodu, sterownik systemu ustala idealną chwilę zwolnienia hamulca postojowego. W samochodach z manualną skrzynią biegów system dodatkowo uwzględnia pozycję pedału sprzęgła.

Elektromechaniczny hamulec postojowy spełnia oczywiście także wymaganą przepisami funkcję hamulca awaryjnego. Powyżej 8 km/h kierowca jest w stanie zatrzymać A6 allroad quattro przez zwykłe naciśnięcie przycisku. W czasie niewiele dłuższym od jednej sekundy system osiąga wartości opóźnienia równe 8 m/s2 - zdecydowanie większe niż w konwencjonalnym hamulcu ręcznym, ponieważ może on działać na wszystkie cztery koła.

Eleganckie i mocne: koła i opony
Już sześciocylindrowe wersje nowego A6 allroad quattro są standardowo wyposażone w eleganckie obręcze kół z metali lekkich 8J x 17 i wykonane w stylizacji 7-ramiennego wirnika, opony mają rozmiar 225 /55 R 17. Wersja 4.2 FSI porusza się nawet na kołach 18 -calowych z 10 -szprychowymi obręczami i oponami w rozmiarze 245 /45 R18 ; koła te są opcjonalnie dostępne także dla modeli sześciocylindrowych. Wszystkie wersje silnikowe mogą być na życzenie wyposażone w dwuczęściowe koła 18 -calowe, odlane w formie 5 - ramiennej (Aero-Design).

Opony w A6 allroad quattro dysponują generalnie o 22 milimetry większą średnicą niż w A6 Avant. Opcjonalnie dostępne są specjalne opony terenowe o rozmiarze 245 /45 R18 , które dzięki ich specjalnemu bieżnikowi zapewniają lepszą przyczepność na bezdrożach. Pozwalają one osiągnąć maksymalną prędkość jazdy 210 km/h. Oprócz terenowej rzeźby bieżnika opony posiadają większą odporność na przecięcia bieżnika i boku opony. Wraz z oponami terenowymi oferowana jest wzmocniona osłona pod silnikiem i skrzynią biegów.

Wszystkie samochody są seryjnie wyposażone w system mobilności opony - tire mobility system, a na życzenie może być zamówione koło zapasowe ze składaną oponą. Dodatkowo w cenniku znajduje się także opcjonalny system kontroli ciśnienia w oponach.

 

źródło: Audi

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »