X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Sprzedaż Audi w pierwszym półroczu 2012

4,40 zł
4,75 zł
4,19 zł
1,92 zł
2012-07-10
Strona główna -> Audi -> Q3

Sprzedaż Audi w pierwszym półroczu 2012

Wzrosła o 12,3 procent.

Nowy rekord Audi: W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, Audi AG sprzedało na całym świecie ponad 733 000 aut, 12,3 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2011. Tylko w czerwcu, ok. 133 050 klientów zdecydowało się na zakup samochodu marki Audi. To o 13,1 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2011 r. Wzrost sprzedaży o 14,6 procent w minionym miesiącu, wskazuje na utrzymujący się w Niemczech pozytywny trend. Wyraźnie, bo o dwucyfrową wartość (+20,4%), wzrosła sprzedaż Audi na rynku chińskim. W Stanach Zjednoczonych, Audi AG zamknęło pierwsze półrocze najlepszym miesiącem od początku swojej obecności na tamtejszym rynku, notując w czerwcu wzrost sprzedaży o 26,0 procent.

„Mimo odczuwalnych negatywnych tendencji na rynkach południowoeuropejskich, na których nasza marka zresztą ma lepsze wyniki niż konkurencja, sprzedaż Audi pnie się w górę we wszystkich regionach świata. Oznacza to, że konsekwentnie kontynuujemy kurs na osiągnięcie do końca bieżącego roku sprzedaży rzędu 1,4 mln aut “, powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG. Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży dodał: „Również w drugim półroczu, w którym sprzedaż jest jak pokazuje doświadczenie niższa, chcemy kontynuować kurs zwyżkowy. Przyczynią się do tego nowe modele: Audi Q5 i ważne zwłaszcza dla rynku europejskiego nowe Audi A3.“

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 2,8 procent i wyniosła 393 350 sprzedanych pojazdów. Dzięki temu, marka powiększyła swoją przewagę i w Europie nadal jest wiodącym producentem samochodów segmentu Premium. Także długoterminowe porównanie z wynikami całego rynku motoryzacyjnego w Europie wypada korzystnie dla Audi. Podczas gdy na rynkach zachodnioeuropejskich sprzedaż marek osobowych spadła do poziomu z roku 1994, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami wzrosła od tego czasu ponad dwukrotnie. Dzięki temu, udział Audi w rynku zachodnioeuropejskim osiągnął w pierwszym półroczu 2012 rekordową wielkość ok. 5,7 procent.

Do wzrostu w minionych miesiącach przyczyniło się przede wszystkim Audi Q3 oraz nowe Audi A6. Sprzedaż wersji Avant, szczególnie popularnej w Europie, przewyższyła o 63 procent sprzedaż poprzedniego modelu, zanotowaną w pierwszym półroczu 2011.

Najlepsze wyniki w Europie Zachodniej, Audi zanotowało na rynku niemieckim. Sprzedaż wzrosła tu o 7,3 procent, do poziomu 134 173 egzemplarzy. Głównym czynnikiem wzrostu była sprzedaż Audi A1 Sportback i oferta producenta skierowana pod adresem klientów flotowych. W Wielkiej Brytanii, swoim drugim co do wielkości europejskim rynku zbytu, marka Audi również zanotowała wyraźny wzrost – rzędu 4,5 procent. Ponadto duży wzrost popytu na samochody koncernu z Ingolstadt zanotowano na przykład w Holandii, gdzie do rąk klientów oddano 13 026 aut (+30,4%), w Austrii (+11,8%, 10 828 sprzedanych egzemplarzy) i w Szwajcarii (+6,5%, 9 125 sprzedanych aut). We Francji wskaźniki sprzedaży osiągnęły poziom z porównywalnego okresu w roku ubiegłym (+0,4%), dzięki czemu Audi umocniło swą czołową pozycję w segmencie aut luksusowych. Także we Włoszech i w Hiszpanii statystyki nowo zarejestrowanych pojazdów świadczą o stabilniejszej sprzedaży samochodów marki Audi. Mimo to, sprzedaż na tych rynkach spadła odpowiednio – o 18,7 i 9,9 procent. Natomiast sprzedaż w całym regionie Europy Wschodniej, w minionych miesiącach stała się dla Audi istotnym motorem wzrostu. Przede wszystkim w Rosji, gdzie odnotowano wzrost o 40,9 procent, co dało 16 563 sprzedanych aut.

« < 1 2 > »

Komentarze