X
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz zablokować pliki cookie w przeglądarce. Pliki cookie są wykorzystywane przez reklamodawców oraz do celów statystycznych.

Sprzedaż Audi w 2012 roku, sprzedano 1 455 100 egzemplarzy

2013-01-10
Strona główna -> Audi -> Q3

Sprzedaż Audi w 2012 roku

Audi AG bije kolejny rekord sprzedaży rocznej. W 2012 roku, Audi sprzedało na całym świecie prawie 1 455 100 aut segmentu premium.

To o 11,7 procent więcej, w porównaniu z rokiem 2011. W ten sposób, przede wszystkim dzięki wysokim wzrostom na rynkach Ameryki Północnej i Azji, po raz kolejny koncern znacznie przekroczył założony latem cel: sprzedaż w całym 2012 roku 1,4 mln samochodów. Dzięki dostarczeniu do klientów o ponad 152 tys. więcej pojazdów niż w roku 2011, Audi osiągnęło drugi pod względem wielkości wzrost sprzedaży w historii przedsiębiorstwa. W roku 2011, marka zjednała sobie blisko 210 tys. dodatkowych klientów. W grudniu 2012, dzięki 110,4 tys. sprzedanych aut (+0,8%) Audi powtórnie zanotowało bardzo dobre zakończenie roku, podobnie jak w porównywalnym miesiącu roku 2011.

„W 2012 roku, Audi ustanowiło nowe rekordy we wszystkich regionach świata. Również w Europie, gdzie udało nam się to wbrew negatywnemu trendowi na rynku. Dzięki temu, powiększyliśmy naszą przewagę jako najsilniejsza marka segmentu premium – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Naszą globalną sprzedaż w ubiegłym roku napędzały zwłaszcza nowe modele, z cieszącym się dużym popytem Audi Q3 na czele. Dzięki niemu, cała rodzina SUV-ów marki Audi stała się filarem naszego sukcesu, a jej sprzedaż wynosi jedną czwartą całej naszej sprzedaży łącznie.“

Audi Q3 na pierwszych rynkach pojawiło się w październiku 2011 roku i w ten sposób dopiero rok 2012 był pierwszym pełnym rokiem, w którym klienci mogli go nabyć. W samej Europie, w 2012 roku, sprzedano łącznie prawie 78,7 tys. tego kompaktowego SUV-a. Jesienią 2011 roku w salonach samochodowych pojawiło się Audi A6 Avant, które również wydatnie przyczyniło się do wzrostu sprzedaży marki Audi na rodzimym kontynencie. Blisko 60 procent nabywców luksusowego Audi A6 w Europie zdecydowało się na zakup wersji kombi. W 2012 roku, jego sprzedaż wzrosła w naszym regionie o 38,9 procent i osiągnęła wielkość 63,1 tys. egzemplarzy. Łącznie, Audi AG w minionym roku sprzedało w Europie prawie 739 tys. wszystkich swoich modeli i tym samym, mimo trudnej sytuacji na rynku, zwiększyło sprzedaż o kolejne 1,8 procent, w porównaniu z rokiem 2011.

Podczas gdy wyraźny wpływ na sprzedaż w Europie miały zjawiska rynkowe, które wystąpiły również w grudniu 2011 roku, a także planowane wprowadzenie nowego Audi A3 Sportback, koncern w całym roku 2012 zanotował wysoką sprzedaż zwłaszcza na trzech największych rynkach europejskich. W Niemczech Audi zanotowało wzrost o 3,6 procent, ustanawiając rekord w wysokości 263 163 sprzedanych egzemplarzy. Dzięki temu, producent mógł pochwalić się największym w historii udziałem - 8,6 procenta - w tutejszym rynku. W Wielkiej Brytanii, Audi w ciągu dziesięciu lat prawie podwoiło łączną sprzedaż roczną. Rok 2012 zaowocował wzrostem o 7,2 procent, do którego przyczyniła się sprzedaż 123 640 samochodów z Ingolstadt, co jest również nowym rekordem. W 2002 roku Audi sprzedało w Zjednoczonym Królestwie jedynie 65 552 samochodów. Audi France, mimo tendencji spadkowych na francuskim rynku, w 2012 roku zdołało powtórzyć rekordową wielkość sprzedaży sprzed roku. Sprzedając 62 202 egzemplarzy (+0,3%) Audi potwierdziło we Francji swoją czołową pozycję w segmencie aut premium. Przyczyną spadku sprzedaży w 2012 roku we Włoszech (-17,0% i 50 085 egz.) i w Hiszpanii (-11,7% i 36 139 egz.), były bardzo niekorzystne warunki panujące na tych rynkach.

Dużą dynamikę wzrostu w 2012 roku, Audi zanotowało w Rosji. 33 512 samochodów oddanych w ręce rosyjskich klientów, oznaczało wzrost o 44,1 procent w stosunku do roku ubiegłego. Wśród dziesięciu największych rynków zbytu Rosja była tym, na którym zanotowano największe wzrosty sprzedaży. W 2009 roku Audi wprowadziło na rosyjski rynek tylko 15 009 samochodów, mniej niż połowę liczby aut sprzedawanych dziś.

« < 1 2 > »

Komentarze