X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Silnik V8 posiada dwustopniowy, przełączalny kolektor ssący z magnezu. Dwie pompy wysokiego ciśnienia, napędzane przez wałki rozrządu zaworów ssących, tłoczą paliwo do dwóch połączonych ze sobą zasobników ciśnienia („rails”) ze stali szlachetnej. Stamtąd paliwo jest dostarczane za pomocą wtryskiwaczy bezpośrednio do komór spalania. Całością wydarzeń zarządza sterownik firmy Bosch - Motronic MED 9.1.1, który jest jednym z najnowocześniejszych systemów sterujących pracą silnika na świecie.

Bezkonkurencyjny potencjał mocy V8 FSI pozwala nowemu Audi A6 allroad quattro uzyskiwać osiągi samochodu sportowego. Sprint od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,3 sekundy, a maksymalna prędkość jazdy - ograniczona elektronicznie - wynosi 250 km/h. Ten niezwykle efektywny silnik V8 FSI jest oferowany wyłącznie z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic.

Dzięki technice FSI zużycie paliwa wynosi tylko 11,2 litra benzyny na 100 km. Silnik V8 z technologią FSI spełnia oczywiście normę emisji spalin Euro 4. W układzie wydechowym znajdują się po dwa katalizatory stopniowe, umieszczone blisko silnika i zintegrowane z kolektorem wydechowym danego rządu cylindrów w jeden zwarty moduł. Kolektory wydechowe posiadają izolujący płaszcz powietrzny między blaszanymi ściankami, aby katalizatory w bardzo krótkim czasie uzyskiwały odpowiednią temperaturę pracy i oczyszczanie spalin rozpoczynało się jak najszybciej po rozruchu silnika.

Zwarty i lekki: 3.2 FSI
3.2 FSI również posiada cechy najnowocześniejszego silnika benzynowego i tak jak jego większy brat, został opracowany pod kątem uzyskania niewielkich gabarytów. Zaledwie 360 milimetrów długości i 430 milimetrów szerokości oraz mały ciężar aluminiowego agregatu wynoszący jedynie 169,5 kilogramów, oznaczają duże korzyści dla dynamiki jazdy. Średnica 84,5 mm oraz skok tłoka 92,8 mm – dokładnie takie same jak w V8 FSI - składają się na całkowitą pojemność skokową równą 3.123 cm3.

Dopracowany w szczegółach układ wydechowy wydaje typowy dla silników sześciocylindrowych, wyraźnie sportowy, lecz w żadnym razie nie natarczywy dźwięk, który pozwala w sposób zmysłowy doświadczyć nadzwyczajnej jakości silnika. Sześciocylindrowa jednostka napędowa reaguje spontanicznie na pedał przyspieszenia i z wielką łatwością przechodzi na wysokie obroty – dopiero przy 7.200 1/min następuje ich ograniczenie.

Swoją moc maksymalną wynoszącą 188 kW (255 KM) silnik 3.2 FSI osiąga przy 6.500 1/min; maksymalny moment obrotowy o wartości 330 Nm jest do dyspozycji już przy 3.250 1/min. Z ponad 90 procent maksymalnego momentu obrotowego można korzystać w szerokim zakresie obrotów od 2.400 do 5.500 1/min - wyjątkowa charakterystyka dla silników wolnossących V6.

A6 allroad quattro 3.2 FSI w wersji z 6-biegową manualną skrzynią przekładniową przyspiesza do prędkości 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 242 km/h. Średnie zużycie 11,0 litrów benzyny /100 km jest kolejnym dowodem wyjątkowej wydajności technologii FSI.
Dla wersji z 6-stopniową skrzynią automatyczną tiptronic odpowiednie wartości wynoszą: 7,7 sekundy, 240 km/h i również 11,0 litrów na 100 km.

TDI: high-tech diesel
W ofercie nowego A6 allroad quattro znajdują się dwa silniki wysokoprężne V6 o pojemności skokowej 3,0 i 2,7 litra, które miały swój debiut w modelu Audi A6. Również czterozaworowe diesle należą do nowej rodziny silników widlastych. Posiadają one łańcuchowy napęd wałków rozrządu i pompy oleju oraz wyróżniają się wyjątkowo zwartymi wymiarami. Długość silnika wynosi tylko 444 milimetry, a ciężar 3.0 TDI jedynie 219 kilogramów – V6 3.0 TDI jest jednym z najlżejszych silników wysokoprężnych w swojej klasie. Duży udział mają w tym bloki cylindrów wykonane z wysokiej wytrzymałości żeliwa wermikularnego, materiału high-tech.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »