X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Audi A6 allroad quattro C6, dane techniczne

Strona główna -> Audi -> A6 Allroad -> C6 (2006-2011)

 



Połączenia elementów zostały wykonane za pomocą różnorodnych technologii. Oprócz klasycznego zgrzewania punktowego, za trwałe i mocne połączenia odpowiadają również: nitowanie, klejenie
ze zgrzewaniem punktowym, spawanie i lutowanie laserowe oraz lutowanie metodą MIG. Każda technologia spełnia dokładnie wymagania, które występują w obszarze jej zastosowania.

Kręgosłup bezpieczeństwa: sztywny przedział pasażerski
Uzyskanie bardzo sztywnego przedziału pasażerskiego jest zawsze podstawowym celem konstruktorów samochodów Audi. Tworzy on bowiem fundament, na którym można zbudować potencjał ochrony, uzupełniany przez system poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa.

Jednym z głównych aspektów branych pod uwagę podczas konstruowania „klatki przeżycia“ jest zderzenie czołowe, ponieważ ciągle zdecydowanie dominuje ono w statystykach wypadków. Konstruktorzy karoserii muszą się zatroszczyć o to, aby energia kinetyczna zderzenia została przekształcona w energię deformacji elementów karoserii, tak by nie dosięgła pasażerów wewnątrz samochodu.

Podczas zderzenia czołowego czujniki przednie, które są zamontowane za osłoną chłodnicy, we współdziałaniu z innymi czujnikami i sterownikami, w ciągu zaledwie kilku tysięcznych sekundy alarmują sterownik poduszek powietrznych, że doszło do zderzenia. Kilka milisekund później następuje odpalenie pirotechniki napinaczy pasów, aby zminimalizować istniejący prawdopodobnie luz pasów bezpieczeństwa. Ograniczniki siły napięcia pasów powodują, przy ściśle określonej wartości obciążenia, zwiększenie długości pasów, aby natychmiast umożliwić „wychwycenie” pasażerów w napełnione w tym momencie poduszki powietrzne.

Pełnowymiarowe czołowe poduszki bezpieczeństwa są wyzwalane dwustopniowo. W pierwszym etapie, który występuje podczas wypadków z małą prędkością jazdy, dochodzi do mniejszego obciążenia pasażerów. Drugi stopień wyzwalania, realizowany przy większych prędkościach jazdy, w pełni wykorzystuje potencjał ochrony poduszek bezpieczeństwa.

Inną integralną częścią składową koncepcji bezpieczeństwa jest odpowiednie rozmieszczenie wielu elementów jak układ klimatyzacji, sterowniki, włącznik i kluczyk zapłonu. Twarde części zostały przeniesione z krytycznych stref uderzeń; inne obszary – jak np. przestrzeń nóg – otrzymały rozległe wkładki wyścielające.

Bezpieczna kolumna kierownicy została wyposażona w podwójny mechanizm teleskopowy, jest więc – podobnie jak zespół dźwigni nożnych – odseparowana od przemieszczeń zgniatanego przodu karoserii. Ponadto, w mocowaniu kolumny kierownicy znajduje się ogranicznik siły. Powoduje on, że podczas kontaktu z klatką piersiową kierowcy następuje skrócenie kolumny kierownicy i w rezultacie odsunięcie koła kierownicy od kierowcy. Podczas zderzenia czołowego z niewielką prędkością poduszki powietrzne nie muszą zadziałać. Energia zostaje bowiem pochłonięta już przez zderzak przedni, co pozwala uniknąć drogich napraw znajdującej się za nim, spawanej struktury nadwozia. Dzięki inteligentnej deformacji zderzaka, podczas czołowego zderzenia z prędkością 15 km/h, uszkodzeniu nie ulega nawet błotnik.

Ochrona podczas zderzenia bocznego
W bocznej części karoserii, inaczej niż w części przedniej, do dyspozycji jest tylko minimum odkształcalnej szerokości nadwozia, mogącej absorbować energię zderzenia. Pasażerów może tutaj ochronić tylko wyjątkowo duża sztywność. Dlatego nowe Audi A6 allroad quattro posiada bardzo sztywną strukturę, zbudowaną przede wszystkim ze stali dwufazowej, która wyróżnia się dużą stabilnością kształtu i odpornością
na przeciążenia.

Jako elementy odpowiedzialne za skuteczną absorpcję energii zderzenia w progach zastosowano tłoczone profile aluminiowe. W konstrukcji drzwi, wysoką odporność na odkształcenia zapewniają wewnętrzne blachy „tailored-blanks”, wzmocnienia na wysokości progu i krawędzi otworu okiennego, a także aluminiowa belka zderzakowa. Liczne wsporniki rozmieszczone poprzecznie do kierunku jazdy, stabilizują dodatkowo przedział pasażerski. Do zachowania przestrzeni przeżycia przyczyniają się także dwie stalowe rury o zwiększonej wytrzymałości, zamontowane poprzecznie w fotelach przednich. Podczas dachowania do akcji wkraczają elementy wzmacniające o dużej wytrzymałości, które sięgają daleko w przestrzeń dachu.

« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > »