X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

sprzedaż audi 2013

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2013-11-04
Strona główna -> Audi -> 50

Po trzech kwartałach roku 2013

koncern Audi może się pochwalić 10,1 procentową rentownością sprzedaży z działalności operacyjnej.

W pierwszych trzech kwartałach roku 2013, koncern Audi sprzedał łącznie 1 180 748 samochodów (w roku 2012: 1 097 507). Dzięki temu, zanotował przychód ze sprzedaży w wysokości 36 mld 965 mln euro (2012: 37 mld 667 mln) oraz zysk operacyjny 3 mld 743 mln euro (2012: 4 mld 197 mln). Koncern osiągnął rentowność sprzedaży z działalności operacyjnej na poziomie 10,1 procent (2012: 11,1 procent).

Axel Strotbek, członek zarządu ds. finansów i organizacji Audi AG tak komentuje wyniki: „Czynimy obecnie – a w latach następnych będziemy to kontynuować – duże nakłady i inwestycje po to, by Audi jeszcze lepiej prosperowało na całym świecie.“ Przedsiębiorstwo realizuje zrównoważoną strategię wzrostu, której cele mogą zostać osiągnięte tylko przy pomocy dużych nakładów na rzecz nowych produktów i technologii oraz zwiększania mocy produkcyjnych. Dlatego koncern Audi, na początku bieżącego roku, rozpoczął realizację największego w swojej historii programu inwestycji i do 2015 roku wydawać będzie na inwestycje rocznie średnio ponad 3,5 mld euro.

Po dziewięciu miesiącach roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał już 1 180 748 samochodów (2012: 1 097 507), co oznacza wzrost o 7,6 procent. Cztery ringi wypracowały przychody ze sprzedaży w wysokości 36 mld 965 mln euro (w roku 2012: 37 mld 667 mln). Pozytywny wpływ na wielkość sprzedaży miał przede wszystkim wysoki popyt na nowe modele rodziny A3 oraz jej dynamiczny wzrost w Azji i Ameryce Północnej. Równocześnie, na przychody wpływ miały także tendencje negatywne – zwłaszcza spadający popyt w krajach Europy Zachodniej zmagających się z kryzysem oraz sytuacja na rynku walut. Wpłynęły one na to, że przychody ze sprzedaży do końca września bieżącego roku były niższe o 1,9 procent od przychodów wypracowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Zysk operacyjny spadł co prawda do 3 mld 743 mln euro (2012: 4 mld 197 mln), ale stało się to kosztem zwiększonych nakładów na wdrażanie nowych produktów oraz technologii i na rozbudowę międzynarodowej sieci produkcyjnej. W czerwcu, w węgierskich zakładach Audi w Győr, rozpoczęto produkcję nowego Audi A3 Limousine. Po rozbudowie, dotychczasowa filia stała się kolejnym pełnowartościowym zakładem produkcyjnym Audi. Pod koniec tego roku, w chińskiej miejscowości Foshan, otwarta zostanie druga fabryka Audi w Państwie Środka. Ponadto, koncern przygotowuje się do produkcji A3 Limousine oraz Q3 w Brazylii oraz od podstaw buduje całkowicie nowy zakład w Meksyku.

Pomimo tak dużych przedsięwzięć, wskaźnik rentowności sprzedaży z działalności operacyjnej wynoszący po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 10,1 procent, nadal przewyższa planowany wskaźnik strategiczny, który wg. założeń ma się mieścić w przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.

Grupa Audi zanotowała w pierwszych trzech kwartałach 2013 zysk operacyjny: 4 mld 270 mln euro przed opodatkowaniem (2012: 4 mld 764 mln), osiągając w ten sposób rentowności sprzedaży przed opodatkowaniem na poziomie 11,6 procent (2012: 12,6 procent). Po odliczeniu podatków, wynik koncernu wynosi 3 mld 132 mln euro (2012: 3 mld 421 mln).

W trzecim kwartale bieżącego roku obrotowego, marka Audi sprzedała 400  281 samochodów (2012: 364 291 egzemplarzy). Koncern uzyskał w ten sposób przychody ze sprzedaży w wysokości 11 mld 731 mln euro (2012: 12 mld 645 mln). Zysk koncernu wyniósł 1 mld 100 mln euro (2012: 1 mld 325 mln). Rentowność sprzedaży osiągnęła poziom 9,4 procent (2012: 10,5 procent).

Koncern Audi AG planuje zwiększenie sprzedaży w całym roku 2013 do liczby ponad 1,5 miliona samochodów. Przychody ze sprzedaży mają nieznacznie przekroczyć poziom z roku ubiegłego. Mimo zwiększonych nakładów na rozbudowę sieci produkcyjnej oraz na nowe produkty i technologie, przede wszystkim pozwalające spełnić zaostrzające się na całym świecie regulacje w zakresie emisji dwutlenku węgla, producent liczy, że w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie zysk operacyjny w górnych granicach zakładanego przedziału strategicznego, tj. w granicach od ośmiu do dziesięciu procent.

 

źródło: Audi

Komentarze