X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Plany rozwojowe Audi w Polsce na rok 2014

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2014-01-29
Strona główna -> Audi -> 50

Plany rozwojowe Audi w Polsce na rok 2014

Przewiduje się, że bieżący rok będzie dla motoryzacji czasem intensywnego rozwoju

po kilku latach niepewności i stagnacji spowodowanych światowym kryzysem ekonomicznym. Wpisując się w ten trend, Audi planuje na rok 2014 zwiększenie sprzedaży swoich samochodów na polskim rynku, prezentację nowości modelowych oraz dalszą poprawę wyników jakościowych sprzedaży i obsługi posprzedażowej.

Ubiegły rok zakończył się dla Audi dobrymi wynikami sprzedaży, co pozwala na stawianie śmiałych prognoz na najbliższych dwanaście miesięcy. Rok 2013 zamknął się wynikiem 5574 (2012: 5111) zarejestrowanych w Polsce samochodów. To o 9,1 procent lepszy rezultat niż w roku 2012, dający marce Audi 1,93 procent udziałów w polskim rynku motoryzacyjnym. Na rok 2014 planuje się dalsze zwiększanie sprzedaży w Polsce oraz systematyczne powiększanie udziałów rynkowych.

„Oprócz stałego zwiększania wolumenu sprzedaży będziemy doskonalić jej jakość, a także zwrócimy jeszcze większą uwagę na obsługę posprzedażową” – mówi Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Naszą ambicją jest również rozbudowa sieci sprzedaży”.

W tej chwili zorganizowane struktury sprzedażowe Audi w Polsce liczą 36 salonów i punktów serwisowych. 23 z nich to salony sprzedaży wraz z serwisami (22 zbudowane wg. koncepcji stylistycznej „Hangar”, jeden wg. koncepcji „Audi Terminal”), a 13 to autoryzowane punkty serwisowe.

„W najbliższych latach będą powstawały kolejne terminale” – zaznacza Michał Bowsza. „Dużą wagę przykładamy również do dalszego rozwoju programu Audi Exclusive w zakładach dealerskich” – dodaje.

Audi Exclusive to pogram przygotowany przez quattro GmbH, spółkę – córkę Audi AG, dający daleko posuniętą możliwość indywidualizacji swojego pojazdu. Klient decydujący się na takie rozwiązanie zapraszany jest do wydzielonego stoiska, gdzie może wybierać dodatkowe pakiety stylistyczne i indywidualizujące wygląd samochodu. Ekspozycje Audi Exclusive, służące klientom zapoznaniu się z wszystkimi możliwościami tego programu, dostępne są w tej chwili w 10 polskich salonach. W 2014 roku planowane jest uruchomienie kilku kolejnych takich wydzielonych stref.

W trakcie dwunastu miesięcy Audi planuje dalsze zwiększanie sprzedaży. Do osiągnięcia tego celu przyczynią się z pewnością nowe modele. Swoją polską premierę w tym roku będą miały m.in. sportowa wersja najmniejszego kompaktu Audi – model S1, sportowa, luksusowa limuzyna – Audi S8, flagowe A8 W12, nowe Audi TT, odświeżone modele A6 i A7 (S7 i RS7) oraz kolejne wersje modelowe z rodziny A3: A3 Cabriolet i sportowe S3 Limousine oraz S3 Cabriolet.

Ponadto, zgodnie z przyjazną środowisku strategią koncernu, w najbliższym roku zadebiutuje w Polsce Audi A3 e-tron o napędzie hybrydowym, dającym możliwość ładowania akumulatorów wprost z sieci elektrycznej. Audi A3 e-tron zapowiada nadejście nowej generacji pojazdów hybrydowych. Elektryfikacja napędu, głównie przy pomocy rozwiązań typu plug-in, odgrywa decydującą rolę w strategii czterech ringów, dlatego na kolejne lata zapowiadane są następne modele Audi wyposażone w takiego rodzaju jednostki napędowe.

Nadchodzących dwanaście miesięcy będzie przebiegać pod znakiem dalszego umacniania na polskim rynku pozycji napędu na cztery koła quattro. Dla Audi, quattro to coś więcej niż rozwiązanie techniczne – to filozofia. Od roku 1980, kiedy rozpoczęto seryjną produkcję aut wyposażonych w taki układ, pojęcie to jest symbolem bezpiecznej i sportowej jazdy, wysokich kompetencji technicznych i dynamicznego stylu życia. Samochody z tym napędem to sztandarowa cecha oferty Audi. W roku 2013, z taśm produkcyjnych zjechał pięciomilionowy model quattro. Dzięki temu, cztery ringi mają na swoim koncie więcej sprzedanych pojazdów z napędem na cztery koła niż jakakolwiek inna marka premium. Audi oferuje zdecydowanie najszerszą w segmencie premium paletę takich pojazdów. Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro. We niemal wszystkich innych, Audi oferuje go opcjonalnie. Jeśli uwzględnić dostępne obecnie typy karoserii, silniki i skrzynie biegów, to otrzymamy ofertę ponad 140 różnych wariantów wyposażonych w taki napęd. Polscy klienci coraz częściej wybierają auta typu quattro, decydując się również na najmocniejsze, sportowe wersje poszczególnych modeli – S i RS.

 

źródło: Audi

Komentarze