X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C7 dane techniczne, wymiary

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C7 (2012-dziś)

 



Audi A6 Allroad C7 (2012-dziś)

Trzecia generacja A6 allroad quattro kontynuuje najlepsze tradycje modeli z lat 2000 i 2006, rozwijając jednocześnie swoje możliwości. Nowe A6 allroad quattro, bazujące na modelu A6 Avant, pozwala cieszyć się jazdą po bezdrożach, oferując przy tym najwyższy komfort i innowacyjne rozwiązania techniczne. Co więcej, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe A6 allroad quattro zużywa nawet o 20 procent mniej paliwa.

A6 allroad quattro różni się od A6 Avant m.in. szerszymi błotnikami, prześwitem większym o 6 cm oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Rozwiązania te podkreślają terenowe zacięcie samochodu. Przód pojazdu, to charakterystyczna dla Audi, potężna osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi, chromowanymi listwami. Dwie nieco spłaszczone rury wydechowe, których końcówki wkomponowano w aluminiową osłonę tylnego zderzaka oraz wzmocnione relingi dachowe dopełniają nowoczesny i offroadowy wygląd samochodu.

Karoseria
Nowe A6 allroad quattro ma 4.940 milimetrów długości, 1.898 milimetrów szerokości i 1.474 milimetry wysokości. Od swojego poprzednika jest dłuższe o sześć milimetrów, szersze o 36 milimetrów i wyższe o 13 milimetrów. Odległość pomiędzy osiami samochodu zwiększyła się o 72 milimetry, a zwis przedni jest krótszy o 77 milimetrów.

Karoseria została wykonana jako konstrukcja ultra lekka – w 20 procentach składa się z aluminium. Marka z czterema pierścieniami od dawna przoduje w wykorzystaniu tego materiału w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu tej technologii nadwozie waży o około 15 procent mniej niż porównywalna konstrukcja wykonana w całości ze stali.

Belka poprzeczna w komorze silnika oraz wsporniki poprzeczne za zderzakami przednim i tylnym wykonane są z profili aluminiowych. Dodatkowo przednie gniazda mocowania amortyzatorów są również odlane z aluminium o wysokiej integralności. Poprzedni model potrzebował w tym miejscu dziesięć elementów z blachy stalowej, które były o 10,9 kilograma cięższe. Również integralny wspornik za tablicą rozdzielczą, tylna półka podszybia, belka poprzeczna bagażnika, przednie błotniki, drzwi, maska silnika i pokrywa bagażnika zostały wykonane z blachy aluminiowej.

Idea konstrukcji ultra-lekkiej w przypadku Audi oznacza wykorzystanie właściwego materiału we właściwym miejscu dla zapewnienia optymalnej funkcji. Dlatego obok wielu komponentów aluminiowych, w elementach karoserii A6 allroad quattro znaleźć można najnowocześniejszą stal różnych klas. Przede wszystkim stal hartowaną podczas kształtowania na prasie – ekstremalnie duży skok temperatury podczas formowania, zapewnia jej wyjątkowo dużą wytrzymałość. Elementy wykonane z takiego rodzaju stali posiadają relatywnie cienkie ścianki i są odpowiednio lekkie.

Stal hartowana podczas formowania na prasie została zastosowana w słupkach B, w połączeniu przedniej części nadwozia z przedziałem pasażerskim oraz w słupkach A. Wykorzystano ją także w konstrukcji łuku dachowego, tunelu środkowego, w progach bocznych, w połączeniu progów z tylną częścią samochodu oraz w podłodze pojazdu. Ponadto Audi w wielu miejscach stosuje tak zwane tailored blanks - blachy o różnej grubości w obrębie jednego elementu konstrukcji.

« < 1 2 3 4 5 6 > »