X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Redukcja skoku tłoka o 8,3 milimetra do wartości 83,1 milimetra oraz nie zmieniona średnica cylindrów dają całkowitą pojemność skokową 2.698 cm3. Głównymi parametrami operacyjnymi tego silnika są moc 132 kW /180 KM od 3.300 do 4.250 1/min i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm. Jest on osiągany już przy 1.400 1/min i pozostaje na tym wysokim poziomie aż do 3.300 1/min – dla kierowcy oznacza to imponującą siłę napędową praktycznie w każdej sytuacji. Inną mocną stroną silnika 2.7 TDI jest jego cichobieżność.

9,3 sekundy, podczas których 2,7 litrowy diesel wykonuje sprint do 100 km/h, świadczy o jego dynamice, a zużycie paliwa zaledwie 8,7 litra na 100 km dowodzi jego wysokiej sprawności. Audi A6 allroad quattro jest w tym przypadku wyposażone w komfortową 6-stopniową przekładnię tiptronic.

Najwyższa precyzja: skrzynie biegów
W modelach z manualną skrzynią biegów – w 3.2 FSI i 3.0 TDI - zastosowano generację ML. Skrót stanowiący jednocześnie nazwę oznacza ręczną skrzynię biegów, montowaną wzdłużnie (z niem.: „Manuell/Langseinbau”).

Te sportowe, ciasno zestopniowane skrzynie przekładniowe oferują najwyższy komfort przełączania biegów za pomocą krótkich i jednoznacznie zdefiniowanych ruchów dźwigni zamiany biegów. Dzięki specjalnemu łożyskowaniu widełek włączających, dźwignia biegów jest skutecznie odizolowana od drgań układu przeniesienia mocy. Zredukowanie, za pomocą różnorodnych zabiegów, tarcia wewnętrznego pozwoliło na zwiększenie sprawności.

Do wszystkich silników Audi A6 allroad quattro oferowana jest 6-stopniowa przekładnia automatyczna tiptronic, w 2.7 TDI i 4.2 V8 FSI stanowi wyposażenie seryjne. Skrzynia ta umożliwia zamianę potencjału mocy silników na doskonałą dynamikę jazdy, połączoną ze znakomitym komfortem obsługi. W porównaniu z poprzednikiem wyposażonym w pięć biegów, nowy 6-stopniowy tiptronic jest o 8 kilogramów lżejszy – jego ciężar całkowity wynosi zaledwie 120 kilogramów.

Rozpiętość przełożeń została zwiększona w porównaniu z 5-stopniową przekładnią automatyczną o 22 procent. Oznacza to znacznie lepszą zdolność przyspieszania na niższych biegach i wyraźne obniżenie obrotów silnika w górnym zakresie prędkości jazdy – w rezultacie zmniejsza się wówczas zarówno poziomu hałasu, jak i konsumpcja paliwa.

Sterowanie pracą przekładni tiptronic odbywa się za pomocą dynamicznego programu zmiany biegów – DSP. Duża szybkość zmiany przełożeń i dynamiczna strategia przełączania wprowadzają akcenty sportowe; redukcja biegów odbywa się z wykorzystaniem tzw. „międzygazu”, dodawanego automatycznie przez system sterowania silnikiem. Zarówno w programie D jak i w programie sportowym S, elektronika reaguje na parametry wejściowe, takie jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne oraz zmiana położenia pedału przyspieszenia. Na tej podstawie zapobiega niepożądanemu przełączaniu na wyższy bieg podczas pokonywania zakrętów.

Permanentna przewaga: napęd quattro
Permanentny napęd na cztery koła quattro, w który są standardowo wyposażone wszystkie A6 allroad quattro, jest technologią, która od ponad 25 lat gwarantuje Audi zdecydowaną przewagę dzięki technice. Napęd quattro odpowiada za wzorową trakcję i prowadzenie boczne; stanowi podstawę do dynamicznego prowadzenia samochodu i nadzwyczajnej stabilności toru jazdy w każdych warunkach atmosferycznych.

Również w nowym A6 allroad quattro rozdział napędu na cztery koła odbywa się przez samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy. Mechanizm różnicowy pracuje czysto mechanicznie i dzięki temu w pełni bezzwłocznie. Działanie blokujące przekładni następuje tylko podczas przekazywania siły napędowej, podczas hamowania i jazdy na zakrętach przekładnia zezwala na różne obroty osi. W normalnych warunkach jazdy siła napędowa jest rozdzielana na obie osie w proporcji po 50 procent, a w razie potrzeby na jedną oś może zostać skierowanych nawet 75 procent momentu napędowego.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »